וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתח הסודי בדלת הרכב שאף אחד אחר לא מכיר ופותר בעיה מסוכנת

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 9:11

נהגים נותרו מבולבלים מפתח ניקוז מסתורי שנמצא בדלת הרכב וככל הנראה מכיל בתוכו כמות גדולה של מים. אם תהיתם מדוע הרכב שלכם משמיע קול מים נעים - כדאי שתרוצו לבדוק כי זה יכול להיות מסוכן

ככה מנקזים מים שהתצטברו בדלת הרכב/@abdelmedia

רבים מאיתנו לא יודעים לומר מה כל כפתור ברכב עושה, אך מתברר שיש "כפתור" אחד שהוסתר יפה מאוד מכולנו ולמעשה הוא שימושי מאוד. נהגים נותרו מבולבלים לאחר שגילו על קיומו של פתח ניקוז נסתר בדלתות הרכב שלהם. בסרטון ששותף ברשת נראית נהגת פותחת את פתח הניקוז ומים מתחילים לזרום משם ללא הפסקה.

בסרטון שצבר 22 מיליון צפיות ופורסם ע"י שרה בלקבורן, היא מציגה היכן נמצא החריץ הקטן בדלת המכונית. היא מספרת שנודע לה על פתח הניקוז הזה לאחר שניסתה לבדוק מדוע נשמעים מהרכב של אחותה רעשי זרימה של מים בזמן הנסיעה. כשהיא מצאה את החריץ, היא פתחה אותו וכל המים שהצטרברו בדלת החלו לזרום בשצף.

ככה זה נראה

@bourntocreate This is my sisters car that sounded like it had water in it! ? I had no idea! Thanks for the tip @AbdelMedia_ #carhack #HPSustainableSounds #thisisreal @Hudsonmatz22 ♬ original sound - Sarah Blackbourn

רבים הופתעו מהסרטון ותהו האם הוא בכלל אמיתי. אחד כתב: "אני לא מצליח להבין אם זה אמיתי או שכולכם עובדים עליי" ואחר הוסיף: "זה מאוד אמיתי. כדאי גם לרוקן את מסילות השלדה מדי פעם". שלישי כתב: "אני נשבע שאני לומד משהו חדש כל יום" ואחר שאל: "מה... איך זה שמעולם לא שמעתי על זה???".

אז לידיעתכם - מים יכולים לחדור דרך אטמי החלונות אל תוך הדלתות כאשר יורד גשם או כשאתם שוטפים את הרכב. המים אמורים לצאת דרך החורים שבתחתית, אך אלה עלולים להיסתם בגלל לכלוך או פסולת מהכביש - כלומר צריך לנקז אותם. בדרך כלל אתם יכולים למצוא אותם בתחתית הדלתות, אם כי ניתן למצוא אותם גם במקומות אחרים ברכב - תלוי בסוג.

לפי אתר הרכבים Cars.com, לרכבים רבים יהיו לוחות ניקוז בספי הדלתות, בכלי רכב מסויימים עשויים להיות גם פתחי ניקוז מתחת לשמשה הקדמית וליד תא המטען כדי למנוע מהמים להתאסף באזורים אלה.

בכלי רכב שונים זה יכול להיראות אחרת:

@abdelmedia Reply to @charlotteinraleigh please be advised other vehicle models may have different kinds of clips? #abdelmedia #carhacks #carhacksandtips #viral #fyp #drainyourdoor @bourntocreate ♬ original sound - AbdelMedia_
@abdelmedia Just like the blinker fluid, don't forget to drain your doors ? #abdelmedia #viral #car #carhack #carhacksandtips #ohno #cartips ♬ Oh No - Kreepa

כדי לבדוק אם יש לכם סתימה, העבירו צינור מים על השמשה והדלתות - ובדקו אם המים מתנקזים כמו שצריך. אם הם נאספים או מתנקזים לאט, ייתכן שיש לכם סתימה שם. בצינור גינה עשוי להיות מספיק לחץ מים כדי לחלץ את הפסולת מתוך חורי הניקוז. חשוב לדעת שמים שמתנקזים בנקודות מסוימות ברכב עלולים לגרום לחלודה מזיקה, כך שאם גם אתם נחשפים לרעש מטריד מרכבכם, לא מומלץ להתעלם ממנו.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב
  • דלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully