וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוח המזרחית של מזראטי הגיעה

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 11:32

יבואנית מזראטי לישראל מודיעה על תחילת השיווק של הגרקאלה, קרוסאובר בינוני המבוסס על אלפא רומיאו סטלביו ואמור להיות מקפצת המכירות של המותג

מזראטי גרקאלה/מזראטי

באיחור אופנתי מאוד, ואם יורשה לומר, גם אופייני מאוד, אחרי שהמתחרות שלה כבר חוגגות שנים בקטגוריה, מזראטי הצטרפה לשוק הקרוסאוברים היוקרתיים עם הגרקאלה, שהוצג במרץ השנה וכעת מתחיל להימכר בישראל.

הגרקאלה, שפירוש שמו הוא רוח מזרחית ים תיכונית ממשיך אולי מסורת של קריאת שמות מכוניות על שם רוחות, אבל ממש לא מסורת של מכוניות ספורט במזראטי. הוא מצטרף ללבנטה שכבר הוכיח שאם היצרנית הזו רוצה לתכנן ולייצר יצירות אומנות כמו ה-MC20, היא צריכה גם להעמיד באולמות התצוגה שלה כלים כאלו כדי לגרום ללקוחות לשלוף ארנקים.

מזראטי גרקאלה. אתר יצרן
מזראטי גרקאלה/אתר יצרן

הבסיס לגרנקאלה הוא הסטלביו של אלפא רומיאו, אבל העיצוב החיצוני הוא כולו מזראטי. מהחרטום עם הגריל והקלשון, שלושת חרירי האוורור במכסה המנוע, הלוגו בקורה C וכמובן אגזוזים, כמה שיותר אגזוזים, במקרה שלו, ארבעה.

עם 485 ס"מ לאורך, 195 לרוחב, 168 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 290 ס"מ, הגרקאלה מציע מידות נדיבות ביחס לקטגוריה שלו. תא המטען נע בין 535 ליטרים בגרסאות המודנה וה-GT ו-570 ליטרים בטרופאו הספורטיבי. הסיבה היא מיקום יחידת מצברים 48V שתספק לו הנעה היברידית מתונה בדומה לזו שבגיבלי ובלבנטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מזראטי גרקאלה. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי וזינוק קדימה לעומת המוכר מהיצרנית/אתר יצרן

את הגרקאלה ישרתו בישראל שתי יחידות הנעה לשלוש גרסאות הדגם. במודנה וב-GT מנוע 2.0 ליטרים ובטרופאו הספורטיבי מנוע 3.0 ליטרים V6. גרסה חשמלית עתידית נמצאת על הפרק ועשויה לראות אור בשנה הבאה.

המנוע הקטן יותר יגיע בהספק של 330 כ"ס במודנה ו-300 כ"ס ב-GT, לשניהם נתון מומט זהה - 45.9 קג"מ. הביצועים הם 5.3 שניות ל-100 במודנה ו-5.6 שניות ב-GT המהירות המירבית זהה - 240 קמ"ש. לגרסה זו גם סיוע חשמלי קל 48V.

בטרופאו מנוע 3.0 ליטרים בתצורת V6 עם 530 כ"ס ו-63.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 3.8 שניות ועד 285 קמ"ש מירביים.

מזראטי גרקאלה. אתר יצרן
המודנה היא הגרסה האלגנטית יותר בהופעה/אתר יצרן

לכל הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה והנעה כפולה קבועה. הן נבדלות בסוגי הדיפרנציאלים, בולמי הזעזוכים והבלמים בהם מצוידות הגרסאות. ב-GT נעילת דיפרנציאל היא אופציונלית, במודנה היא מכנית כסטנדרט ובטרופאו הוא מוגבל החלקה עם נעילה אלקטרונית. באגף הבולמים לרמת הגימור GT ומודנה ניתן להוסיף בולמים אדפטיביים או בולמי אוויר כאופציה ולטרופאו יש בולמי אוויר כסטנדרט.

בעוד המודנה וה-GT יעשו שימוש בדיסקים מאווררים 350 מ"מ ארבע בוכנות מלפנים ו-330 מאחור, בטרופאו זו מערכת בלימה של ברמבו 360 מ"מ עם 6 בוכנות מלפנים ו-350 עם 4 בוכנות מאחור.

מזראטי גרקאלה. אתר יצרן
ה-GT יהיה גרסת הכניסה/אתר יצרן

מבחינת אבזור שלוש הגרסאות מגיעות עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', שעון חכם שמופעל בהוראות קוליות, תאימות לאנדרואיד ואפל, משטח טעינה אלחוטי לנייד, פנסי מטריקס לד, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת הגימור מודנה, האמצעית מבין השלוש מוסיפה ריפוד עור מלא למושבים החשמליים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תצוגה עילית ועוד. בטרופאו הספורטיבי תפירה ייחודית למושבי העור, גימור סיבי פחמן בתא הנוסעים וכל אביזרי ההתנגות (דיפרנציאל, בלמים ובולמים).

אביזרי הבטיחות כוללים בבסיס בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על סטיה מנתיב (באופן מאכזב מאוד לרכב במחירו - ללא תיקון). ברמות הגימור מודנה טרופאו מצטרף תיקון הגה לסטייה מנתיב, התרעה על רכב חוצה בצומת וזיהוי תמרורים.

מזראטי גרקאלה. אתר יצרן
השעון הדיגיטלי בעל הפעלה קולית, התפעול מפוצל בין המסך המרכזי למשני שתחתיו/אתר יצרן

במזראטי מעולם לא ניסו להסתיר את התפיסה שלהם את המותג ככזה שנושק לאקזוטיקה, והמחירים של הגרקאלה בהחלט מראים שהם עדיין חושבים כך.

מחיר דגם הבסיס, ה-GT עומד על לא פחות מ-570 אלף שקלים, הרבה מעל המתחרים הישירים שלו כמו ב.מ.וו X3, אודי Q5, או מרצדס GLC שגם הם לא זולים לכתחילה וברמות המחיר של הקצה בקבוצתו כמו פורשה מקאן. רמת הגימור מודנה מקפיצה את המחיר ל-680 אלף שקלים ועבור הטרופאו תתבקשו לשלם 950 אלף שקלים.

דבר אחד אפשר לומר ברמת וודאות גבוהה מאוד, ברמת המחירים הזו, למי שקונה אותו כדי להיות ייחודי ויוצא דופן, זה כנראה יהיה מענה מושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully