וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק משתולל? 5 טיפים שישאירו לכם כסף בכיס

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 9:14

משתמשי הרכב הפרטי מוציאים אלפי שקלים בשנה על דלק, ההתייקרות האחרונה שלו תקפיץ את ההוצאות האלו במאות ואלפי שקלים למשתמשים כבדים. הנה כמה טיפים לחיסכון בדלק

מחיר ליטר בנזין שהתייקר שוב אתמול ב-23 אגורות לליטר בנזין 95 השלים עלייה של יותר מ-20 אחוזים בתוך שנה ועומד על 6.62 שקלים בתדלוק עצמי.

החדשות הרעות הן שהמגמה הזו היא כנראה חד כיוונית בעתיד הקרוב ואנחנו צפויים לעליות מחירים נוספות. החדשות הטובות? אין לנו כאלו, אבל יש לנו כמה עצות פשוטות מאוד שיכולות לגרום לכם לשרוף הרבה פחות כסף ודלק. והן לא בהכרח אומרות לרוץ לקנות מכונית חשמלית או אפילו להחליף להיברידית חדישה.

פורד קוגה ארוך טווח: דיווח שני. קינן כהן, ניר בן טובים
לא יוצאים לטיול? תעיפו את כל מה שלא צריך להיות ברכב/ניר בן טובים, קינן כהן

1. לא להתנפל

אחת הטכניקות הפשוטות ביותר להבנה והמורכבות יותר ליישום עבורנו כישראלים מצויים היא לסגל סגנון נהיגה רגוע ומתון. נסו להפוך את הנהיגה לחלקה ו"עגולה" ככל האפשר עם תאוצות מתונות ובלימות כמה שפחות חריפות.

הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כאשר מתקרבים לרמזור, מעגל תנועה או תמרור עצור וכבר מרחוק מזהים שבמקום עומדות כבר 2,3,4 מכוניות. במקום להגיע אליהן ואז לעצור ולהאיץ עם ההתקדמות שלהן, ככל שתנאי הנהיגה מאפשרים זאת (לא לעכב את התנועה מאחור), הרפו מדוושת הגז וגלשו אל המקום. עד שתגיעו יתחלף הרמזור לירוק ותוכלו להמשיך לנסוע, או תמתינו פחות בעמידה שורפים דלק בסרק. במקרה של מעגל תנועה המכוניות שלפניכם כבר ישתלבו בו ואתם תוכלו להמשיך בנסיעה חלקה.

רמזור אדום. ניר בן טובים
מזהים אדום מרחוק? עזבו את הגז/ניר בן טובים

2. ביצה על הדוושה

שיטה אחרת לסגל נהיגה חלקה היא פשוט לדמיין שבין כף הרגל שלכם לדוושת הגז יש ביצה. האיצו בעדינות ביצאה מהרמזור, אתם לא באמת תחסכו זמן או תרשימו מישהו ביציאה עם יללת צמיגים.

עוד טכניקת נהיגה שתשפר משמעותית את צריכת הדלק שלכם נוגעת לשימוש מתון בדוושת הגז בכביש הררי למשל. ככל שתנאי הדרך מאפשרים זאת, נסו "לגלוש" בירידות ולצבור מהירות באמצעות כוח המשיכה והמדרון, כך תוכלו להסתפק בלחיצה מאוד מתונה על הגז בעליה שתגיע אחר כך בעוד אתם מקזזים את המהירות שהשגתם.

אם אתם ממש מסוגלים, אז גם הפחתה קלה של מהירות הנסיעה תשפר את צריכת הדלק משמעותית, הפער בין מהירות של 120 ל-100 קמ"ש יכול להגיע גם ל-25 אחוזים.

לטיפ הזה יש שני יוצאים מהכלל: הראשון הוא בהשתלבות לכביש מהיר - שם אתם חייבים לנצל את נתיב ההאצה כדי להתאים את המהירות שלכם לזו של התנועה מסביב ומהר. השני הוא במקרה שבו אתם מייצרים הפרעה לתנועה מאחור ועלולים להביא לכך שמישהו ינסה לעקוף אתכם ברגע הלא נכון.

עומסי תנועה בכביש 2 ממחלף ינאי 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אין מה להאיץ לתוך הרכב שלפניכם/ראובן קסטרו

3. שלא תידבקו

עוד משהו שממש לא מסתדר עם האופי הישראלי, אבל משנה לחלוטין את היכולת שלכם לחסוך בדלק הוא פשוט לשמור מרחק. ברגע ששומרים יותר מרחק מהרכב שלפניכם, ולא נגררים למצעד הגז-ברקס האין סופי, מתאפשר לכם פשוט "לזרום" עם התנועה.

שמירת המרחק גם פותחת לכם יותר שדה ראיה קדימה או יותר נכון "לעומק" הפקק ולזהות האטה מוקדם יחסית, לעזוב את הגז ולגלוש בעדינות, עד ההגעה להאטה בתנועה, סביר להניח שזו כבר תחזור לזרום.

אה, אתם לא שומרים מרחק כי בטוח מישהו עוד יידחף לכם פנימה? תראו את זה רגע.

מנשא אופניים של אופל. אתר יצרן
גגונים, מנשאים וכל מה שמפריע לנוע חייב לעוף/אתר יצרן

4. תנו לו לזרום

יצרניות הרכב משקיעות מאמצים אדירים כדי לצמצם את החיכוך של המכונית מול האוויר. הן מציידות אותם במסיטים, מנמיכות את הגג, אוטמות את החלק התחתון שלהן, אפילו בוחנות את העיצוב של ידיות הדלתות ומראות הצד במנהרות רוח כדי לחסוך כל גרם התנגדות לאוויר.

אבל כל זה לא שווה אם אתם נוסעים כדרך קבע עם גגון שלא לצורך, עריסות גג למיניהן, מנשאי אופניים כאשר אינכם רוכבים. כל הציוד הזה משבש באופן נוראי את היכולת של המכונית "לחתוך" את האוויר בכמה שפחות התנגדות. רוצים לקבל מושג עד כמה? תוציאו את היד מהחלון במהירות בינעירונית ותבינו לבד.

אגב התנגדות, זו גם הסיבה שלמרות שמיזוג האוויר צורך אנרגיה מהמנוע, במהירות של מעל ל-70-80 קמ"ש נסיעה בחלונות פתוחים מחבלת בצריכת הדלק יותר מאשר שימוש במזגן.

צמיג גודייר F1 אסימטריק 3. אתר יצרן
צמיג תקין הוא לא רק בטיחותי, הוא גם חוסך כסף/אתר יצרן

5. ענייני תחזוקה

רכב תקין, מתוחזק, מטופל היטב הוא רכב שעובד בצורה יעילה יותר. עם פחות חיכוך במכלולים, עם פחות אובדני כוח בשל תקלות בתיבת ההילוכים או במערכת ההיגוי. גם להחלפת שמן לכזה איכותי ושמתאים לדרישות הספציפיות של יצרן הרכב ומותאם לטמפרטורה בארץ יש משמעות בשיפור יעילות המנוע וחיסכון בדלק. פלאגים ישנים שלא מספקים ניצוץ חזק מספיק לתאי הבעירה או מערכות הזרקה לא תקינות, מסנני אוויר סתומים ועוד.

גם שמירה על לחצי ניפוח אוויר בצמיגים היא גורם מכריע בצריכת הדלק שכן אז הצמיג נמצא בנקודת האיזון בין אחיזה טובה ככל האפשר לבין כמה שפחות חיכוך. לרוב יצרניות הצמיגים כיום ישנן סדרות צמיגים "ירוקים" עם התנגדות נמוכה לגלגול שמביאה לצריכת דלק טובה יותר. בעבר הם התאפיינו באחיזה פחות טובה בצורה ניכרת ורעשי דרך, אך כיום הפערים זניחים. ההערכה היא שלחץ תקין בצמיגים יפחית עד 2 אחוזים מצריכת הדלק.

מבחן דרך: שברולט קמארו ZL1. קינן כהן
ברור שזה כיף, אבל יש דרכים חסכוניות יותר לצאת מהמקום/קינן כהן

6. זמן לדיאטה

הכוונה היא לא אליכם, אלא לכל הדברים שאנשים לפעמים אוגרים במכונית. שישיית מים שהתעצלתם לפרוק, הצידנית, השמשייה, הכסאות המתקפלים תיק הספורט מהמכון - כל אלו יחד יגיעו לכמה עשרות קילוגרמים, זה כמו לסחוב איתכם עוד נוסע לכל מקום. זה נשמע זניח אבל במכפלות של 15-20 אלף קילומטרים בשנה - זה לא.

פשוט קחו איזה אחר צהריים פנוי ותפרקו את כל מה שלא צריך להיות מהמכונית.

7. אל תיסעו

זה אולי לא יישמע לכם הגיוני, אבל למכונית שלא נוסעת יש את צריכת הדלק הטובה ביותר. במילים אחרות, נסו לחשוב כיצד אתם מתכננים נכון יותר את הנסיעות שלכם. אם יש לכם איסוף ילדים מהחוג נסו לתזמן את זה עם היציאה לקניות, לחזרה מהעבודה. נסו למצוא שכנים או חברים מהרחוב ואפילו מהבניין איתם אפשר לחלוק הקפצה של הילדים לבתי הספר בתורנות.

נסו גם לשלב מספר עיסוקים בנסיעה אחת, מנועים חמים יעילים יותר אנרגטית מאשר מנוע קר.

8. בקטנות

יש עוד המון טיפים לחיסכון בדלק שאתם מכירים (ומוזמנים לחלוק בתגובות), אבל יש גם דברים קטנים שיעזרו לכם לשים לב לסגנון הנהיגה שלכם. נסו למצוא במחשב הדרך של המכונית את תצוגת צריכת הדלק הממוצעת או הרגעית ולעקוב אחריה עם שינוי סגנון הנהיגה שלכם כדי להמשיך לשפר אותו.

בפעם הבאה שאתם מתדלקים, הסתכלו על הגומי בפקק מיכל הדלק - אם הוא חסר,קרוע או סדוק, אתם מאבדים דלק כל הזמן ובכלל לא יודעים את זה.

עשו שימוש בבקרת האקלים כדי לקבוע את הטמפרטורה במקום להפעיל ולכבות את המזגן. בהמשך לזה, נסו לחנות במקום מוצל או לפחות לשים צלון על השמשה הקדמית - מכונית פחות חמה דורשת פחות מאמץ מהמזגן לקרר אותה. אם הרכב חם מאוד, פתחו את החלונות לכמה דקות, האוויר החם ייצא מהר יותר כך.

יש שתי מכוניות בבית? השתמשו במכונית הקטנה והחסכונית יותר לנסיעות השוטפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully