וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי תוקפת עם מפלצת 6 צילנדרים מפחידה!

שחף גליל

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 10:05

בפני פרארי עמד אתגר רציני, גם להקטין מנוע וגם לשמור על חווית נהיגה כמתחייב, אז הם עשו גם וגם. בישראל מחיר התענוג יעמוד על 2.35 מיליון שקלים וכבר הוזמנו 5

פרארי 296/יצרן

משהו חריג קרה בפרארי, מתחילת החודש פרארי מטפטפת בקצב לא אופייני מסרים על השקה... המסר המרכזי, מילת המפתח, היא לא מה שעולה לך בראש... לא "מרגשת", "קיצונית", "חדשנית", אלא משהו אחר, מסר חדש.

זה התחיל ב-1 ליוני, אז הפיצה החברה לדילרים נבחרים הודעה קצרה: "החודש עומדת לצאת מכונית חדשה..." כרגיל ללא פרטים, קצת לאחר מכן יצא מייל ללקוחות "מכונית חדשה וכיפית החודש". ב-19 ליוני כבר עלתה בחשבון האינסטגרם של החברה מודעת טיזר המבטיחה ב-24.6 השקה של "מכונית שתגדיר מחדש כייפי לנהיגה", ומשם מסרים חוזרים עם "כיף", מילה חדשה בעולם המיתוג של פרארי.

פרארי 296. אתר יצרן
שה-V6 לא יבלבל אתכם, זו מכונה מאוד חזקה ומהירה/אתר יצרן

כמה ימים לפני ההשקה התבשרו הדילרים שמיום שישי ה-25 לחודש אי אפשר יהיה להכניס הזמנות ל-8F. מכונית ה-8 צילינדרים העדכנית של החברה. הפיל הלבן הענק המבאס התגלה בחדר, במרכז החדר, פרארי התחילו עם המנועים הקטנים...

כבר הרבה זמן אנחנו יודעים שזה יגיע, הולכים לקחת מאתנו את המנועים הגדולים והמרגשים, בגלל ארגוני איכות הסביבה שהעבירו חקיקה אשר מגבילה את רמות הזיהום של רכבים. באופן מצער זה כולל גם יצרניות עם יצור במספרים יחסית נמוכים ומכוניות פנאי אשר לא באמת נוסעות על הכביש ולא באמת מזהמות יחסית לרכבי כביש רגילים.

עוד בוואלה!

את המכונית הזו זו פרארי מחליטה למי למכור

לכתבה המלאה
פרארי 296. אתר יצרן
חייבים לצמצם זיהום - אבל לא מתפשרים על הביצועים/אתר יצרן

פרארי היא עסק גדול, ב-2020 הכנסותיה הסתכמו ב 3.46 מיליארד דולר, רוב הכנסותיה היו מרכבים וחלקים, היום היא מייצרת כ-10,000 רכבים בשנה ועל כל אחד בממוצע מרוויחה בממוצע כ-100,000 דולר, החלפים הם נגזרת ישירה של מכוניות שנמכרו כמובן. כ-70 אחוז מהרכבים שהיא מוכרת מבוססי מנועי V8 ועוד כ-30 אחוזים מנועי V12 גדולים עוד יותר. אל תטעו, אפילו שהם טוענים שלא ושהדגם לא מחליף אף דגם אחר, יש פה מעבר ענק ממנועי 8 ל-6 צילינדרים. לא השקה של עוד דגם בסיס נמוך וחלש המיועד ל "עניים" אלא דגם שמתחיל את המגמה שתחליף את המנועים שמהווים את עיקר ההכנסה שלה לכאלו קטנים יותר.

אבל צריך לשמור על ראש פתוח, יכול להיות שאלו לא רק חדשות רעות. באבולוציה הטובים הופכים להיות יותר טובים ומתפתחים למקומות מעניינים כשיש משבר, ואנחנו זכינו לחיות בתקופה היסטורית מאוד מעניינת. נשאלת השאלה האם פרארי יצליחו לשמר את ה-DNA שלהם ואת האופי והנשמה שקיימים בכל המכוניות המסעירות שהם מייצרים?

פרארי 296. אתר יצרן
גם בצביעה המאפיינת את גרסאות הקומפטיציונה היא נראית מעולה/אתר יצרן

ההשקה בקצרה

אז זהו, שנראה שכן. היום פרארי משיקה את המכונית הראשונה בדור החדש הזה, אין פה מכונית מוחלשת ומבאסת, יש פה מפלצת מפחידה, חזקה ומהירה* יותר מכל מכוניות הבערה הפנימית של פרארי, מהירה יותר מה-F8 ואיטית בשנייה בלבד מגרסת הקצה העצבנית בעלת 12 הצילינדרים ה-812 קומפטציונה... היא לא גרסה ל"עניים", להפך, היא מתומחרת גבוה, מעט מעל ה-F8 בגרסאת הבסיס ומעט יותר בגרסה הקרבית שלה. כל זה עם מנוע קטן יחסית בנפח 2,990 סמק עם 6 צילינדרים ומערכת דומה למערכת החשמלית שיש ב-sf90.

אה כן ו-0 ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.3 ואז בלימהב חזרה ל-0 ב-107 מטרים. המהירות המירבית היא 330 קמ"ש. יחס דחיסה של 9.4:1, משקל יבש של 1,470 קילו.

*כמה מהירה? היא הקיפה את מסלול פיוראנו ב-1:21 דקות. להשוואה, ה-8F עשתה את זה ב-1:22. ה-458 פיסטה ב-1:21.5 וה-812 קומפטיציונה ב-1:20

הפרטים הטכניים

המנוע:
המנוע (שם קוד F163) הינו עיצוב חדשני בנפח 2,992 סמ"ק, שעולה עד 8500 סל"ד ונשמע פשוט מדהים, בחברה הוא זכה לשם החיבה ה-12 הקטן בשל הצליל הענק שלו, נראה שהשקיעו המון הן בתזמון והן בפליטה ובהולכת צליל על מנת להגיע לכך, הוא מייצר 654 סוסים לבדו ומחוזק במערכת חשמלית הדומה לזו המותקנת בSF-90 האימתנית המספקת עוד עדר מכובד להספק משולב של 819 כ"ס. המנוע בתצורת V בזווית רחבה של 120 מעלות שעדיין מאפשרת תצורה קומפקטית יותר בתא המנוע כי אפשר למקם את הטורבו מעל המנוע. הרכיבים בטכנולוגיית המנוע כוללים אלמנטים קלאסיים ששודרגו כגון הזרקת דלק בלחץ סופר גבוה של 5,000 PSI, מדחסי טורבו שמסתובבים ב-180,000 סל"ד שטרם נראו בעבר בחברה ושימוש באלומיניום בבלוק ובראשים, ועוד אלמטים חדשניים שלא היו בשימוש בעבר כגון שינוי נקודת הכניסה לצדי ראש הצילינדר שמיעלים את התרמודינמיקה ואפקטיביות המנוע, ניכר שהחברה עשתה שימוש רציני בידע שיש לה בטיפול במתכות כדי להכיל את אלה.

כמו ה-SF90 היא יכולה לנסוע כ-25 ק"מ רק על חשמל, ולהגיע ל-135 קמ"ש, אם בא לכם להתגנב "לאט" ובשקט לאנשהו.

פרארי 296. אתר יצרן
קטן ועצבני עם 819 כ"ס/אתר יצרן

הילוכים:
תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת 8 הילוכים המשמשת ברומא, ב-SF-90 ובפורטופינו, בדומה ל-SF90 היא מחוזקת במערכת אלקטרונית מתקדמת אשר מוסיפה את הכח של המנועים החשמליים תוך כדי שהיא יכולה לשנות אפילו פרמטרים של הצתה במנוע על מנת להשיג שילוב אופטימלי בין החשמלי לבערה. אחד הדברים המדהימים הם שאין מנועים על הציר הקדמי בניגוד לרכבים חשמליים אחרים, דבר אשר אמור להתבטא בהיגוי נקי וישיר יותר.

פרארי 296. אתר יצרן
העיצוב החדש של תא הנהג בפרארי עם לוח מחוונים דיגיטלי וצג מידע מול מושב הנוסע/אתר יצרן

מעטפת חיצונית ואירודינמיקה:
אחד הדברים החשובים מבחינת ביצועים הוא בסיס הגלגלים הקצר, המכונית עצמה יפיפייה עם קווים פשוטים ואלגנטיים ללא עומס יתר, כאילו צוירה במשיכת מכחול אחת, מקדימה בפנסים יש אלמנטים אווירודינמיים אשר מאפשרים מעבר אוויר למערכת קירור הבלמים הקדמיים, מאחור רביעיית פנסים דקים ואגזוז מוגבה במרכז, אחד האלמנטים החדשים הוא ספוילר דינמי אשר חבוי במהירויות נמוכות רכיב שלא היה קיים בעבר בקטגורית ה-8 צילינדרים. כהרגלה משלבת החברה מאפייני עיצוב כמחווה למכוניות עבר כמו ה-250LM וה-50J. כונסי האוויר הצדיים הוקטנו וחלקים גדולים ממערכת הקירור הוסטו אחורה דבר אשר אפשר אלמנטים צורניים יותר פשוטים מקדימה. ובדומה למכוניות אחרות ישנה מערכת וורטקסים מתחת לרכב המצמידה אותו אל הכביש.

פרארי 296. אתר יצרן
תחזיקו חזק, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות/אתר יצרן

תא הנהג:
בפנים הכל ממש דומה ל-SF90 לוח מחוונים דיגיטלי מרהיב, אלמנטים של ממשק משתמש בהגה בדומה ל-90 הפכו לדיגיטליים, צג מידע לנוסע שליד הנהג בדומה לרוב הדגמים החדשים ובורר מצבי נהיגה במרכז מימין לנהג, השינוי המרכזי הוא עיצוב מחדש של המושבים שקיבלו מתיחת פנים ועכשיו נראים אפילו ספורטיביים יותר מבעבר.

פרארי 296. אתר יצרן
תחזרו לוידאו ותקלטו את המוזיקה שהיא מייצרת/אתר יצרן

שיווק ומיצוב

מבחינת פרארי, עם ה296 יש מהלך שיווקי מחויב מציאות, מכיוון המשך הכבדת הרגולציה וההגבלות על מנועים מזהמים, פרארי חייבת לשנות אסטרטגיה. אם עד היום היו במכוניות הכביש של היצרנית 2 קטגוריות: זו של ה-12 צילינדרים שנמכרות בממוצע בכ-400 אלף דולר וזו של ה-8 צילינדרים שנמכרות בממוצע בכ-250 אלף דולר (מחיר בסיס פלוס 50-100 אלף בממוצע לתוספות). ולמרות שפרארי מסרבת לתת נתונים מדויקים, החלוקה בין שניהם היא של כ-70 אחוז ל-8 ו-30 למנועים הגדולים יותר. נראה שמתכוונים בפרארי לשמור על המבנה הכללי של דגם גדול ובינוני, השאלה היא האם עכשיו הגדול יהיה 8 היברידי והבינוני יהיה 6 היברידי.

על פניו, ה-296 הושקה עם יותר כח מאשר כל מכונית 8 צילינדרים של החברה במחיר 270 אלף יורו ובכל אופן עדיפה על ה-F8. עצם הצעת דגם של 6 צילינדרים היא תנועה ענקית ושמה בסיכון כ-70 אחוז מהכנסות החברה ממכירת רכבֿ/חלפים שמהווה את חלק הארי מהכנסותיה. וזה אולי מה שמסביר את ההשקה השונה.

פרארי 296. אתר יצרן
כן, מדהימה גם מהזווית הזו/אתר יצרן

האם צריך לחשוש משינוי הכיוון? לא בהכרח. היסטורית, המותג נשאר אטרקטיבי למרות שינויים בטכנולוגיה, אפילו כזו שנחשבת ל"נכונה יותר". דוגמא ברורה היא המעבר תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית. החל ב-365, ה-400, F355 וה-430 החברה הציעה המכוניות שלה עם תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית במקביל בשל חשש מאי קבלה של התיבה האוטומטית על ידי הלקוחות. בהמשך הופסק יצור המכוניות הידניות כליל מאחר ולא היו מספיק הזמנות שהצדיקו את הגרסה. כך למשל הפרארי 599 מסרה שלושים מכוניות ידניות בשנה בלבד. ההסבר הוא פשוט, ברגע שפרארי הציגו ביצועים עדיפים ופשטות הפעלה של התיבות האוטומטיות, הלקוחות הצביעו בארנקים. השאלה הנשאלת היא האם ה-296 החדשה תמשיך את המסורת הזו, ואילו שינויים יקרו בדגמים של מנועי ה-12 צילינדרים.

לפי הנתונים יש פה יורשת לא רעה למנועי 8 צילינדרים, יותר חזקה יותר גמישה יותר חכמה, ימים יגידו אם היא מרגשת וכייפית כמו שפרארי יודעים לבנות.

פרארי 296. אתר יצרן
הראשונה לעבור ל-6 צילינדרים בפרארי - הדינו המקורית/אתר יצרן

הראשונה לשמה: פרארי דינו

אחת הספקולציות הראשונות שעלו כאשר התברר מעל לכל ספק כי הכיוון של פרארי הוא לעשות שימוש במנוע V6 הייתה כי יחד איתו יוחזר גם שם היסטורי של היצרנית - דינו.

אנזו היה נהג מרוצים של אלפא. באותו זמן הרבה נהגים מצאו את מותם על המסלול, ואנזו נשבע שביום שיוולד לו בן הוא יפסיק להשתתף במרוצים. אלפרדו "דינו" פרארי נולד ב-1932 ואיתו נולדה קבוצת המרוצים סקודריה פרארי שאנזו בנה לאחר שעמד במילתו שלא לנהוג יותר.

לאורך חייו הקצרים (נפטר בגיל 24 ממחלת ניוון שרירים), דינו היה מעורב מאוד בחברה כמי שהיה אמור להיות ממשיך דרכו של אנזו. היה לו בדם מינון גבוה מאוד של מרוצים, של הנדסה ושל עסקים. דינו חשב שצריך להרחיב את קו המוצרים של החברה ולפנות לשוק נמוך יותר, אחד מהמנועים שהוא היה מעורב בתכנונם היה מנוע 6 צילינדרים שהיה מיועד למרוצים בקטגוריות בנפח נמוך. לאחר מותו קיבלה פיאט אישור מפרארי לייצר מהדורה של המכונית לצרכי הומוגלציה. ושנתיים פרארי השיקה מותג משני על שמו שכלל מספר דגמים.

פרארי 296. אתר יצרן
הדינו פתחה קהלים חדשים לפרארי, האם ה-269 תעשה את אותו הדבר?/אתר יצרן

הדינו החלה את דרכה כמכונית מרוץ לא סטנדרטית לפרארי. יש אין ספור כתבות על שושלת הדינו, על מכוניות הכביש שנשאו את שמו, על זה שהן פנו לנהגים רגילים וסיפקו להם את הכיף שב-DNA של פרארי, ועל העיצוב המדהים שפינינפארינה יצרה להן. המכוניות היו חדשניות הן בגלל שהיו עם מנוע במרכז הרכב דבר שפרארי לא עשו ביצור סדרתי עד אז והן בגלל גודל המנוע הקטן שלא אפיין את פרארי מעולם. למרות שלקוחות החברה אהבו מנועים גדולים וקיצוניים דגמי הדינו התקבלו באהבה והיום הם שווים לא מעט ומוצגים בכבוד בכל המוזאונים ובאוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully