וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מכינה מהפכה חשמלית, זו ההתחלה

אלעד שלו

עודכן לאחרונה: 25.3.2022 / 9:53

הם היו שם לפני כולם עם הניסאן ליף שהפכה לחשמלית הנמכרת ביותר, אבל נרדמו בזמן שכל האחרים פתחו פער. האריה אמורה להיות המענה המוחלט להן

ניסאן אריה. אתר יצרן
אריה משלבת בין עולם הקרוסאוברים לחשמל בניסאן/אתר יצרן

באיחור אופנתי קל ניסן מנערת את האבק ומצטרפת עם מגוון דגמים לטרנד החשמלי, ניסן, שהחלה את מהפכת כלי הרכב החשמליים שלה לפני כעשור, נחשבה לאחת החלוצות בעולם החשמלי, עם הצגת הליף. שהדור הראשון שלה נחשב בשעתו לפורצת דרך, מכרה מעל חצי מליון מכוניות בעולם. אבל מאז ניסן לא הציעה שום דגם חשמלי, עד ההשקה העולמית שהתקיימה במסלול המרוצים del Jarama הנמצא ליד מדריד.

אז אם כבר מאחרים למסיבה אז כדאי לדפוק הופעה. ניסן מסתערת על השוק החשמלי עם כל הפירוטכניקה האפשרית ומציגה את כל הארסנל האפשרי בתחום הרכבים החשמליים. הג'וק קיבל מערכת היברידית, הקשקאי קיבל מערכת "היברידית הפוכה" הנקראת e-POWER. מנוע המונע ב-100% חשמלי הוא זה שמפעיל את הגלגלים בעוד מנוע בעירה קטן מטעין את הסוללה ללא צורך בטעינה. האקסטרייל צפוי להציג הנעה דומה בעתיד. בתחום המסחריות הקלות יש את ה-TOWNSTAR שיחליף את ה-NV200. וכלת השמחה לשמה התכנסנו, ניסן הציגה את ה-Ariya החדשה הכל חשמלית.

ניסאן אריה. אתר יצרן
הארסנל החשמלי והחשמלי למחצה של ניסאן בדרך/אתר יצרן

בעקבות ההחלטה של ניסן שלא להשקיע בתקן החדש יורו 7 למכוניות נוסעים, ניסאן לא תציג מכונית נוסעים חדשה המונעת על ידי מנועי בעירה פנימית באירופה החל משנת 2023. ניסאן מצפה שעד שנת 2026 ,75% מתמהיל המכירות שלה באירופה יהיה מורכב ממכוניות חשמליות, עם השאיפה להגיע ל-100% עד סוף העשור.

היא עושה את זה בין השאר עם השקעה בפיתוח סוללות ליתיום יון חדשות, שיהיו לא רק נטולות קובלט אלא גם צפויות להיות זולות יותר ב-65% עד שנת 2028. כיום, הפקת הסוללות על המחיר הסביבתי שלהן והעלות הגבוהה לכל קוט"ש של אנרגיה פוטנציאלית הם שניים מהחסמים המעכבים של מכוניות חשמליות.
אבל לא רק, אלא גם השקעה בפיתוח וייצור סוללות "מצב מוצק", שנחשבות לפריצת הדרך הטכנולוגית החשובה של אחסון האנרגיה. כאשר בשנת 2024 יוקם מפעל הפיילוט הראשון בו תושלם עבודת הפיתוח עד 2026 והצגה לשוק ב-2028.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: ניסאן קשקאי החדש

לכתבה המלאה
ניסאן אריה. אתר יצרן
בתצורת קרוסאובר-קופה אופנתית/אתר יצרן

נותנת בחשמל

מסלול המרוצים del Jarama ידע ימים טובים יותר, עת אירח את מרוצי הפורמולה 1 בשנות השמונים, היום מתקיימים במסלול מרוצי אופנועים וסבבים של ליגות מירוצים ספרדיות. שם באחת מרחבות הטיפולים קיבלנו את הניסן Ariya לכמה סיבובים על המסלול. את ההתרשמות הראשונה אפשר להגדיר בשתי מילים, מרשים מאוד. ה- Ariya קיבל עיצוב חדש והוא אינו דומה לאחיו מבית ניסן. המראה כמו-קופה עם יחידות לד צרות בחזית, לוגו שעוצב מחדש עם תאורה, חישוקי 20 אינץ' וקורה C המשתפלת בחדות לאחוריים מעוצבים יוצרים תחושה הרמונית ובעלת פרופורציות נכונות.

ניסאן אריה. אתר יצרן
סביבת נהג נקיה ואלגנטית/אתר יצרן

בפנים נבחרה הגישה היפנית, גישה של מינימליזים והכנסת אורחים, עם קונסולה צרה ומעוצבת עם חלל ריק מתחתיה, מתגי מגע לבקרת אקלים מקוריים החרוטים על הקונסולה ורוטטים במגע. מערך המולטימדיה כולל צמד מסכי 12.3 אינץ' עם צימוד מלא לאפל ולאנדרואיד. אפליקציית NissanConnect תאפשר שליטה ובקרה על טעינת הסוללה, הפעלת מיזוג, ושליטה במערכת הניווט. בתחום הבטיחות ה-Ariya תצויד במערכת ProPilot 2.0 המציג יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2 וכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית המסונכרנת עם מערכת הניווט ומתאימה את מהירות הנסיעה לתמרורי הדרך. מערכת לבלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ומערכת לחניה אוטומטית.

ניסאן אריה. אתר יצרן
ה"כפתורים" מגיבים למגע ברטט קל/אתר יצרן

ה-Ariya מבוססת על פלטפורמת CMF-EV המותאמת לרכב חשמלי, מציגה מידות נאות ומתברגת בין ה- X-Trail והקשקאי עם אורך של 459.5 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 166 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 277.5 ס"מ המאפשר לשלושה מבוגרים לשבת בספסל האחורי בנוחות. נפח תא המטען נע בין 408 ל-468 ליטרים, בהתאם ליחידת ההנעה וגודל הסוללה.

ה-Ariya תוצע בלא פחות מחמש גרסאות הנעה שונות. גרסת הבסיס כוללת מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס עם הנעה קדמית וסוללה בקיבולת 63 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 360 ק"מ. מעליה גרסת 239 כ"ס עם הנעה קדמית וסוללה בקיבולת 87 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-500 ק"מ. בנוסף יוצעו שלוש גרסאות הנעה כפולה המשלבות מנוע חשמלי שיניע גם את הגלגלים האחוריים. אחת עם סוללת 63 קוט"ש והספק של 278 כ"ס, אחת עם 87 קוט"ש ו-306 כ"ס. הגרסה הבכירה מציעה הספק של 390 כ"ס וסוללת 87 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 400 ק"מ. גרסאות ההנעה הקדמית מציגות תאוצה 0-100 קמ"ש תוך כ- 7.5 שניות. לגרסאות ההנעה הכפולה תאוצה של 0-100 קמ"ש ב- 5.8 שניות.

ניסאן אריה. אתר יצרן
מרווח לשלושה מבוגרים מאחור/אתר יצרן

לנסיעת המבחן על המסלול קיבלנו גרסת טרום ייצור עם הנעה קדמית וסוללה בקיבולת 63 קוט"ש. כניסה ראשונה למושב הנהג ואין ספק שהכנסת האורחים היפנית מורגשת וה- Ariyaמזמינה ונעימה. איכות החומרים טובה ותנוחת הנהיגה עם השמשה הגדולה מספקת ראות מצויינת של הכביש. מתחילים לנוסע. את שתי ההקפות הראשונות ביצענו אחרי הרכב המוביל כדי להכיר את המסלול, ה- Ariyaמספקת כח לינארי והיציאה מהמקום מאוד זריזה למרות המשקל של הכבד של הרכב. מיקום הסוללה בתחתית יוצר מרכז כובד נמוך כך שבסיבובים אין תחושה של נידנוד. ההיזון החוזר מהגלגלים הוא טוב למרות הגה קצת קל. ככל שהמהירות עולה ה- Ariyaמעניקה תחושה יציבה ובטוחה. המתלים מכויילים על הצד הנוקשה, טוב לסיבובים, כנראה שפחות טוב על הבורות של הכבישים בישראל אחרי החורף הארוך.

ניסאן אריה. אתר יצרן
וזו התשובה שלה לשלל המתחרות החשמליות/אתר יצרן

סיכום

ה- Ariya היא סנונית חשמלית מודרנית ראשונה של ניסן ואפשר בהחלט להגיד שהיא סנונית ראויה ושניסן פגעו בול בפוני, היא משלבת את הניסיון של ניסאן הן בתחום הקרוסאוברים והן בתחום החשמלי עם הליף.

מעבר לפינה מחכים לה מתחרים כמו טיוטה BZ4X, יונדאי איוניק 5, רנו מגאן E TECH, סקודה אניאק ואחרים שכבר צוברים קילומטרים וניסיון, חלקם כבר בארץ, חלקם בדרך. הטעימה היתה קצרה, אבל בהחלט חיובית. נחכה להשקה קצת יותר ארוכה ומאתגרת לדגמים עם ההנעה הכפולה ומנועים חזקים יותר בטכנולוגיית ה- e-4ORCE אשר מאפשרת לשלב שתי מנועים חשמליים ולחלק את הכח בצורה מדוייקת ואפקטיבית בין ארבעת הגלגלים. יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully