וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרעו ברך: אסטון מרטין ולהאלה!

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 0:12

אסטון מרטין שלפו את מי שתשמש חוליה מקשרת בין ההיסטוריה לעתיד. ולהאלה היא מכונית על עם 950 סוסים, 2.5 שניות ל-100 ועיצוב מהפנט

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
אולי לא תחסוך בדלק, אבל בטוח תחסוך לכם זמן/אתר יצרן

בואו ננקה רגע את המוזר מאילו מהשולחן - אסטון מרטין קראה למכונית העל שלה ולהאלה - למי שלא מכיר, מדובר בהיכל המתים של המיתולוגיה הנורדית אליו הוואליקריות את הגיבורים שנפלו בקרב.
אז נכון, יש לחברה הזו גם את ה"ואליקרי", שקרויה על שם הרוכבות שליוו את המתים להיכל הזה - אבל בכל זאת.

אז אפשר להתווכח על זה. אבל היי, הם יכלו לקרוא לה גם אסטון מרטין חברה קדישא - אתם רוצים אחת, ממש.

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
טכנית, מדובר במכונית פלאג אין ואתם תהיו זכאים להטבת שווי שימוש של 1,000 שקלים/אתר יצרן

על פי היצרנית, המכונית הזו ומכוניות נוספות יסמנו את המעבר שלה מכמעט 110 שנים של ייצור מכוניות בנזין לעתיד החשמלי שצפוי לה. כמה צפוי? להערכתם כ-20 אחוזים מהמכירות שלהן ב-2024 יהיו של כלי רכב חשמליים לחלוטין. למרות שהיא כבר הציגה חשמלית בעבר, טכנית היא לא נחשבת כמכונית סדרתית, אלא נבנתה במהדורה מוגבלת של 150 יחידות בלבד. יכולים לנחש מה היא הייתה? טוב, אז תוכלו לקרוא עליה כאן.

כמובן שאסטון מרטין לא לבד בסיפור הזה, פרארי עושה את זה כבר כמה שנים, למבורגיני תצטרף בעתיד גם כן וכן מקלארן הבריטית.

עוד בוואלה!

דריפטים ב-65 מיליון לירות שטרלינג: צפו באסטון מרטין חונכת מפעל חדש

לכתבה המלאה
אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
20 אינץ' מלפנים, 21 מאחור, עם החתך הזה שיהיה בהצלחה עם הנוחות. אבל הבלמים.../אתר יצרן

ובשלב הזה, שלב הביניים היא עושה את זה עם הולהאלה. המכונית הזו היא למעשה הגרסה ה"סדרתית" של הקונספט הראשוני של אסטון מרטין. בניגוד לאותו קונספט, המכונית הזו לא פותחה עם בשיתוף קבוצת הפורמולה 1 של רד בול, כי מאז הקונספט לאסטון מרטין יש קבוצת פורמולה 1 משל עצמה. עוד השתנה המנוע עצמו, ההנהלה החדשה זרקה לפח את הרעיון לפתח מנוע V6 היברידי עצמאית ושלחה את המהנדסים לעבוד עם היחידה המוכרת והמוכחת - ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים של מרצדס מה-AMG GT BLACK SERIES. גם מגבלת 500 היחידות בלבד שעליה הכריזה בעבר היצרנית בוטלה והמחיר צפוי להיות נמוך יותר מזה שנרמז בעבר.

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
קצת מהישן, הרבה מהחדש בחזית/אתר יצרן

טוב, אז הבנו מה אין פה, אבל מה יש פה? כאמור, ההספק הכולל שעומד על 950 כ"ס מגיע משילוב של מנוע ה-V8 בנזין הממוקם במרכז ומספק 750 כ"ס לגלגלים האחוריים, אליו מצטרפים שני מנועים חשמליים, אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד בת 8 יחסי העברה וההילוך האחורי? הוא חשמלי אגב.

במצב החשמלי ההצהרות צנועות - 15 ק"מ של טווח בלבד הם רק לסיבוב דאווין בטיילת של מונאקו או רחובות לונדון וגם המהירות המירבית במצב החשמלי מוגבלת מאוד ל-130 קמ"ש. ואם זה לא מספיק - אז על מנת לייעל עוד יותר את החיסכון באנרגיה, במצב החשמלי היא תהייה בהנעה קדמית.

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
ככה נראה ישבן עם 600 ק"ג כח הצמדה/אתר יצרן

כאשר היא תגייס את מירב הסוסים שלה למצב ביצועים, הולהאלה צפויה לזנק ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ועד מהירות מירבית של 330 קמ"ש.

אסטון מרטין לא התאפקה והצהירה שהיא תשלח את המכונית להשתתף בשטות הזו של להקיף את הנורבורגרינג מהר מהר. היא קבעה 6:30 דקות כזמן היעד להקפה - רמת העניין: חוג סריגה במתנ"ס הראשונים.

כי מה שמעניין יותר ומאתגר יותר הוא לא יותר סוסים, אלא פחות משקל, וכאן למכונית הזו יש בשורה יוצאת דופן. עם העמידה שלה במשקל היעד של 1,550 ק"ג המכונית הזו על ההספק שלה שוקלת פחות מחלק מהמשפחתיות שאתם רואים בכביש.

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
בעיר תוכלו לנוע בכוח החשמל בלבד/אתר יצרן

זה הושג בין השאר באמצעות בנייה שלה סביב שלדת "אמבטיה" של סיבי פחמן, אליה מחוברת בתת שלדות המנוע, המתלים ושאר הרכיבים. זו שיטת בניה שכבר ראינו אצלה בעבר, אפילו במכונית הכביש ה"פשוטה" שלה - הוואנטג'. שימוש בבלמים שגם הם תרכובת סיבי פחמן וקראמיים. וגם, אין מה לעשות מעבר להגה חשמלי שחוסך עוד כמה קילוגרמים (וגם מאפשר שימוש במערכות בטיחות מתקדמות). עוד ברשימה דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מתוחכם.

כדי לשמור אותה צמודה היטב לכביש, אסטון מרטין השקיעו במעטפת אווירודינמית שלדבריהם מביאה לידי ביטוי את הניסיון שצברו במירוצי הפורמולה 1 בהם משתתפת הקבוצה של היצרנית (עדיין לא בהצלחה מרובה בעונה זו יש לציין). במצב הנמוך ביותר של הבולמים שלה, ועם העזרים האקטיביים במצב "מלחמה" היא תייצר עד 600 ק"ג של כוח הצמדה.

אסטון מרטין ולאהלה. אתר יצרן
נחירי האגזוזים האלו מחוברים בצד השני למנוע V8 שמגיע במקור ממרצדס/אתר יצרן

עם צפי מסירות של רק עוד שנתיים, לאסטון מרטין לא בוער לחשוף את תא הנוסעים של הולהאלה, מה גם שסביר להניח שאינו גמור או קרוב לכך בשלב זה. אבל אלו שנתיים בהן החברה תצטרך לעשות שני דברים במקביל, הראשון הוא להראות שהיא משנה כיוון ומעמידה מכוניות שראויות להתחרות במכוניות על היברידיות נטענות מתחרות כמו פרארי SF-90 כדי לתפוס את השיח החדש באופנת מכוניות העל.

הדבר השני הוא להשקיע ולשפר את הביצועים שלהם בגזרת המכירות של הדגמים הקיימים, שלא מצליחים לייצר את המספרים להם קיוותה החברה עם פנייה לשווקים חדשים כמו מכוניות הספורט הקטנות בוואנטג' והקרוסאוברים ב-DBX.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully