וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימוזינה הארוכה בעולם שוחזרה - וכעת יש בה בריכת שחייה ומנחת מסוקים

19.3.2022 / 23:35

הלימוזינה הארוכה ביותר בעולם, על פי ספר השיאים של גינס, יכולה להסיע יותר מ-75 אנשים וכוללת מיטת מים, בריכת שחייה, ג'קוזי, מסלול מיני גולף ואפילו מנחת מסוקים

הרכב הארוך בעולם/ספר השירים של גינס

כלי הרכב הארוך ביותר בעולם על פי ספר השיאים של גינס שוחזר במלוא תפארתו וכעת שבר את השיא של עצמו. על פי גינס, לימוזינת העל המכונה "החלום האמריקאי" מגיעה לאורך של 30.54 מטרים, כשלצורך השוואה אורכה של מכונית רגילה נע בין 3.5 ל-5 מטרים בממוצע.

הלימוזינה יוצרה במקור בשנת 1986 בברבנק שבקליפורניה על ידי מהנדס הרכב ג'יי אורברג. באותה תקופה היא הגיעה לאורך של 18 מטרים, היא נעה על 26 גלגלים והיה לה זוג מנועי V8 מלפנים ומאחור. לאחר מקצה שיפורים נרחב הרכב הוארך ליותר מ-30.5 מטרים במטרה להשיג שיא עולם.

"החלום האמריקאי" מבוססת על לימוזינות קדילאק אלדורדו משנת 1976 וניתן לנהוג בה משני הקצוות. היא נבנתה בשני חלקים וחוברה באמצע ע"י ציר המיועד לפנייה בפינות חדות. בלימוזינה תמצאו בין היתר מיטת מים גדולה, בריכת שחייה, ג'קוזי, אמבטיה, מסלול מיני גולף ואפילו מנחת מסוקים. תמצאו שם גם מקררים ומספר טלוויזיות, והיא מסוגלת להסיע יותר מ-75 איש.

ככה היא נראית מבחוץ ומבפנים

"מנחת המסוקים מותקן באופן מובנה לרכב עם תושבות פלדה מתחת ויכול להחזיק משקל של עד 2,500 ק"ג", אמר מייקל מאנינג, הבעלים של מוזיאון ההוראה הטכנית Autoseum שבניו יורק, שהיה מעורב בשחזור "החלום האמריקאי" שהפך עם השנים מאז נבנה לגרוטאה. הוא הוסיף: "מצאתי את המכונית לראשונה בתערוכה בניו ג'רזי והיא הייתה נראית רע. היא הייתה מכוסה בגרפיטי, החלונות היו שבורים, הצמיגים היו מפונצ'רים, אבל בכל זאת התאהבתי בה. אמרתי 'אני הולך לקחת את המכונית הזו ואני הולך לשחזר אותה ולהחזיר אותה לגדולתה".

בתקופת הזוהר שלו, "החלום האמריקאי" הופיע בסרטים רבים ונלקח לעתים קרובות להשכרה. עקב עלות התחזוקה הגבוהה ובעיות החניה, אנשים איבדו עניין במכונית והיא החלה להחליד עד שסיימה במחסן בניו ג'רזי. מאנינג החליט לשחזר את המכונית ורכש אותה מאיביי. עם זאת, העלויות העצומות הכרוכות בשיקום רכב בסדר גודל כזה האטו את התקדמותו של מאנינג והוא נזקק לסיוע.

ככה היא נראתה לפני השיפוץ:

כאשר חוזה השכירות עבור המוזיאון שלו הסתיים, ממש לאחר שרכש את הרכב בשנת 2019, היא נקנתה בשנית על ידי מייקל דזר, הבעלים של מוזיאון הרכב "דזרלנד פארק" באורלנדו, פלורידה. מאנינג הגיע עם הרכב לפלורידה כדי לסייע לדזר עם השחזור. עלות השחזור הסתכמה ב-250,000 דולר הכולל משלוח, חומרים ועבודה - וזה לקח שלוש שנים להשלמתו.

כעת "החלום האמריקאי" מוכן שוב לצאת לדרך, אך היא לא תעשה זאת ובמקום תצטרף לאוסף המכוניות הייחודי של מוזיאון המכוניות "דזרלנד פארק". "לא יכולנו להעלות אותו על הכביש כי הוא ארוך מדי", אמר מאנינג, "הוא נבנה כדי להיות מוצג לראווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully