וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המכוניות שדופקות אתכם בחלפים

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 15:32

פיילוט "דירוג סל מוצרי תעבורה" של משרד התחבורה עלה לאוויר ואנו מציגים את הנתונים הראשונים. מי המכוניות הזולות ביותר לאחזקה ומי יעשו לכם חור בכיס?

היוזמה הצרכנית החדשה ואחת החשובות ביותר עליהן הכריז משרד התחבורה עלתה לאוויר, אמנם באיחור של יום, אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם. כזכור, מדובר ביוזמה לקידום התחרות במחירי החלפים בשוק המכוניות על ידי פרסום דירוג מחירים חודשי באתר המשרד.

המידע מגיע מהפרסומים הרשמיים של יבואני הרכב המחויבים להציג את מחירי החלפים השונים ומרוכז על ידי ספק חיצוני (כך מדגישים במשרד התחבורה ומצהירים כי ההסתמכות על המידע הינה באחריות המשתמש בלבד). סל המוצרים כולל 80 חלפים מהנפוצים ביותר, כאשר חלקם הם חלפים המשמשים בטיפולים השוטפים כגון רפידות, מסננים וכו' וחלקם חלקי פח ומרכב המוחלפים במקרה של תאונות (כנף, פגוש, פנסים וכו').

מבחן דרכים: דאצ'יה סנדרו אוטומטית. קינן כהן, ניר בן טובים
הכי זולה לאחזקה בקטנות - דאצ'יה סנדרו/ניר בן טובים, קינן כהן

בשלב זה נדגמו בדירוג כלי רכב בארבע קטגוריות: מיני וסופר מיני, משפחתיות, ג'יפונים קטנים ובינוניים וג'יפונים גדולים ורכבי שטח. בעתיד תצטרף קטגוריה חמישית של מכוניות חשמליות.

במשרד התחבורה הגדירו רף מכירות מינימלי של 1,000 יחידות על מנת לכלול את הדגם בדירוג. סך הכל מקיפה הרשימה כ-60 כלי רכב.

לכל קבוצה שוקלל סל מחירי החלפים הממוצע והדירוג מציג את הרכב בעל סל החלפים הזולים ביותר ואז את שאר המכוניות ביחס למחירים אלו. כאשר הרכב במקום האחרון הוא בעל סל החלפים היקר ביותר. יצוין כי מכיוון שהקטגוריות אינן מובחנות דיין קיים עדיין עירוב בין הדגמים שאינם בהכרח מתחרים אלו באלו.

פיילוט סל מוצרי תעבורה. משרד התחבורה, צילום מסך
מהזולה ליקרה ביותר - מיני וסופר מיני/צילום מסך, משרד התחבורה

בקבוצת מכוניות המיני והסופר מיני למשל נמצאת בדירוג הגבוה ביותר דאצי'ה סנדרו, מכונית מיני בסיסית וזולה מאוד שמחירה מתחיל ב-75 אלף שקלים ואילו בקצה השני של המדד הונדה ג'אז שהינה מיקרוואן שמחירו נע בין 120 ל-124 אלף שקלים.

פיילוט סל מוצרי תעבורה. משרד התחבורה, צילום מסך
אטראז' הזולה ביותר על קורולה תשלמו ביוקר/צילום מסך, משרד התחבורה

בקבוצת המשפחתיות שוב שורר בלבול לא קטן כאשר מצד אחד ניצבת מיצובישי אטראז' שהינה מיני משפחתית הנשענת על מכונית סופר מיני קטנה ומחירה 101 אלף שקלים ובצד השני טויוטה קורולה או מכוניות כמו סקודה אוקטביה וטויוטה פריוס היקרות ממנה בהרבה.

פיילוט סל מוצרי תעבורה. משרד התחבורה, צילום מסך
הכי הרבה דגמים- אצל הג'יפונים הקטנים והבינוניים/צילום מסך, משרד התחבורה

בקבוצת הג'יפונים הקטנים והבינוניים גם יש עירוב לא קטן, אם כי פה בולט נתון מעניין מאוד. דווקא מאזדה CX30 שאינו המנפוצים והזולים בקבוצתו לרכישה (החל מ-153 אלף שקלים) מקבל ציון גבוה, בעוד כלים זולים ממנו ונפוצים בהרבה כמו קיה נירו (145 אלף שקלים) נמצא בשליש היקר של הדגמים.

פיילוט סל מוצרי תעבורה. משרד התחבורה, צילום מסך
סנטה פה הזול ביותר, שוב טויטה עולה ביוקר/צילום מסך, משרד התחבורה

בקבוצה האחרונה והמצומצמת ביותר, זו של רכבי השטח והג'יפונים הגדולים יונדאי סנטה פה הוא הזול ביותר כאשר טויוטה לנד קרוזר הוא היקה ביותר לאחזקה.

אולם מעבר לציון הנקודה שהדירוג מעורב בצורה חריגה ואינו מובחן מספיק מבחינת גודל ודירוג מחירים, הוא לא משקלל גורם נסתר נוסף - תדירות ההחלפה. שכן תדירות ההחלפה בכלי הרכב היקרים ביותר בדירוג, במקרה הזה בשלוש מתוך ארבע הקבוצות אלו מוצרים של טויוטה, יכולה להיות נמוכה יותר ביחס למכוניות שמחירי החלפים בהם זולים יותר אך תדירות ההחלפה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully