וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החדש של דאצ'יה מאכזב, האחרות בסדר

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 14:49

ארגון הבטיחות euro NCAP פרסם את סבב מבחני הריסוק החדש. בין הנבחנות DS4 החדשה והונדה HRV שמקבלות 4 כוכבים. דאצ'יה כרגיל עם כוכב בודד

מבחני ריסוק אפריל 2022. Euro NCAP,
מימין למעלה בכיוון השעון: דאצ'יה ג'וגר, DS4 והונדה HRV/Euro NCAP

תקן הזהב של 5 כוכבי ריסוק הפך להיות הציפייה האוטומטית ממכוניות מודרניות בכל הקשור לרמת הביטחות שמספקות לנו מכוניות חדשות. אולם מסתבר שלא כל החדשות מצליחות לעמוד ברף ההולך ועולה של מבחני הריסוק של euro NCAP.

כך קורה גם הפעם, כאשר הונדה HRV ההיברידי המחודש זוכה ל-4 כוכבים, ו-DS4 מקבלת גם היא 4 כוכבים עם כוכב חמישי תחת כוכבית בתנאי שהיא מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות. גם במבחן הנוכחי, ואפילו עם דגם חדש שממנו יש ציפיות גבוהות, דאצ'יה לא מצליחה להציג תוצאה ראויה ומסתפקת בכוכב בודד.

מבחני ריסוק אפריל 2022. Euro NCAP,
DS4, זכאית לכוכב נוסף, אבל רק בתנאי ש.../Euro NCAP

הקומפקטית החדשה של מותג היוקרה של סטלאנטיס DS, הלא היא ה-DS4 זכתה במבחנים ל-4 כוכבי ריסוק. היא זכתה לציון טוב בכל הקשור בעמידות לריסוק וגם מחמאות על הוספת מכסה מנוע אקטיבי לצמצום הפגיעה בהולכי רגל וכרית אוויר בין הנהג לנוסע. אולם מערכת הבלימה האוטומטית הנסמכת על מצלמה בלבד בגרסת הבסיס לא הרשימה במיוחד בבדיקות ועל כן היא מקבלת 4 כוכבים בלבד.

יחד עם זאת מציינים ב-euro NCAP שעם חבילת הבטיחות האופציונלית שלה שמוסיפה גם רדאר הביצועים שלה בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות משתפרים ובמקרה כזה הציון שלה יהיה 5 כוכבים. מיבואנית DS לישראל נמסר כי ה-DS4 שתגיע לישראל בקרוב מצוידת במערכות הבטיחות המלאות.

עוד בוואלה!

אם זה לא השיקול הראשון שלכם, משהו לא בסדר אצלכם

לכתבה המלאה
מבחני ריסוק אפריל 2022. Euro NCAP,
הונדה HRV, ארבעה כוכבים בשל ציוני ריסוק לא מספיק גבוהים/Euro NCAP

הקרוסאובר הקומפקטי של הונדה, המשווק בדור הנוכחי בגרסה היברידית בלבד אינו נמכר בישראל, אך מתחרה באירופה מול רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008, סקודה אניאק ואחרים.

במבחני הריסוק הוא מקבל ממוצע ציונים שמקנה לו 4 כוכבים, אולם בתוך הציונים האלו מציינים ב-euro NCAP כי הוא לא הרשים במיוחד בכל הקשור להגנה על ילדים במושב האחורי בעיקר הריסון שמספקת חגורת הבטיחות. כמו כן הוא לא היה חסון כפי שמצופה ממנו. בין השאר אחוזים הורדו מהציון שלו בשל הסיכון לנהג בפגיעת צד, כאשר הוא נזרק הצידה מהמושב.

מבחני ריסוק אפריל 2022. Euro NCAP,
דאצ'יה ג'וגר, כוכב בודד לרכב 7 מושבים חדש/Euro NCAP

כאשר הוא מבוסס על הסנדרו, אבל מציע מרכב ארוך ומרווח יותר ואפילו סידור ישיבה ל-7, דאצי'ה ג'וגר ממשיך רצף של ציונים נמוכים מאוד שמקבל מותג הלאו קוסט של רנו-ניסאן במבחני הריסוק.

בין הסיבות לציון הנמוך מונים את היעדר תזכורת חגורות הבטיחות ליושבי השורה השלישית בו. אולם גם מלבד אלו, מערכות הבטיחות המתקדמות מקבלות ציון של 39%, ההגנה על הולכי הרגל 41% וגם ההגנה על ילדים (69%) או מבוגרים (70%) כבר רחוקים מאוד מלהיחשב כאלו שאפשר לקבל במכונית מודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully