וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי המצטיינות של סקודה עכשיו גם נטענות

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 21:04

יבואנית סקודה מתחילה בשיווק האוקטביה והסופרב בגרסאות פלאג אין תחת השם iV. שתיהן מתגברות את מנוע ה-1.4 ליטר בתוספת חשמלית שתניע אותם למרחק של 50-60 ק"מ ומה המחירים?

אחרי שנים בחמישיה הפותחת של מותגי הרכב בישראל והמותג האירופי הבכיר ביותר, עם שתי נציגות מוערכות מאוד כמו האוקטביה והסופרב, הייתם חושבים שהיבואנית תנצל את המומנטום הזה כדי להזדרז ולהביא לכאן את שתי גרסאות הפלאג אין שלהן בהקדם. ובכל אופן לפני צמצום הטבת המס הנדיבה לה זכו בשנים קודמות.

אולם הכלל של "עניי עירך קודמים" חל ביתר שאת על יצרניות אירופיות שמעדיפות לספק את צרכי הלקוחות המקומיים שלהן כדי להפחית את רמת המזהמים שלהן ולהימנע מקנסות. וכך נותרו שתי הגרסאות האלו של האוקטביה והסופרב מחוץ ליבוא הרשמי וזלגו לכאן בערוצי היבוא המקביל בלבד.

סקודה סופרב פלאג אין. אתר יצרן
סופרב פלאג אין תגיע בשתי רמות גימור/אתר יצרן

סקודה סופרב פלאג אין, או בשמה הרשמי סופרב iV עושה שימוש במנוע 1.4 ליטר טורבו אליו מצטרף מנוע חשמלי להספק משותף של 218 כ"ס ו-40.8 קג"מ. עם סוללה בקיבולת 13 קוט"ש היא תנוע כ-50 ק"מ בכוח החשמל לפי הצהרת היצרנית. ההנעה היא קדמית והכוח עובר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 6 יחסי העברה. הביצועים בסופרב iV הם 7.7 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית היא 225 קמ"ש.

מבחינת מידות חיצוניות אין הבדל בין השתיים, והשוני הבולט ביותר הוא בתא המטען, שם מאבדת הפלאג אין 100 ליטרים עם 485 ליטרים בשל הסוללות. הסופרב תשווק בשתי רמות גימור, סטייל ו-L&K. כאשר לשתיהן מערכת שמע של "Bolero" עם 8 רמקולים בסטייל ו-11 וסאבוופר ב-L&K, לוח מחוונים דיגיטלי, שקע 230V, גג שמש, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, כיוון חשמלי למושב הנהג בסטייל וגם לזה של הנוסע ב-L&K כמו גם פונקציית עיסוי וחימום-קירור למושבים.

ברשימת מערכות הבטיחות יש בלימה אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", תאורת מטריקס לד, חיישני חניה ועוד. רמת הגימור L&K מוסיפה גם מצלמות היקפיות.

מחירי הסופרב פלאג אין הם 242,500 לרמת הגימור סטייל ו-258,500 ל-L&K, המציבים אותה ראש בראש מול המתחרה העיקרית והיחידה שלה בשלב זה - הפיג'ו 508 פלאג אין.

סקודה אוקטביה פלאג אין. אתר יצרן
אוקטביה פלאג אין, 100 ליטרים פחות בתא המטען/אתר יצרן

בגזרת האוקטביה, הבסיס להנעה זהה - מנוע 1.4 ליטר המחובר ליחידה חשמלית אך כאן ההספק המשולב הוא 204 כ"ס ו-35.7 קג"מ. הסוללה החשמלית בקיבולת זהה של 13 קוט"ש אולם בשל משקל עצמי נמוך יותר היא תכסה עד 60 ק"מ של טווח חשמלי. גם פה ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים כפולת מצמד בת 6 יחסי העברה. הביצועים: 7.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-220 קמ"ש מירביים.

האוקטביה מגיעה בשתי רמות גימור, אמבישן ומעליה סטייל. בשתיהן מערכת שמע של Bolero עם 8 רמקולים ומסך מולטימדיה 10 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת (שני אזורים באמבישן, שלושה בסטייל), שליטה מההגה על ההילוכים ועוד. ברמת הגימור סטייל נוספים לוח מחוונים דיגיטלי ומשטח טעינה אלחוטי לנייד.

רשימת מערכות הבטיחות כוללת התרעת אי שמירת מרחק ובלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. רמת הגימור סטייל מציגה את חבילת הבטיחות המלאה שמוסיפה לרשימה הזו גם התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, תאורת מטריקס לד ועוד.

המחירים מתחילים ב-179 אלף שקלים לרמת הגימור אמבישן (יקר ב-5,000 שקלים מהמחיר הראשוני עליו דווח במרשם משרד התחבורה), ו-189 אלף שקלים לרמת הגימור סטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully