וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית: האם במיצובישי אאוטלנדר יש פגם ייצור מטריד?

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 9:02

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה, מציפה מה שנראה כמו תקלה סדרתית במיצובישי אאוטלנדר החדש הגורמת למכסה המנוע לרעוד בצורה מוגזמת. היבואנית מזמינה את הלקוחות לבדיקה

מיצובישי אאוטלנדר. קינן כהן
מיצובישי אאוטלנדר, רב מכר עם מוניטין מוצק/קינן כהן

הוא אחד מרבי המכר הגדולים של השוק הישראלי בשנים האחרונות, מלך ג'יפוני 7 המושבים ודגם שקנה לעצמו מוניטין של רכב עמיד, אמין ומבוקש. אולם ללקוחות שקנו את הדור הנוכחי והרביעי של מיצובישי אאוטלנדר חיכתה הפתעה לא נעימה מתחת למכסה המנוע, או ליתר דיוק במכסה המנוע עצמו - על פי עדויות שהגיעו ל"וואלה!רכב" וכפי שמתואר בכתב הבקשה לתביעה ייצוגית - פגם ייצור במכסה המנוע ותכנון החזית של הרכב גורמת לתופעה מטרידה במיוחד של רעידות במכסה המנוע במהירות בין עירונית.

המקור לאותן רעידות, כך נראה, הוא שילוב בין מכסה מנוע בעל אלסטיות (פרקטיקה מקובלת כדי להגן על הולכי רגל) ובין בעיה בתכנון החזית שמביאה לכך שאוויר חודר אל מתחת למכסה המנוע ומרעיד אותו.
התופעה הזו של מכסה המנוע שנראה כאילו עומד להיפתח בזמן נסיעה, מתוארת באופן זהה בקבוצות פייסבוק של בעלי אאוטלנדר ובקבוצות ווטסאפ של בעלי הדגם מהדור האחרון. התלונות על המאפיינים הללו חוזרים על עצמם שוב ושוב, כמו גם האמירה שגם לאחר התיקון שמבוצע על ידי היבואנית, התופעה לא נעלמת.

תלונות מכסה מנוע מיצובישי אאוטלנדר. צילום מסך, צילום מסך
כמה מהתלונות אודות מכסה המנוע של האאוטלנדר/צילום מסך, צילום מסך

בבקשה לתביעה הייצוגית שהוגשה על ידי עורכי הדין מתן גרפינקל וליעד ורצהיזר, נכתב כי התופעה גורמת ללקוחות לחשש שמא מכסה המנוע אינו סגור כראוי ועלול להתרומם או להתנתק מכלי הרכב בנסיעה. לדברי הלקוחות המופיעים בבקשה ולקוחות אחרים, לתחושתם היבואנית שמכירה את התקלה אינה נוקטת בצעדים לפתרון התקלה וכי הפתרונות שהוצעו להם "מאולתרים" לדבריהם.

בכך הם מתייחסים להנחיית מיצובישי ליבואנית להרכיב גומיות באזור מכסה המנוע, ככל הנראה במטרה למנוע את כניסת האוויר והופעת הרעידות המדוברות. לדבריהם במספר מקרים, לא היה בפתרון זה כדי למנוע את הופעת הרעידות במהירות גבוהה. לדברי היבואנית לפחות בחלק מהמקרים, היא הייתה מודעת מראש לנושא וכלי רכב מהמשלוח הראשון של 2021 קיבלו את התוספת עוד בטרם נמסרו ללקוחות. ככל הידוע לנו, הלקוחות לא עודכנו במסירת הרכב על תוספות הגומיות שהורכבו ברכב.

מכסה מנוע מחוזק, מיצובישי אאוטלנדר 2022. צילום מסך, צילום מסך
מתוך הנחיות השירות של מיצובישי שלא התקבלו בישראל להחליף למכסה המנוע המחוזק/צילום מסך, צילום מסך

עבור אחד מהלקוחות הנכללים בבקשת התביעה זה היה הסיפור, כאשר ימים ספורים לאחר קבלת הרכב ב-17.8.2021 החל מכסה המנוע לרעוד. בפעמים הראשונות היה עוצר בצד הדרך על מנת לוודא שמכסה המנוע סגור. משחזר הדבר על עצמו הגיע באוקטובר להתלונן במרכז השירות, אך שם נאמר לו כי "הרכב תקין". בסוף פברואר 2022 כאשר הגיע לטיפול תקופתי ברכב נאמר לו על ידי נציג השירות כי היבואנית מודעת לבעיה וכי ברכב שלו הותקנו גומיות שאמורות היו לפתור את הבעיה. חודשיים לאחר מכן, הוא שב למרכז השירות עם אותה תלונה, הפעם בשיחה שהוקלטה נאמר לו בין השאר "יש בעיה, אין מה לעשות. זה מה יש, זה משהו ביצור שלהם... מכסה מנוע רך". ושוב נותר הלקוח ללא פתרון.

תלונות מכסה מנוע מיצובישי אאוטלנדר. צילום מסך, צילום מסך
הלקוחות התלוננו על מכסה מנוע רועד במהירות גבוהה/צילום מסך, צילום מסך

במסמך רשמי של היצרנית שהגיע לידנו, בעקבות תופעת מכסה המנוע הרועד, בשווקים אחרים ישנה הוראה של היצרנית לבצע החלפה של מכסה המנוע בשלמותו בגרסה מחוזקת שלו, כזו שאמורה למנוע לחלוטין את הופעת הרעידות. לדברי היבואנית, הוראה כזו לא הגיעה אליהם. מהודעות בפורומים של בעלי אאוטלנדר בארצות הברית עולה כי החלפת מכסה המנוע אכן פותרת את הבעיה באופן סופי.

אלא שגם למהלך ההחלפה של מכסה המנוע יש השלכות. בחוות דעת של שמאי הרכב אלי אמרן נרשם כי החלפת מכסה המנוע של המכונית תביא לירידת ערך של 4.1% ממחירה של המכונית בשל העובדה כי החלפת מכסה המנוע תשאיר סימנים שניתנים לאבחון גם בעין לא מקצועית ויותירו סימנים כמו הבדלים בגוון הצבע וזיהוי הרכב ככזה בו הוחלפו חלקי מרכב, מה שעשוי להרתיע רוכש פוטנציאלי. מצד שני, גם ללא החלפת המכסה תיקבע לרכב ירידת ערך גבוהה אפילו יותר בשיעור של 5.6%, הסיבה: "מדובר בליקוי שירתיע רוכש פוטנציאלי הן משום שמדובר בהפרעה משמעותית בנהיגה ברכב, והן מאחר שרעד במכסה המנוע יגרום לקונה פוטנציאלי לחשוב שמדובר ברכב בעל איכות הרכבה לקויה אשר אינה תואמת את המצופה מיצרן רכב כמו מיצובישי". מסביר אמרן ומוסיך "בנוסף עלולה לגרום לקונה פוטנציאלי לחשוב כי מדובר ברכב שעבר תאונה שלא תוקנה היטב".

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: מיצובישי אאוטלנדר מול פולקסווגן טיגואן אולספייס

לכתבה המלאה

גובה הפיצוי הכספי אותו מבקשות הנתבעות מתואר כ"למעלה מ-2.5 מיליון שקלים", אך טרם נקבע סופית, הוא צפוי לכלול את ירידת הערך של כלי הרכב המדוברים, פיצוי על ימי העבודה בהם שהה הרכב במוסך, אובדן הזמן ועוגמת הנפש.

היבואנית מצדה הדגישה בפנינו לאורך כל הדרך כי כל לקוח שנתקל בבעיה מוזמן לגשת למרכזי השירות בהם יבדק הרכב והנושא יטופל.

תגובת כלמוביל, יבואנית מיצובישי:
"מדובר ברכבי אאוטלנדר אשר הגיעו במשלוח הראשון ב- 2021. עם ההתוודעות לנושא ובתיאום עם היצרן, הצענו ויישמנו פתרון מידי, אשר רובו ככולו התבצע עוד קודם למסירת הרכבים. כמובן שגם כיום כלמוביל מאפשרת ללקוחות אשר רכשו את הרכב לגשת לאחד ממרכזי השירות של החברה על מנת לבדוק ולטפל בנושא, ככל שיש צורך. הטיפול הוא כמובן ללא תשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully