וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה פלאג-אין: כמה שווה לכם חיסכון בדלק?

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 8:59

גרסת הפלאג-אין של אוקטביה הגיעה לישראל באיחור מהתכנון המקורי ופספסה את הטבות המס לרכב "ירקרק". האם היא שווה את המחיר?

סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
במבט ראשון לא תבדילו בינה לבין אוקטביה רגילה/יואל שוורץ

סקודה אוקטביה היא אחת המכוניות המוכרות והאהובות ביותר בישראל. היא כמעט על תקן "המאמי" הלאומית אחרי שכבשה כמעט כל מעוז אפשרי: תחום המוניות, כוחות הבטחון, ליסינג, הצרכן הפרטי, ולא עלינו גם אצל גנבי הרכב.

למיקומה הנחשק בלב הצרכן הישראלי יש לא מעט סיבות טובות שבראשן - שימושיות. היא מרווחת מאוד בפנים, אבל לא גדולה מידי לתמרונים עירוניים ולחנייה בעיר, יש לה מושב אחורי גדול, תא מטען פשוט עצום, היצע נכבד של מנועים כשכולם חזקים וחסכוניים ביחס למתחרים הישרים. כך שכל משפחה יכולה למצוא את הגרסה ורמת הגימור המתאימה לה. אוקטביה לא חפה ממגרעות כמו נוחות נסיעה בינונית, אבל זה לא מצליח להאפיל על שלל היתרונות ועל זכייתה כמעט בכל מבחן השוואתי שבצענו.

סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
עם 204 כ"ס אפשר להכתיר אותה כאוקטביה החזקה ביותר מתחת לגרסת ה-RS הספורטיבית/יואל שוורץ

אז אם היא כבר לא מכונית חדשה, למה היא שוב על המרקע שלכם? כי לאחרונה הצטרפה גרסה חדשה: גרסה היברידית נטענת (PHEV). ובה אתם מביטים כעת. כפי שאתם רואים, היא נראית כמו כל אוקטביה אחרת, מלבד פתח הטעינה שיש לה מלפנים, ונספר לכם שהיא גם מאובזרת פחות או יותר כמו אחיותיה הבנזיניות. ההבדל המרכזי נמצא ביחידת הכוח השונה לחלוטין.

לא נדון שוב במה שמציעה אוקטביה באשר היא, ממילא סיכמתי את היתרונות והחסרונות המרכזיים כמה שורות מעל, ואתייחס רק למה שחדשני ושונה בגרסה הזו לעומת השאר. נתחיל מהמובן מאליו: כוח. גרסת ה-PHEV משלבת מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר (150 כ"ס) עם מנוע חשמלי (109 כ"ס) כשביחד מנפקים השניים 204 כ"ס. הנתון הזה מכתיר אותה כאוקטביה החזקה ביותר מתחת לגרסת ה-RS הספורטיבית ביותר של הדגם. אולם למרות תגבור הסוסים, הביצועים לא מסחררים. רגע! לפני שאתם קופצים, הביצועים כאן מעולים - ממש מעולים - אבל מאורווה של 204 סוסים מצפים ליותר. חלק מזה נובע מתוספת המשקל העומדת על בין 200-250 ק"ג (תלוי בדגם) ביחס לגרסאות הבנזין הרגילות. וחלק מזה מתיבת ההילוכים. מעניין לציין שסקודה בחרה בדגם הזה - המתקדם ביותר שלה, לחזור לאחור ולהשתמש במנוע ה-1.4 ליטר הוותיק על פני ה-1.5 ליטר החדש יותר, ולהשתמש בתיבה ישנה יותר עם 6 הילוכים במקום 7 הילוכים שיש בכל שאר הגרסאות. התיבה הזו סה"כ מתפקדת היטב, ובמרבית הזמן מבצעת את המוטל עליה בצורה חלקה וזריזה. אבל היא צריכה להתמודד עם עדר מכובד של סוסים, ותגובותיה האיטיות להורדת הילוך מעט מקשות למצות את מלוא הפוטנציאל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
סביבת הנהג נאה, מאוד נקיה עיצובית ובנויה היטב. הנדסת האנוש פחות. פתחי המיזוג נמוכים מידי ותפעול חלק מהמערכות לא נוח וברור/יואל שוורץ

המעבר מחשמל לבנזין מורגש מאוד בסרק. מתרחש למשל כשמדחס המזגן דורש יותר אנרגיה מזו הקיימת בסוללה ומחייב את הפעלת מנוע הבנזין. זה, מתעורר בניעור לצדדים וכל אחד מנוסעי המכונית ירגיש זאת. אבל בכל מצב נסיעה אחר, ולא משנה באיזו מהירות, המעבר בין חשמל לבנזין חלק יותר מלוח שיש שעבר פוליש. פשוט מושלם.

בתא המטען נמצא את הסוללות. הן גוזלות 103 ליטר ומציבות את הנתון על 450 ליטר מכובדים מאוד לכשעצמם. קיבולת הסוללת היא 13 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא כ-60 ק"מ. אני הצלחתי לדגדג את ה-50 ק"מ בנסיעה מתונה ועירונית ברובה. כשמחשבים את צריכת הדלק יחד עם החלק הראשון שבוצע על חשמל מקבלים מספרים פנטסטיים של מעל 20 ק"מ לליטר. גם אם נחשב רק את נתון צריכת הדלק ללא תחילת התנועה החשמלית נקבל 14.8 ק"מ לליטר - נתון מעולה בפני עצמו.

סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
הסוללות גוזלות 103 ליטר מתא המטען ומציבות את הנתון על 450 ליטר מכובדים מאוד לכשעצמם. כך שהשימושיות נפגע רק במעט. כדי שכבל הטעינה לא יתגלגל סתם, יש לו מקום מתחת לרצפה/יואל שוורץ

מי שמסייעת לקבלת הנתון המעולה הזה היא מערכת הבלימה הרגנרטיבית. יש רק דרגת בלימה אחת, לא חזקה מידי, שגם מעט מעצבנת בנסיעת פקקים. אתה - האוחז בהגה של האוקטביה - רק רוצה לגלוש עם קצב התנועה ולא להאט. אבל המערכת "החכמה ממך" רוצה לאחזר אנרגיה ובולמת קלות. וברגע שיש בלימה, נוצר פער עם הרכב מלפנים, ואתה נכנס לכוננות ספיגה מנהגים אחרים שמנצלים את הפרצה. כמו כל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, גם כאן מהלך דוושת הבלם מעט מוזר ומקשה על מינון מדויק. זה לא נורא, אבל בולט בגלל שיש כל כך הרבה כוח - והנה עוד סיבה שממקשה על ניצול כל הסוסים שיש.
בהיותה מכונית מתוחכמת, יש לה גם מפתח חכם שמכבה את המנוע כל פעם שיוצאים מהמכונית. זה אחלה ברוב המקרים, חוץ מאלה שלרגע יצאתם מהאוטו לקנות משהו בפיצוציה, והמשפחה נשארה ברכב כבוי ובלי מזגן.

בחו"ל מוצעת גרסה חזקה יותר של גרסת ה-PHEV, עם 245 כ"ס כמו שיש לגרסת ה-RS ועם מתלים שונים וספורטיביים יותר. גרסת ה-PHEV "שלנו" מעט מוחלשת, ומציעה את אותם מתלים שיש באוקטביה הרגילה. הם סה"כ בסדר, אבל מחסירים מעט ריסון. במהירות עירונית זה מורגש כשבמעבר על במפרים המכונית מבצעת עוד נדנוד מעלה-מטה, ובכביש הבינעירוני כשפני הכביש גליים. בידוד הרעשים פשוט משובח.

סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
הטווח החשמלי המוצהר הוא כ-60 ק"מ. אני הצלחתי לדגדג את ה-50 ק"מ בנסיעה מתונה ועירונית ברובה/יואל שוורץ

סיכום

על אף הביקורת, גם אוקטביה הזו, כמו שאר אחיותיה, מבצעת את תפקיד המובילה המשפחתית בצורה מעולה. היא מרווחת, מאובזרת, ומוסיפה למתכון המוצלח עוד כוח, ועוד חיסכון בדלק, עם פגיעה ממש קטנה בתא המטען שעדיין שימושי להפליא.

אבל לכל הטוב הזה יש מחיר. 179,000 שקלים עולה רמת הגימור הבסיסית הזו של רכב המבחן. זה המון. ולא ממש מצדיק את הפער של 30,000 שקלים שקיים בינה ובין גרסת ה-1.5 ליטר באותה רמת גימור.

סקודה אוקטביה פלאג אין. יואל שוורץ,
למרות תגבור הסוסים, הביצועים לא מסחררים/יואל שוורץ

על הצד הטכני: סקודה אוקטביה פלאג אין

מנוע, הנעה: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, פלאג-אין, קדמית
נפח: 1.4 ליטר
הספק/סל"ד (כ"ס): 204 (משולב)
מומנט/סל"ד (קג"מ): 35.7 (משולב)
תיבת הילוכים: אוטומטית רובוטית מצמד כפול, 6 הילוכים
קיבולת סוללה: 13 קילוואט

מידות:
אורך (ס"מ):
468.9
רוחב (ס"מ): 182.9
גובה (ס"מ): 148.2
בסיס גלגלים (ס"מ): 267.9
תא מטען (ליטרים): 450

ביצועים:
תאוצה 0-100:
7.6 שניות
מהירות מרבית: 220 קמ"ש (מוגבל)
צריכת דלק (מבחן): 14.8 ק"מ לליטר
טווח חשמלי (מבחן): 49 ק"מ

מתחרות:
קיה נירו פלאג אין, יונדאי אלנטרה, סיאט לאון, פולקסווגן גולף

מחיר:
178,990 שקל (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully