וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות מסתערים וההנחות נעלמות

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 19:51

על רקע הביקוש הגבוה למכוניות חדשות, הסתערות הלקוחות והמלאים המצומצמים, היבואניות סוגרות את הברז לעסקאות ה-0 ק"מ שמתקשות עוד יותר לשכנע

עלויות אחזקה רכב. קינן כהן
כבר לא ממהרים לתת הנחות/קינן כהן

כבר סיפרנו לכם בעבר על הסחרור שבו נמצא שוק הרכב המקומי מאז תחילת השנה, כאשר הביקושים למכוניות חדשות מרקיעי שחקים, שוברי שיאים וכלל לא מראים סימני התמתנות מחד, פוגשים כבישים פקוקים, הקצאות מלאים שהולכות ומצטמצמות, העלאות מחירים וכל זה על רקע משבר השבבים שסיומו לא נראה באופק.

וכאשר נראה ששום דבר לא עוצר את הדרישה למכוניות חדשות ולקוחות צובאים על אולמות התצוגה, התמריץ של מרבית היבואנים להזרים מכוניות לשוק עסקאות ה-0 ק"מ הולך ויורד. והסיבה פשוטה, מי רוצה להרוויח פחות על כל מכונית כאשר יש דרישה כל כך גבוהה בשוק.

בעזרת ניתוח של אתר השוואת מחירי הרכבים קארזון, אנחנו צוללים שוב לתובנות אותן לא יספרו לכם בשום מקום אחר על המחיר הכי טוב שתוכלו להשיג על המכונית החדשה שלכם.

מיצובישי אטראז' וספייס סטאר. יצרן, אתר יצרן
עד 18 אחוזי הנחה במקרה של דגמים שאינם מבוקשים בשוק הפרטי/אתר יצרן, יצרן

ביקוש והיצע

בבדיקה של ההנחות המוצעות למכוניות 0 ק"מ מתחילת השנה ועד לחודש האחרון, ניתן לראות בבירור כי חלה ירידה בהנחה הממוצעת למכונית בעסקאות הללו. אם בינואר זו עמדה על קצת פחות מ-18 אלף שקלים (17,667 שקלים ליתר דיוק) בממוצע, הרי שנכון לסוף ספטמבר הסכום הוא פחות מ-14 אלף שקלים (13,510 שקלים).

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הנכונות להציע הנחות הוא מידת הפופולאריות של הסגמנט. כך למשל, אצל מכוניות המיני ההנחות ממחיר המחירון באולם התצוגה עדיין נדיבות יחסית ועומדות בין 14 אחוזים במקרה של יונדאי i10 ל-18 אחוזים במקרה של מיצובישי ספייס סטאר. אצל המשפחתיות ההנחות נעות בין 9 אחוזים במקרה של מאזדה 3 או סקודה אוקטביה לעומת 15 אחוזים ליונדאי איוניק ורנו מגאן.

לצורך ההשוואה, אצל הקרוסאוברים הקומפקטיים, הלהיט של השנים האחרונות ההנחות נעות בין 7 ל-15 אחוזים בלבד בהתאם לביקוש שיש לדגם. כאשר ניסאן אקסטרייל הוא בעל שיעור ההנחה הגבוה ביותר בעוד יונדאי טוסון ומאזדה CX5 מוצעים בהנחות של בין 8 ל-7 אחוזים בהתאמה.

עוד בוואלה!

סיכום חציון ראשון במכירות רכב: דוהרים לקטסטרופה תחבורתית

לכתבה המלאה
טבלת דגמים ואחוזי הנחה. קארזון, צילום מסך
רשימת הדגמים הנפוצים ושיעור ההנחה הממוצע/צילום מסך, קארזון

עוד רכיב מעניין הוא האפשרות למצוא הנחות נדיבות בדגמים מתיישנים העומדים בפני החלפה, או כאלו שדור חדש שלהם כבר נמכר באולמות התצוגה, שם תמצאו הנחות של 15 אחוזים על ניסאן קשקאי ומיצובישי אאוטלנדר היוצאים. יתרה על כך, בדגמים אלו (אבל לא רק) מתחילות לצוץ בעסקאות האלו גם רמות הגימור הגבוהות יותר, שבעבר נדיר היה למצוא שם.

ובעוד ההנחות הולכות ונשחקות בעסקאות ה-0 ק"מ, גם אם לא הולכים על מסלול רכישה כזה, הוא מספק אינדיקציה טובה מאוד ליכולת ללחוץ את מחיר המכונית באולם התצוגה הרשמי. במיוחד במקרים בהם יורדים לרזולוציות של רמות הגימור השונות. כך למשל, במקרה של יונדאי איוניק. שם רמת הגימור "פרימיום" המיועדת לציי הרכב לבין רמת הגימור "סופרים" המיועדת לשוק הפרטי מצטמצם לכדי 90 שקלים בלבד. אולם בתמורה ל-90 השקלים האלו מקבלים ברמת הגימור הגבוהה יותר רשימה עשירה יותר של מערכות בטיחות ואבזור כללי כמו התראה על רכב ב"שטח מת", התראה על רכב חוצה מאחור, פסי קישוט כרום, לוח שעונים דיגיטלי (לעומת אנלוגי), פנסי לד, חיישני חניה ועוד. השווי של התוספות האלו בהחלט עולה יותר מ-90 שקלים. והיא לא היחידה.

אחוזי מכירות בעסקאות 0 ק"מ. קארזון, צילום מסך
שיעור המכירות במסלול 0 ק"מ מכלל המסירות/צילום מסך, קארזון

ויש עוד מסקנות מעניינות לגבי מי שממשיכים לתחזק את המסלול הזה - דגמים ומותגים שמתקשים להציג פופולריות או ביקוש במכירה ישירה באולמות התצוגה. כך למשל בעוד תתקשו למצוא דגמים של טויוטה בכלל או בהנחות משמעותיות בפרט, כאשר זה מגיע למאזדה למשל, רואים נוכחות גדולה הרבה יותר ברוב הסגמנטים בהם היא מציעה מכוניות, החל ממכונית הסופר מיני מאזדה 2, המשפחתית הקומפקטית מאזדה 3 וגם ה-CX5. על פי הנתונים שבידינו המכירות בערוץ זה מהוות כ-26 אחוזים מכלל מסירות המותג. וזה לא פוסח גם על מותגי יוקרה, כך למשל בב.מ.וו עומד אחוז המכירות ב-0 ק"מ על 22 אחוזים. לצורך ההשוואה במרצדס עומד הנתון על 9 אחוזים. בצד השני של הגרף: סיאט וטויוטה שאצלן עומד הנתון על שני אחוזים בלבד.

מאזדה 2 המחודשת בישראל. יצרן, אתר יצרן
כרבע ממסירות המותג במאזדה הן במסלול ה-0 ק"מ/אתר יצרן, יצרן

ומסקנה נוספת שעולה מהניתוח הזה נוגעת לכדאיות ההולכת ופוחתת של המסלול הזה, שלכתחילה לא מהווה בחירה צרכנית נכונה באופן אוטומטי לכתחילה. שכן ככל שההנחות הולכות ונשחקות, הולכת ונשחקת גם הכדאיות לרכישה. הסיבה היא שהמחירונים היום "מענישים" רכבי אפס קילומטר בירידת ערך גבוהה יותר בשל היד הנוספת מכאן שאם ההנחה ההתחלתית לא מספיק גבוהה על מנת "לתקן" את זה, הרי שכדאיות העסקה כולה פוחתת משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully