וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו להתרגל: Leapmotor בישראל

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 16:01

מדו גלגלי למכוניות חשמליות: מטרו מוטור תתחיל בשיווק הדגמים של Leapmotor הסינית. בשלב הראשון מכונית עירונית וקרוסאובר. מתי, כמה ואיך? בכתבה

אל החדירה של מותגי רכב סיניים בשדה החשמלי שכבר מונה יצרניות כמו MG, ג'ילי, AIWAYS, סקייוול ואחרות, תצטרף בסוף השנה יצרנית נוספת - Leapmotor. מי שעומדת מאחורי זיכיון היבוא של המותג היא לא אחרת ממטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל.

ואם השם Leapmotor אינו מוכר לכם, זה בסדר גמור. מדובר ביצרנית קטנה מאוד שנוסדה ב-2015 והחלה לשווק מכוניות חשמליות רק בשנת 2019 וכיום לא פעילה מחוץ לסין, שם עומד היקף המכירות שלה על כמה עשרות אלפי יחידות בלבד - מספרים זניחים ביחס לשוק הענקי הזה.

Leapmotor  C11. אתר יצרן
Leapmotor C11 קרוסאובר חזק וחשמלי/אתר יצרן

הכניסה של היצרנית לישראל צפויה להתחיל יחד עם השיווק שלה במדינות נוספות באירופה, והיקף הדגמים הנוכחי שלה שכולל שתי מכוניות רלוונטיות צפוי להתרחב במהלך השנה הקרובה למכונית סדאן ובתכנון העתידי כולל עוד 8 דגמים חדשים בהיצע עד שנת 2025. אף אחד מהדגמים לא נבדק עדיין במבחני ריסוק מערביים.

זהו אינו מותג הרכב היחיד עימו מקווה מטרו להשיג דריסת רגל בשוק המקומי, והוא מצטרף לזיכיון היבוא של קארמה, המייצרת מכוניות פלאג אין היברידיות יוקרתיות וספורטיביות וצפויה להתחיל להימכר לקראת סוף השנה הנוכחית גם כן.

Leapmotor  T03. אתר יצרן
ה-T03 - בכלל לא דומה לסמארט.../אתר יצרן

מבין הדגמים שיגיעו לישראל ניתן כרגע לציין את ה-T03, מכונית מיני עירונית בעלת ארבעה מושבים. המימדים דומים לאלו של מכוניות מיני כמו קיה פיקנטו עם 320 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 240 ס"מ. המכונית עושה שימוש במנוע חשמלי בן 75 כ"ס וסוללת 36.5 קוט"ש. הטווח המוצהר עומד על 300 ק"מ ובהתאם לייעודה, הביצועים צנועים גם כן, עם מהירות מירבית שעומדת על 120 קמ"ש.

בין מערכות הבטיחות ניתן למנות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב ב"שטח מת". אם כי טרם פורסם המפרט הישראלי המדויק.

Leapmotor  C11. אתר יצרן
ה-C11 יתחרה בקבוצת הקרוסאוברים החשמליים המתרחבת/אתר יצרן

הדגם השני שבדרך לישראל הוא ה-C11, כאן מדובר בקרוסאובר גדול יחסית עם 475 ס"מ לאורך (ארוך ב-5 ס"מ מסקודה קודיאק לצורך ההמחשה), רוחב של 191 ס"מ וגובה של 165 ס"מ. בסיס הגלגלים גדול מאוד ועומד על 293 ס"מ.

במפרטים של הרכב בחו"ל הוא מוצג עם שני מנועים בהספק של 536 כ"ס ו-74.3 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 4.9 שניות בתצורה הזו והטווח המוצהר הוא 410 ק"מ הודות לסוללת 90 קוט"ש.

גם פה הוא צפוי להציג רשימת מערכות בטיחות מלאה, הודות לשתי מצלמות חזית ורדאר, ארבעה רדארים היקפיים, מצלמות היקפיות וכן מצלמה לזיהוי פנים של המשתמש. אולם שוב, יש לציין כי אין פירוט מסודר של המערכות והמפרט הטכני באתר היצרנית, כך שקשה להסתמך על ההצהרות הללו.

Leapmotor  C11. אתר יצרן
תא הנוסעים של ה-C11/אתר יצרן

דגם שלישי של היצרנית הוא ה-C01, מכונית סדאן שטרם הוצגה רשמית וכרגע הנתונים אודותיה מעטים מאוד, אבל כן ידוע שהיא תציג מימדים נדיבים של מעל ל-5 מטרים לאורך, תעשה שימוש בסוללת ה-90 קוט"ש של ה-C11 והיצרנית מכוונת לתאוצה של פחות מ-4 שניות ל-100 קמ"ש.

המכונית עצמה צפויה להיחשף בשבועות הקרובים, ולכל המאוחר בסוף הרבעון השני.

אחרי שדרכם של מותגים חשמליים סיניים נסללה לישראל על ידי MG ועם ג'ילי שזוכה להצלחה מפתיעה עם הגיאומטרי C שלה, השוק הישראלי הוכיח שבמחיר הנכון הוא מוכן לשים את החשדנות הטבעית כלפי מותגים חדשים בצד. שאלת "המחיר הנכון" אם כך מרחפת מעל הדגמים האלו. ההימור שלנו? הוא תמחור יצירתי להחדרה של המכוניות הללו לשוק. כלומר - כ-70-80 אלף שקלים למכונית העירונית הקטנה ועד 180 אלף שקלים ל-C11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully