וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בחשמלית שלא דורשת שימוש בעמדת טעינה

ששי כהן, WHEEL

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 0:57

ניסאן מסתערת מחדש על שוק החשמליות עם הקשקאי e-Power המציע פתרון לחושקים בקרוסאובר חשמלי אבל לא בשלים למעבר לרכב חשמלי מלא, ועם האריה, ספינת הדגל של היצרן, שמטשטשת את הגבול בין עממי ליוקרה

ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
קשקאי, באמת חוויית נהיגה חשמלית? ובכן, התשובה ארוכה/ששי כהן

ניסאן הייתה החלוצה להביא לעולם חשמלית בייצור המוני ועשתה זאת כבר ב-2010 עם הליף, משפחתית קומפקטית שזכתה להצלחה עם 610,000 מכוניות שנמכרו עד כה בעולם (מחציתם באירופה). במשך שנים היא הייתה החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, ויהיו שיגידו שהיא עשתה זאת משום שלא ממש היו לה מתחרות, או לפחות עד שהגיעה לשוק טסלה, אך עדיין אי אפשר להתכחש לעובדה שהיא במידה מסוימת נחשבת לפורצת דרך. לפני ארבעה חודשים ולאחר תקופה שבה היה נדמה שניסאן קצת נרדמו והמתחרים דווקא התעוררו עם הרבה תיאבון, הגענו למדריד להשקה עולמית בה חשפה החברה את החזון העתידי החשמלי שלה, הכולל 23 דגמים חשמליים חדשים שיגיעו לשווקי העולם עד סוף העשור. על הג'וק ההיברידי כבר נהגנו ממש לאחרונה, וכעת יצאנו לנסיעת היכרות גם עם הקשקאי e-Power ודגם האריה (Ariya) שתופס את משבצת "מכונית הדגל החדשה של היצרן".

ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
מנוע בנזין 1.5 ליטרים משמש כגנרטור/ששי כהן
קשקאי e-Power - פתרון ביניים לכל החושקים ברכב חשמלי ועדיין אינם בשלים למעבר

הקשקאי e-Power, היא גרסה חדשה שאמורה לחזק את מעמדו של אחד הקרוסאוברים המצליחים בעולם (יותר מ-5.5 מיליון רכבים מאז 2007), עם הבטחה לחוויית נהיגה חשמלית ללא הצורך בטעינת הסוללה. מדובר בטכנולוגית 'e-Power' ההיברידית שניסאן כבר חשפה ביפן בשנת 2016 בדגם הנוט, ועיקרה הוא שימוש במנוע חשמלי שמניע באופן קבוע את הגלגלים הקדמיים ומספק חווית נהיגה חשמלית בכל מהירות, אך במקום שימוש בסוללה גדולה ויקרה, מצוידת המכונית דווקא בסוללה קטנה בקיבולת של 2.1 קוט"ש בלבד. את החשמל היא מקבלת ממנוע טורבו 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, המשמש כגנרטור לייצור חשמל בלבד. עבור היצרן מדובר במתכון יעיל וזול יותר לייצור: אין תיבת הילוכים במכונית והסוללה קטנה במיוחד (הסוללה נחשבת למרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי), ועבור הלקוח מדובר בפתרון הנוכחי הכי קרובה לחווית נהיגה חשמלית אך ללא הצורך בשימוש בעמדת טעינה וללא 'חרדת טווח נסיעה'.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
מזכיר מאוד, אבל לא בדיוק זה/ששי כהן

ואכן, בנסיעת היכרות בדגם החדש על כבישיה האיכותיים של שוודיה, סיפקה המכונית חווית נהיגה מאוד קרובה למכונית חשמלית מלאה (אם נתעלם רגע מדגמי הפלאג-אין הייבריד הדורשים עמדת טעינה), עם נהיגה שקטה מאוד וכמעט נטולת ויברציות המספקת אווירה מאוד נינוחה ונעימה. גם הביצועים שודרגו משמעותית עם הספק כולל של 190 כ"ס, המספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות (במקום 9.2 שניות בגרסת ה-1.3 ליטר) ואם חששם קצת מנהיגה מוזרה עם מנוע בנזין שפועל ברקע ולא באמת מחובר לגלגלים, אז רק שתדעו שהוא מצויד ב-"קול ליניארי" המתאים את עצמו למהירות הנסיעה ובכך מונע תחושה מוזרה. את נסיעת ההיכרות סיימנו עם צריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר בממוצע, נתון המשפר בעשרות אחוזים את צריכת הדלק מול גרסת הבנזין המוכרת, ומדובר גם ברכב ידידותי יותר לסביבה עם פליטת CO2 של 119-123 גרם לק"מ בממוצע לפי נתוני היצרן.

ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
המחיר עוד לא נסגר, אבל צפוי להיות בשכונת הפלאג אין למיניהם/ששי כהן
המכונית החשובה ביותר לניסאן ישראל בתקופה הקרובה

"זאת המכונית החשובה ביותר של ניסאן בישראל בתקופה הקרובה", מספרים לנו בקרסו מוטורס היבואנית שמתכננת להתחיל בשיווק הדגם כבר בסתיו הקרוב. מדובר בכניסה של דגם היברידי לסגמנט ה-C-SUV הפורח, ולראשונה לקוחות החושקים בקרוסאובר חשמלי ועדיין לא בשלים למעבר לרכב חשמלי מלא, יוכלו ליהנות מהנהיגה החשמלית ללא צורך בחניה פרטית ועמדת טעינה. לגבי מחיר עדיין מוקדם לדבר, אך בימים אלו של מחסור במכוניות ומחירים שהולכים ומתייקרים בשיעור חד, נותר לקוות שקרסו מוטורס היבואנית באמת תשתדל ותעשה מאמץ לתמחר את הרכב עם פער שלא יהיה גבוה משמעותית מגרסת הבנזין המוכרת.

ניסאן אריה. ששי כהן,
אריה לוקחת לכיוון יוקרתי יותר מכל ניסאן לפניה/ששי כהן

ניסאן אריה ספינת הדגל החדשה של היצרן

לאחר שערכנו לפני ארבעה חודשים נסיעת היכרות קצרה על ניסאן אריה החשמלית במסלול המרוצים del Jarama שליד מדריד, הפעם הוזמנו לנהוג לראשונה על כבישים ציבוריים על מכונית הדגל החדשה, המהווה גם את הסנונית הראשונה בדור החדש של החשמליות של היצרן. בהשקת הדגם שנערכה במלון יפני בפרברי סטוקהולם ושילבה לא מעט מהתרבות היפנית, הירבו המארחים להדגיש שלמרות שניסאן בשנים האחרונות היא חלק מברית רנו-ניסאן-מיצובישי, עדיין מדובר במותג עם D.N.A יפני והאריה החשמלית, למרות שהיא מכונית גלובלית המיועדת לשיווק בכל העולם, היא בעיקר מכונית יפנית בכל רמ"ח איבריה.

ניסאן אריה. ששי כהן,
בניסאן שמו את כל הידע ויכולת היצור המתקדמת במכונית הזו/ששי כהן

מפגש חוזר עם האריה הזכיר לנו עד כמה המכונית הזאת בראש ובראשונה יפה. העיצוב אלגנטי ומתוחכם, הפרופורציות נכונות ועם 4.6 מטרים לאורך ו-1.85 מטר לרוחב, היא מתמקמת בקטגוריית ה-D-SUV, עם ממדים המזכירים את טויוטה ראב-4 לדוגמה. דווקא בסעיף האווירודינמיות שמאוד חזר לאופנה בעידן החשמליות שמנסות להיות כמה שיותר יעילות, עם נתון של כמעט 0.3cd, היא לא ממש מככבת.

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, אך אלו הפופולריים לתפעול מערכות מרכזיות בנהיגה מוצעים כמתגי מגע בתוך פאנל דמוי עץ מרהיב שנמתח לרוחב הדשבורד. אל אלו מצטרפים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל "12.3, קישוריות לסמארטפונים ,אפשרויות עדכון מרחוק (OTA), ידית הילוכים אלקטרונית זעירה הממוקמת על קונסולה מרכזית הנעה חשמלית על מסילה ותורמת לתחושת המרחב, ורצפה שטוחה לחלוטין המתאפשרת הודות לשימוש בפלטפורמת ה-CMF-EV הייעודית לדגמים חשמליים. רשימת האבזור של רכב המבחן כללה אבזור עשיר במיוחד, אך ראויים בעיקר לאזכור: מראה פנימית מבוססת מצלמה שמציגה תמונה חדה של הנעשה מאחור, תצוגה עילית יעילה, דיפוני אלקנטרה שריפדו שלל משטחים בתא הנוסעים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים ואפילו תא כפפות מרכזי הנפתח ונסגר חשמלית. מנגד, פה ושם פגשנו משטחי פלסטיק פשוטים שדואגים לדעתנו לשמור על פער מאינפיניטי חשמלית שתגיע בהמשך.

ניסאן אריה. אתר יצרן
כבר הורגלנו למחוות נדיבות בגודל המסכים/אתר יצרן

לשם שינוי גרסת המבחן שלנו לא היתה החזקה והמאובזרת ביותר, אלא דווקא זאת המצוידת בסוללה הקטנה בהיצע (63 קוט"ש) המבטיחה טווח נסיעה עד 403 ק"מ בין טעינות (עד 533 ק"מ בגרסת סוללת ה-87 קוט"ש הגדולה). הספק המנוע החשמלי עומד על 214 כ"ס, ועל הכביש סיפקה המכונית כצפוי חווית נהיגה חשמלית ושקטה שקל מאוד לאהוב ולהתרגל אליה. הנסיעה על כבישי סטוקהולם האיכותיים סיפקה נוחות נסיעה גבוהה, וגם כאשר הכבישים החלו להסתלסל, היא הפגינה אחיזת כביש גבוהה שנבעה בין השאר הודות לאכלוס הסוללות ברצפת הרכב התורמת למרכז כובד נמוך. הביצועים בגרסה זו נאים עם 7.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ויספקו להערכתנו ל-95% מהלקוחות הפוטנציאלים, ובכלל קצת קשה לי להתרגל לרעיון שמישהו יחשוב שזה לא מספיק בימינו. המהירות המרבית הוגבלה ל-160 קמ"ש לטובת טווח נסיעה אופטימלי, ועם דור חדש של סוללות המבטיח צמצום של 33% בגודל לעומת העבר ויעילות מוגברת, הצלחנו להגיע לסדר גודל של 380 ק"מ במציאות ואפילו עם 3 נוסעים מבוגרים ברכב וציוד רב יחסית בתא המטען הקומפקטי יחסית (460 ליטר). התלונה שלנו אולי העיקרית כלפי הרכב, נוגעת לחוויית הנסיעה שפחות או יותר הולכת ונהיית דומה מאוד בין המתחרות האיכותיות בסגמנט ואיבוד האופי וייחוד בעידן החשמלי.

ניסאן אריה. אתר יצרן
טווח של כ-380 ק"מ שהושג בקלות/אתר יצרן
הפער בין חשמליות עממיות לדגמי יוקרה מצטמצם

ניסאן אריה צפויה להגיע לארץ כבר בינואר הקרוב, כמובן אם לא יהיו הפתעות. היא צפויה להתחרות כאן בדגמים כמו סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5 ואחרים, אך אם ציפיתם לתג מחיר התחלתי שינוע סביב ה-190 אלף שקל, כנראה שצפויה לכם אכזבה. מחיר הדגם בכמה שווקים באירופה שבהם כבר החל השיווק מעט גבוה יותר מהמתחרות, ולדברי ניסאן משום שמדובר בספינת דגל של היצרן שמגיעה מאובזרת היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית. בשורת התחתונה, האריה היא מכונית איכותית, מעוצבת ומפנקת שמצליחה לצמצם עוד יותר את הפער בין חשמליות עממיות איכותיות לדגמי יוקרה חשמליים מקבילים, ואם הייתי יוצא מהרכב ופוגש פתאום בחזית לוגו של לקסוס, או יותר נכון במקרה שלה של אינפיניטי, כנראה שבכלל לא הייתי מופתע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully