וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל, כוח, כסף: אודי e-tron S ספורטבק בישראל

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 20:33

את הגרסה הספורטיבית של של e-tron משיקים בארץ עם תצורת הספורטבק. בתפריט שני מנועים אחוריים, אחד קדמי, 503 סוסים במצב "בוסט" ומחיר של 665 אלף שקלים

אודי e-tron S ספורטבק. אתר יצרן
דוהר בחרישיות/אתר יצרן

הפעם הראשונה ששמעתם שהוא בדרך לכאן הייתה בכתבת הדגמים החשמליים של 2022, אבל עכשיו יש לנו את הפרטים המלאים על הקרוסאובר החשמלי-ספורטיבי של אודי.

ה-e-tron S ספורטבק, הוא הגרסה הספורטיבית של הקרוסאוברים החשמליים של אודי. ויש שורת ההבדלים בינו לבין ה-e-tron ספורטבק הרגיל. חיצוניים, פנימיים, מכניים, דינאמיים וכמובן בסעיפים הביצועים והמחיר.

חיצונית הוא מקבל ניפוחי מרכב בבתי הגלגלים, הבולטים 2.3 ס"מ יותר מאשר בדגם הרגיל, אבל מספיקים כדי להדגיש את הנקודה. כונסי אוויר מוגדלים שברגע הראשון מוזר למצוא על מכונית חשמלית, עד שזוכרים שגם היא מייצרת חום וזקוקה לקירור, לא רק למערכת ההנעה אלא גם לבלמים. חצאיות, ספוילר אחורי, קאליפרים צבעוניים וחישוקים כהים וכמובן תגי S אדומים.

אודי e-tron S ספורטבק. אתר יצרן
מושבי ספורט, תפרים צבעוניים ועוד/אתר יצרן

בתא הנוסעים טיפול ספורטיבי דומה, בעיקר להגה ומושבי הספורט שמקבלים תפרים צבעוניים. גם פה מפוזרים כמה תגי S. כמו בגרסה הרגילה מקבלים פה חלון פנורמי, את מערך התצוגה של לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה ומסך נוסף לשליטה בבקרת האקלים המפוצלת. מערכת השמע של Bang & Olfausen עם 16 רמקולים וטעינה אלחוטית לנייד. מי שלא מופיעות ברשימת האבזור הן מצלמות הצד שמחליפות את המראות. האם האסימון שמדובר בגימיק מיותר נפל סוף סוף?

במערכות הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית, מצלמת 360 מעלות ועוד.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: אודי e-tron ספורטבק

לכתבה המלאה
אודי e-tron S ספורטבק. אתר יצרן
שלושה מנועים בניגוד לשניים בגרסאות הרגילות/אתר יצרן

על ההנעה של גרסת ה-S אחראים שלושה מנועים, זאת בניגוד לשני המנועים בגרסה הרגילה. כאן ממוקם זוג מנועים על הגלגלים האחוריים ועוד מנוע שאחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים.

המנועים מספקים 435 כ"ס ו-82 קג"מ במצב הנהיגה הרגיל שלהם, עם לחיצה על כפתור ה"בוסט" יעניקו שלושת אלו למשך 8 שניות את מירב ההספק שלהם - 503 כ"ס ו-99 קג"מ. זהו גם המצב אליו מתחייסת התאוצה של הדגם - 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

עם העלייה בהספק ובמשקל מתקצר גם הטווח שמספקות סוללות ה-86 קוט"ש. זה עומד לפי הצהרת החברה על בין 347 ל-378 ק"מ.

אודי e-tron S ספורטבק. אתר יצרן
עיקר הכוח - לגלגלים האחוריים/אתר יצרן

בצד הדינאמי באודי מציינים מערכת הנעה שכמו המנועים, מוטה לכיוון הנעה אחורית ליצירת התנהגות כביש טובה יותר. כולל אפשרות לחלק את הכוח בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים וכן בין הצירים, כנראה בדומה לזו שיש ב-RS3 החדשה. בולמי אוויר אחראים על פילוס ותמיכה ב-2.6 הטונות שלו, עם אפשרות לשינוי גובה המרכב בעד 7.6 ס"מ. קאליפרים עם שש בוכנות על העצירה שלו. וההיגוי פרוגרסיבי, כלומר משנה את משקלו בהתאם למהירות הנהיגה כדי לספק כיול רגוע בשיוט וחד בנהיגה מהירה.

מחיר ה-e-tron S ספורטבק יעמוד על 665 אלף שקלים, אלו 118,500 שקלים יותר מה-e-tron ספורטבק הרגיל למי שירצה לנסוע מהר כמו שהעיצוב שלו רומז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully