וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמינה במחזור? זה התירוץ היחיד לשיעמומון של ג'יפ

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 13:52

כמדי שנה משיקה Jeep את נבחרת החלומות שלה בפסטיבל פסחא; ב-2022 מציג היצרן שבעה ג'יפים קשוחים, לא מהפכניים אך ירוקים ברובם. מעבר לאופק צופה במתרחש פורד ברונקו, שלא הפגיז במתקפת נגד

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
שבעה רכבי תצוגה שאינם נרתעים מסלעים ובוץ, מסורת של עשרות שנים/אתר יצרן

כבר מזמן ניכסה לעצמה Jeep את "פסטיבל פסחא", הנערך בעיירה מואב מזה 56 שנים. הפסטיבל התחיל ב-1967 כטיול 4X4 צנוע של יום אחד, והפך למפלצת מסחרית הנפרשת לאורך תשעה ימים. עד היום שלטה ג'יפ באירוע ללא מיצרים, משאירה פירורים ליצרנים אחרים. ב-2021 השתנתה הזירה כאשר הציגה פורד את הברונקו, רכב שטח ששם לו למטרה לקעקע את ההגמוניה של רנגלר. הברונקו זעזע את סגמנט השטח הקשוח אבל ג'יפ ממשיכה במנהגה השנתי - לנצל את היקפו העצום של פסטיבל פסחא, כדי להציג רכבי תצוגה שגורמים לחובבי השטח להגיר ריר ומעוררי דמיון. עוד לא ברורה לנו מה תהיה תשובתה של פורד לפסטיבל ג'יפ, אבל אנו יכולים להתענג על אבות הטיפוס של ג'יפ, בעיקר רנגלרים משופרים. השנה נפקדים מהתצוגה גלדיאטורים בגודל מלא, ויש נוכחות גבוהה של גרסאות היברידיות נטענות; בהן גם גרנד צ'ירוקי מדליק מאוד.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
חשמלי-ירוק מופרע לחלוטין, 2.0 שניות מאפס ל-100/אתר יצרן

Jeep Wrangler Magneto 2.0

חדי הזיכרון מבין קוראינו עוד לא שכחו את ה-MAGNETO עליו סיפרנו לכם בשנה שעברה. מגנטו 4Xe מודל 2021 היה דומה למדי לרנגלר החשמלי למחצה הנמכר אפילו במקומותינו בערוצי היבוא המקביל, אבל גרסה 2.0 המוצגת בימים אלה במואב היא חיה אחרת לחלוטין; מהספק צנוע של 281 כ"ס זינק המגנטו 2.0 ליטר ל-625 כ"ס הזויים, והמומנט השתולל ל-115 קג"מ. מפלצת השטח הכחולה אמורה להאיץ מאפס ל-100 תוך כ-2.0 שניות, ושיהיה בהצלחה עם ה-Wheelies... בעסקה כלולה הגבהה של 3 אינץ', וצמיגי 40 אינץ'.

עוד בוואלה!

כולכם על הדיפרנציאל שלהם: רכבי שטח אמיתיים לא מתים

לכתבה המלאה
קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
אין מידע על טווח הנסיעה אבל אין ספק שזהו ג'יפ בעל יכולות-על/אתר יצרן

הספק המנוע נראה עוד יותר מטורף לאור העובדה שתחנת הכוח מושתלת ברנגלר קצר, שבסיס הגלגלים שלו הוארך ב-20 סנטימטרים סמליים. להשלמת החבילה הורכבו על המגנטו-2.0 צמיגי שטח ענקיים, ותיבת 6-הילוכים ידנית. התיבה משמרת את הילוך הכוח של רוביקון המקורי, ומשפרת את יכולות הטעינה העצמית של מגנטו סימן-2.0. זמינות הכוח החשמלי במהירות אפס מאפשרת נהיגה ללא התעסקות במצמד, המשמש רק להעברת הילוכים. ארבעה מצברים אוגרים 70 קווט"ש, לא פורסם טווח הנסיעה המירבי.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
הטריילהוק המשופר טוחן סלעים ולנד קרוזרים לארוחת בוקר/אתר יצרן

גרנד צ'ירוקי טריילהוק PHEV

אנחנו חושקים בג'יפ רנגלר אבל עבור לקוחות מתורבתים יותר, ספינת הדגל של ג'יפ היא גרנד צ'ירוקי שיוצג השנה בגרסת 4xe היברידית-נטענת, עם שני מנועים חשמליים ומנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר. לאחרונה כבש הגרנד המחושמל את שביל הרוביקון המיתולוגי; תופתעו לשמוע אבל יש בקליפורניה שביל בשם 'רוביקון', על שמו מכונה הרנגלר הקרבי. הגרנד עבר את 35 הקילומטרים של השביל בהנעה חשמלית טהורה, ללא זיהום אוויר. במואב יככב גרנד צ'ירוקי 'טריילהוק' שיחומש בצמיגי שטח מלא 33 אינץ' על חישוקי 20 אינץ', ומתלי אוויר מתכווננים. גג הגרנד מצופה בחומר המשמש להגנת ארגזי טנדרים, כדי שיהיה לכם קל להשליך עליו קיאקים, אופניים או קרשים למדורה.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
אין שום דבר מהפכני ב-41 אבל איזו כריזמה, איזה ג'יפ מסוקס! למרות שאין לו מנוע דיזל, אני מת עליו/אתר יצרן

ג'יפ 41' קונספט

אופס, נראה שקצת נגמר להם הדימיון במשרדי ג'יפ; הקונספט 41' דומה להחשיד לרנגלרי-תצוגה וגלדיאטורים אותם כבר ראינו בעבר, מבוססים על תהילתו הצבאית של Willys MB. למרות השימוש השחוק בשנת 1941 (השנה בה הוצג הג'יפ במלחמת העולם השנייה), לא נכחיש שזהו עיצוב מדליק ביותר. מתחת לצביעה הצבאית בגימור מט מתחבא רנגלר 4xe מחושמל עם פגושי ברזל שחורים וכננת וורן. חישוקי ברזל דמויי ג'פס צה"לי עם צמיגי 35 אינץ' משלימים את התמונה, עם דלתות 'חצי', כננת וגג ברזנט. המושבים מרופדי ברזנט (אני מקווה שהם נוחים יותר מהמקוריים של 1941). אני לא משוכנע שגנרל מונטגומרי היה רוצה את ה'קונספט-41' בקרבות המדבר המערבי, אבל אני מזמין אחד כזה!

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
רוביקון הוא אייקון עולמי נכסף, שנולד במוחותיהם של משוגעים לדבר. בגיל 20 הוא מותקף חזיתית על ידי הברונקו החדש/אתר יצרן

למי יש יום הולדת?

לא כולם יודעים זאת אבל האמת היא שחברת ג'יפ, בכלל לא התלהבה מקונספט הרוביקון. הקונספט נולד ב-2002 במוחם הפרטי של קומץ משוגעים לדבר, שרצו לייצר רנגלר מוכן לקרב הישר מפס הייצור. החבר'ה לחצו על היצרן להציג רנגלר מוכן לשטח ומשלא נענו, תכננו וביצעו את הפרויקט אחרי שעות העבודה - עד כדי שהם רכשו חלקים וחלפים עם כרטיסי האשראי הפרטיים שלהם... לאור ההצלחה הכבירה של מותג רוביקון, אני מקווה שהם קיבלו תמורה נאה למאמציהם. היום תופס רוביקון 30% מהיקף מכירות רנגלר, עם כ-200,000 רנגלרים שנמכרו ב-2021.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
עיצוב אלמותי/אתר יצרן

עד לפני שנה שלט הרוביקון בעולם השטח, ועכשיו עליו להתאמץ עוד קצת. את יומולדת עשרים חוגגת ג'יפ עם רוביקון הנועל צמיגי 37 אינץ' על חישוקי 17 אינץ', הגבהת שני אינץ', כננת ומיגון גחון מסיבי. כדי להכניס רוח חיים שודרג המנוע ל-8V 6.4 ליטר של Hemi, המספק 470 כ"ס לפני שמכניסים בו שיפורים. ניתן לבחור בין שני צלילי מפלט, "מוגזם" ו"היסטרי". את גג הפלסטיק הפריק מחליף גג ברזנט Sky One-Touch נפתח, סידור יותר נוח ושימושי מהמרכב הפריק, שקט יותר בנסיעת כביש.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
בן כלאיים בין רנגלר לגלדיאטור. מדליק אש/אתר יצרן

Jeep Bob Concept

ג'יפאים אמריקנים נוהגים לקצוץ את ישבניהם של טנדרי שטח, במה שנקרא "Bobbing". על שם פעולה זו נקרא רנגלר Bob האפור-כתום, הנראה כזיווג של רנגלר וגלדיאטור. Bob Concept היה יכול להיוולד מרנגלר מוארך אבל המהנדסים העדיפו לקצר גלדיאטור-רוביקון בכ-35 סנטימטרים, ולהעיף ממנו את הדלתות וקורה B. כך מתקבל רכב מדליק עם מפתח דלתות ענקי, צמיגי 40 אינץ' והגבהה של 3 אינץ'. מנוע טורבו דיזל V6 מניע את הכלי, עם סרני דנה-60 מסיביים. הגלגל הרזרבי תופס את כל הארגז האחורי, ולכן הותקנה מעליו עריסת העמסה. ברזנט ביקיני כתום משלים את התמונה העליזה, החלון האחורי נעלם. גם זה, מתאים לי.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
בתור רכב שטח, העיצוב הזה מחפיר. בתור קטלוג נייד, זה רעיון שיווקי לא רע/אתר יצרן

Jeep D-Coder Concept

אם הרנגלר השחור-אדום נראה לכם כמו קטלוג של סדנת שיפורים, לא טעיתם. זהו רכב ייחודי של JPP ( (Jeep Performance Parts by Moparו-35 החלקים האופציונאליים בו, צבועים באדום בוהק. סתם, שלא תפספסו שום אופציות. מכל החלקים המצועצעים הייתי הולך על גג הברזנט המינימליסטי, דלתות החצי הפתוחות, הכננת החבויה, והחישוקים. את השנורקל תשמרו לעצמכם.

קונספטים ג'יפ 2022. אתר יצרן
עוד ווריאנט שאינו מהפכני – למעט סילוקה של השמשה הקדמית, המעניק משב אבק צח/אתר יצרן

Birdcage Concept by JPP

הנה עוד רכב תצוגה בהשפעת JPP ( (Jeep Performance Parts by Mopar, על בסיס 4Xe ההיברידי. הרכב מכונה "כלוב הציפורים" מכיוון שהוא מגומר בכלוב התהפכות מסיבי, ללא החלון הקדמי. סוללת Led Bar תאיר את דרכן של הציפורים הנודדות, וחלק מהאבזרים המוצגים יעשו את דרכם לקטלוג MOPAR, התנ"ך של משפרי הג'יפים. סילוק החלון הקדמי מאפשר לחובבי הציפורים לנשום אוויר צח, פעולה לא קלה עם רנגלרי JL הרגילים.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
ה-FC קונספט - מהימים הגדולים של רכבי התצוגה המדליקים באמת/אתר יצרן, יצרן

כמי שעוקב אחרי רכבי התצוגה של Easter Jeep Safari מזה שנים רבות, אני חייב לציין שבציר 2022 אינו מן המלהיבים ביותר; חלקם ממחזר רעיונות קודמים, אחרים הם גלגולי גרסאות אותן יכול לבנות לעצמו כל מי שנכנס לאתר של MOPAR אבל הם יפים ומדליקים, ויש בהם גם שניים בעלי ערך ממשי - המגנטו-2.0, והגרנד צ'ירוקי המחושמל. התאכזבתי מכך שפורד לא הגיבה בשום דרך לאירוע, מעבר לארגון Ford Bronco Basecamp שהוא סוג של מחנה ג'יפאים, לא תשובה הולמת. האם יכול להיות שכאשר הביקוש למוצר עולה פי כמה על יכולת הייצור, אתה פחות נלהב באגף השיווק? בינתיים, אבקש לארוז לי Jeep '41 Concept, מתאים לי מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully