וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזראטי לבנטה היברידי, זה לא מה שזה נשמע

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 15:11

לא משנה אם זה ג'יפון עממי או מותג אקזוטי למחצה מאיטליה, הכסף הגדול נמצא בקרוסאוברים. אבל הנה אחד שמנסה לעטות גם תדמית ירוקה לצד היוקרה. מבחן מקומי למזראטי לבנטה ההיברידי

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
טורף פיתולים בגודל מלא/קינן כהן

מזראטי, תגידו את השם הזה. אבל תגידו אותו כמו שצריך, עם האות 'מ' פתוחה כמו מאמה מיה, האות "ר" מתגלגלת כמו כמו קיאנטי בפה ואת ה"ט" צריך להתיז החוצה כמו בשם של טאזיו נובולארי נהג הפורמולה המיתולוגי שדהר במכוניות היצרנית ב-1934. עכשיו תגידו את שמות הדגמים שלה, העכשוויים וההיסטוריים - הקוואטרופורטה, הגיבלי, הגראנטוריסמו, מיסטרל, ביטורבו, קריף... ואז תסתכלו על הלבנטה.

כאשר הוא הוצג ב-2016, זו הייתה שבירת כיוון מוחלטת עבור היצרנית הזו. אבל כמו פורשה לפניה וכמו אסטון מרטין, למבורגיני ובקרוב באופן רשמי אפילו פרארי, כל החברות שזוהו לאורך כל חייהן עם מכוניות ספורט נמוכות וארוכות, גם במזראטי הבינו שאם הם רוצים לשרוד בעולם שמשנה את טעמו גם הם צריכים לשנות את התפריט. אבל מסורת אחת הם לא שברו וגם הוא כמו מכוניות היסטוריות אחרות שלה קרוי על שם רוח חמה.

אבל הלבנטה לא שבר רק כיוון, אלא גם סוג של תקרת זכוכית עבור מזראטי כאשר הוא הופך לדגם הנמכר ביותר של היצרנית בחו"ל וגם בשוק המקומי. ומההיכרות עם הדגם ותפקידו בחברה, אפשר גם להתמקד בגרסה הנבחנת הזו, המכונה "הייבריד".

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
בפרופיל הוא מאבד קצת גובה, כיתוב ה-GT המוגזם מעניק תחושה זולה, לא מתאים/קינן כהן

לפני שנתחייחס להייבריד, שאר הרכב. חיצונית הוא לא שונה מכל לבנטה שפגשתם, הגריל לא משאיר מקום לספק לגבי זהותו, בדופן אלו שלושת "פתחי האוורור" והלוגו על קורה C שאחראים לזיהוי, דווקא החלק האחורי מעט אנמי, וזה בעיקר הכיתוב של מזראטי שמזהה אותו ככזה.

פתיחת הדלת לתא הנוסעים מפגישה בחלל מרווח מאוד, מצופה בעור חום כהה, כפול תפרים ושאר חומרי פנים ברמה הגבוהה יותר של המבחר העומד בפני יצרניות רכב, לא הגבוהה ביותר, אבל גבוהה. מצד שני, הוא בהחלט חושף את הגיל שלו בכל הקשור למראה. די מדהים לגלות כמה השתנו תאי הנוסעים בשש השנים מאז החל ממערכת המולטימדיה (8.4 אינץ' כבר לא מאוד מרשים ב-2022), דרך לוח המחוונים ועד לכפתורים שעל ההגה. מי שיוצאת נשכרת מהסיפור היא הנדסת האנוש, יש כפתור לכל פונקציה, חוגות פיזיות ומינימום תסבוכות תפריטים כאשר רוצים לשנות משהו.

כרכב במידות פלאס סייז ועם 300 ס"מ בבסיס הגלגלים, ברור שהמרווח במושב האחורי מצוין, יש גם יציאות לבקרת האקלים, שקעי טעינה, כיוון לזווית המשענת ומאחורי השורה הזו גם תא מטען בריא של 580 ליטרים.

עוד בוואלה!

בלעדי! נהיגה ראשונה במזראטי MC20

לכתבה המלאה
מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
איכות החומרים מעולה, אבל הגיל שלו ניכר/קינן כהן

ברשימת האבזור של הגרסה הזו, הוא לא משאיר יותר מדי מקום לתוספות, למרות שבמזראטי ישמחו לפתוח לכם את קטלוג האפיונים האישיים של היצרנית הזו וממנו תוכלו לבחור שלל תוספות קטנות ועיצובים. בגדול ועל קצה הקלשון (12 נקודות על שנינות), תאימות לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע של הרמן קרדון, בולמי אוויר, דלת תא מטען חשמלית, תאורת מטריקס לד, מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי ועוד.

מערכות הבטיחות גם הן שומרות על רמה נאותה עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת" וגם זיהוי תמרורים. ושוב, זו רשימה יפה, אבל כאשר בקבוצתה יש מכוניות שמציעות כבר מערכות מתקדמות יותר כמו בלימה עצמאית בזיהוי תנועה חוצה מאחור או מניעה אקטיבית של מעבר נתיב בזיהוי רכב ב"שטח מת".

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
זה חרטום שלא שוכחים מהר/קינן כהן

אז במזראטי וגם כאן קראנו ללבנטה הזה "הייבריד" ויש לו גם קישוטים כחלחלים שאומרים "אני חשמלי" אבל צריך לדייק - הוא לא היברידי במובן שאנחנו רגילים למצוא במכונית שנקראות כך. כלומר, לא תמצאו כאן מנוע חשמלי שמסוגל להניע את המכונית בכוחות עצמו, אלא רק מערכת עזר להנעה העושה שימוש ביחידה של 48V. וזו נכנסת לפעולה כאשר הרכב עומד לפרקי זמן ארוכים על מנת לאפשר דימום מנוע בלי לוותר על מערכות כמו מיזוג למשל. היא גם מאפשרת למכונית לעשות שימוש במה שנקרא eBooster שמסייע למנוע הבנזין בתחילת נסיעה, בתאוצה חזקה מהמקום או בתאוצות ביניים כל עוד יש די אנרגיה בסוללות.

המנוע עצמו הוא הקטן בהיצע המנועים של הלבנטה מבחינת תצורה והספק. 4 צילינדרים, בנפח 2.0 ליטרים מוגדש ועם 330 כ"ס. מעליה יש את מנועי ה-V6 בנפח 3.0 ליטרים בגרסאות המודנה והמודנה S עם 350 ו-430 כ"ס ובקצה הסקאלה ה"טרופאו" - 3.8 ליטרים בתצורת V8 עם 580 כ"ס.

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
4 צילינדרים במקום ה-V6 המוכר, לא תחליף, אבל גם לא ממש פשרה בתחום הביצועים/קינן כהן

ועדיין, על הכביש ברוב המוחלט של המצבים המנוע הזה הוא די והותר להנעת שני הטונות של הלבנטה בקצב שהוא בהחלט ראוי לשמו. נתון התאוצה פה הוא 6 שניות ל-100 קמ"ש, זהה לגרסת ה-V6 החזקה יותר ב-20 סוסים וזה פער המשקל הזניח בין השתיים כמו אותו תגבור חשמלי רגעי שמסייע בתאוצות. אז כן, המנוע הזה לא מציע את האופי העשיר של V6 על ייתרון המומנט שלו ומצד שני, הוא נמנה על קבוצה מצומצמת של מנועי 4 צילינדרים שגם תחת עומס מייצרים צליל מגרה מאוד. ואם יש משהו שמשותף לכל מזראטי זו הנדסת הצליל שמשקיעים במודנה כדי להעניק עוד משהו מחוויית הנהיגה בהם.

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
מונמך ומוקשח בדרך לפיתולים/קינן כהן

וחוויית הנהיגה בלבנטה לא מסתכמת בצליל. כמה פיתולים לתוך כביש הצפון וזו שוב תזכורות לכמה טוב הרכב הזה היה ונשאר בלשכוח ולהשכיח את הגודל, המשקל והגובה שלו. במצב ספורט, עם הבולמים מונמכים ומוקשחים, תיבת ההילוכים האוטומטית על 8 ההילוכים שלה דרוכה והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה נכון לתת את מה שצריך כאשר דוחפים אותו החוצה מהפניות על הגז - הלבנטה מייצר קצב שגורם לחיוכים ענקיים מאחורי ההגה. ושוב, אם אני צריך לבחור איזו גרסה נאמנה יותר לתחושות של מכוניות מזראטי, על אופי הגראן טורר שלהן - אז כן, מנוע ה-V6 הוא זה שצריך להיות פה.

זו לא ההצטיינות של כלים כמו פורשה קאיין, שנשאר חד ומאפשר ללהטט אותו גם על המגבלות, אבל בתחום הזה של לנהוג מהר מדי רכב גדול מדי, ללבנטה אין מה להתבייש מול שאר החברים בעלי התדמית הספורטיבית בסביבתו. ההגה מדויק, מהיר וישיר, לבלמים שפע רגש ועוצמה והשלדה לא מתערערת בקלות.

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
ואפשר גם להגביה אותו בכניסה לשבילים/קינן כהן

גם בדרך אל ובחזרה מהכבישים המפותלים, יש ללבנטה הרבה מה להציע כרכב שאורז אותך בקפסולת יוקרה לכיסוי מרחקים. כאן בולמי האוויר במצבם הנינוח והנימוח, המנוע שקט מאוד, בידוד הרעשים גם הוא מצוין והמושבים שתמכו בגוף בפיתולים תומכים בו גם בנסיעות הארוכות. הוא משכך יפה מאוד שיבושים קטנים, גדולים, כביש גלי או סתם שברים וכל זה על החישוקים האופציונליים האלו בקוטר 20 אינץ' על חתך 45. אם אתם בכיוון שלו ולא מתכוונים להשחיז את הפירלי P זירו, תעשו טובה ותוותרו עליהם לטובת הסטנדרטיים של 19 אינץ' וחתך 50.

ולגבי ההיברידיות, נו, עם 8.3 ק"מ לליטר בסיכום מבחן הדרכים רק אל תקנו אותו כדי להגיד שאתם חוסכים בדלק בסדר?

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
קונים אותו כי רוצים מזראטי, נקודה/קינן כהן

בשורה התחתונה מזראטי לבנטה הוא לא רכב לכל אחד. אפשר להתחיל לדרג אותו מול כל המתחרים שלו, מול ב.מ.וו X6, מרצדס GLE הרגיל והקופה, פורשה קאיין ולומר במה הוא טוב יותר, במה הוא טוב פחות (בעיקר תא הנוסעים), אפשר, אבל עם יד על הלב לא בטוח שזה מה שרוב הקליינטורה שלו תעשה.
אני גם בטוח לגמרי שהיכולות המעולות שלו בכביש המפותל לא יהיו איזה גורם משיכה יוצא דופן בדיוק באותה מידה שצריכת הדלק שלו, או העובדה שהוא מעניק תחושה פחות עדכנית ממתחריו לא תוריד במאום את הרצון לקנות אחד.

מזראטי לבנטה הוא לא רכב לכל אחד לא רק בגלל שהוא עולה 625 אלף שקלים, ראינו מכוניות אחרות בסביבות המחיר הזה וצפונה ממנו נמכרות לא רע בשנתיים האחרונות. הוא רכב שקודם כל עושה את הטריק של כל דגם של מזראטי היום, טוב יותר או פחות - הוא מסמן V ליד הרובריקה של "כזה אני רוצה". אלא שאם כזה אתם רוצים - ומעוניינים בטיפ אחד ממני - אתם רוצים את הגרסה עם ה-V6 על הפער של 100 אלף שקלים בין שתי הגרסאות האלו אני בטוח שתוכלו לגשר.

מזראטי לבנטה הייבריד. קינן כהן
המסורת נשמרה, הלבנטה גם הוא קרוי על שם רוח חמה/קינן כהן

על הצד הטכני: מזראטי לבנטה 2.0 ליטר GT הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח (סמ"ק): 1,995
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,750/330
מומנט/סל"ד (קג"מ): 4,000/45.9
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
501
רוחב (ס"מ): 198
גובה (ס"מ): 169
בסיס גלגלים (ס"מ): 300
תא מטען (ליטרים): 580

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6 שניות
מהירות מירבית: 245 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 8.3 ק"מ לליטר

מתחרות:
ב.מ.וו X6, אודי Q8, מרצדס GLE, פורשה קאיין

מחיר:
625 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully