וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולסטאר 2: חשמל, עיצוב ומיצוב

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 11:48

ליצרנית הספורטיבית-חשמלית מבית וולוו וג'ילי שנכנסת לישראל יש לא מעט אתגרים, הראשון בהם הוא לעמוד בזכות עצמה בשוק מרובה מתחרים, או שלא בעצם?

פולסטאר 2. קינן כהן
לשנייה אתם חושבים שזו וולוו ואז מתחילות השאלות/קינן כהן

את הקונץ-פטנט שעשתה וולוו, או יותר נכון בעלת הבית של וולוו - ג'ילי עם פולסטאר אנחנו כבר מכירים מיצרניות אחרות. אתם מבינים, כאשר מישהו רוצה להציג תדמית חדשה יש לו בגדול שתי אפשרויות. אפשר להתחיל לשפר את המוצרים, להציג התקדמות הדרגתית, לפתוח פער טכנולוגי ואיכותי על המתחרים, להתחיל לזנב בנציגות הקטגוריה שמעל ואז להשתוות אליהן וכן הלאה וכן הלאה. מאזדה עושה את זה כבר כמה שנים. או שאפשר פשוט להכריז - יש לנו מותג חדש והוא כל מה שאנחנו אומרים שהוא. וכך לקסוס היא לא טויוטה, היא לקסוס. וג'נסיס היא לא ממש לא יונדאי, קופרה? זה בכלל לא סיאט ו-DS היא לא סיטרואן. ובעוד השיטה הראשונה לוקחת הרבה זמן והשקעה, קיצור הדרך של מיתוג מחדש הוא נוצץ וקל הרבה יותר.

אחרי שנים של ניסיונות לפצח את הסיפור של להיות מגניבה וספורטיבית ולמרות משפחת ה-S60 המעולה, וולוו וג'ילי החליטו שהעידן החשמלי הוא הזדמנות מעולה לפרוץ קדימה עם מותג חדש-ישן - פולסטאר. פעם משפרת חיצונית שהייתה מעבירה את מכוניות וולוו סדנת כושר לפני מירוצים, אחר כך מותג הביצועים הביתי ועכשיו מותג נפרד עם צוות פיתוח שוודי וייצור סיני והוא אצלנו עם המכונית השנייה שנושאת את שם המותג, פולסטאר 2.

פולסטאר 2. קינן כהן
מין ליפטבק-קופה-קרוסאובר לא ברור במראה החיצוני/קינן כהן

אבל כדי לשבור לגמרי לכיוון חדש צריך אומץ ונראה שבפולסטאר לא שתו מספיק מהמיץ הזה במחלקת העיצוב. וכן נמצאת הפולסטאר 2 במין מצב של דומה-לא דומה לוולוו. אפשר לראות ממש את המבט של האנשים שרואים אותה ועושים מין "אה זו מכונית של וולוו, רגע! מה? מה זה?". העובדה שהיא גם מין קופה-סדאן-מוגבהת לא ממש מאפשרת לה "להתיישב" במשבצת מסוימת אצל אנשים.

המשחק הזה חוזר גם בתא הנוסעים. הוא מציג את הארכיטקטורה הבסיסית שאנחנו מכירים מוולוו, על המסך האנכי ולוח המחוונים הדיגיטלי ששניהם בהירים, נהירים ואחרי התנסות תפעול ראשונה והבנת הלוגיקה שלהם גם מתגלים כקלים מאוד לשימוש ביעקר בזכות אייקונים גדולים ופונטים באותיות מאירות עיניים. את מערכת המולטימדיה מריצה מערכת הפעלה של גוגל, כולל אפליקציות ייעודיות, סייענית קולית ושימוש בגוגל מפות. משום מה הם טועים לחשוב שזה מספיק טוב כדי לא לשים פה קישוריות של אנדרואיד אוטו. אפל קארפליי דווקא יש. זו לא מוזרות יחידה שיש פה. פתחי המיזוג המרכזיים שנמצאים מאחורי המסך האנכי לא כל כך נגישים ורחוקים מדי בשביל לייצר קירור אפקטיבי, לפחות בתחילה. הכפתור שמאפשר להציץ בצריכת החשמל ונתוני הנסיעה הוא גם כפתור ניתוק השיחה בטלפון - רציתם לבדוק מה המצב תוך כדי דיבור? ניתקתם לצד השני בפנים. גם האפשרויות הדי מצומצמות של תצוגת הנתונים על המסך פחות מרשימה מהיכולות הגרפיות של מכוניות מודרניות, מזכירה לנו שפולסטאר 2 חדשה פה, אבל בפועל הוצגה כבר ב-2019.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פולסטאר 2. קינן כהן
הישיבה היא "בתוך" המכונית, המחיר הוא תאי אחסון בצמצום/קינן כהן

תנוחת הנהיגה מבלבלת מעט, מצד אחד הישיבה היא מאוד "בתוך" המכונית, כאשר הקונסולה בין הנהג לנוסע גבוהה יחסית. מצד שני תנוחת הנהיגה בכלל היא גבוהה בפני עצמה מבחינת התצפית על הכביש כמו בקרוסאובר. כך או כך, בכל הקשור למרווח מלפנים ואיכות הפולסטאר 2 לא ממש מרשימה, עם מעט מדי מקומות אחסון (מחזיק ספל בודד ובשביל השני צריך לוותר על משענת היד), איכות חומרים שעם כל הכבוד למחזור של רשתות דיג ובקבוקי משקה - אפשר לצפות ליותר ברכב של 300 אלף שקלים.

המרווח מאחור, כשל משפחתית קומפקטית. ההתבססות על פלטפורמה שמניעה גם מכוניות נוסעים (במקרה זה הוולוו XC40), לא מאפשרת את הגמישות התכנונית של מכונית חשמלית ייעודית. למי שמחפש מרווח אחורי טסלה מודל 3 היא הבחירה העדיפה באופן מובהק.

פולסטאר 2 מחזירה נקודות ובגדול עם תא מטען מעולה. שנפתח בתצורת דלת חמישית ופוער פתח טעינה נוח ונגיש מאוד ומשם ממשיך לאפשרויות תליה, אחסון ועיגון וגם רצפה כפולה עם תא עמוק מתחתיה. יש לה גם תא מטען קדמי קטן יותר בדומה למודל 3. שלא כמו במודל 3 הוא עם ריפוד, כך שפחות יתאים לאחסון נעליים וציוד בחזרה מהים למשל.

פולסטאר 2. קינן כהן
יש יציאות מיזוג, המרווח כשל משפחתית קומפקטית/קינן כהן

בהתאם למדיניות של היבואנית שאיתה התחילה כבר בוולוו, כל גרסאות ההנעה וההספק (פירוט בהמשך) מגיעות באותה רמת גימור מתוך התפיסה הנכונה והצודקת כי לכל לקוח העדפות הנעה וביצועים משלו, אבל כולם ראויים לאבזור נדיב כמצופה ממותג יוקרה. כאן זה אומר מערכת שמע של הרמן קרדון, 4 שקעי USB, לוח מחוונים של 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה 11.15 אינץ', משטח טעינה, בקרת אקלים מפוצלת עם ניטור אוויר, יציאות מיזוג לאחור, כניסה ללא מפתח וגם באמצעות הטלפון הנייד, מצלמת 360, גג פנורמי ועוד. רשימת מערכות הבטיחות מלאה וזהה בכל הגרסאות. בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על התנגשות מאחור, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים ועוד.

פולסטאר 2. קינן כהן
רצפה מתרוממת בתא המטען/קינן כהן
פולסטאר 2. קינן כהן
נגישות מעולה לשטח הטענה גדול/קינן כהן

לפולסטאר 2 יש ארבע קומבינציות הנעה. שתי הבסיסיות מציעות מנוע קדמי עם 231 כ"ס ונבדלות במארז הסוללה - 69 קוט"ש עם טווח מוצהר של 471 ק"מ או 78 קוט"ש עם 540 ק"מ מוצהרים. בפסגת ההיצע הפרפורמנס עם שני מנועים ו-476 כ"ס ו-462 ק"מ. אנחנו נוהגים בגרסה שנכנסת בין גרסאות ההנעה הקדמית לפרפורמנס. היא עושה שימוש בשני מנועים להנעה כפולה ואורזת לכם לדרך 408 סוסים וסוללת ה-78 קוט"ש תספיק לטווח מוצהר של 480 כ"ס. השם הרשמי שלה: long range dual motor.

אז לא תופתעו לשמוע שכל מספר סוסים שחוצה את קידומת ה-400 עושה כל מכונית למשהו שזז מהר, כן, גם אם היא שוקלת 2.1 טונות. ואם זה מנוע חשמלי והבעיטה הזו מגיעה מיד עם נגיעה בדוושה אז החגיגה לחובבי התאוצות היא ממש מושלמת. המספר הרשמי 4.7 שניות - לא מהמהירות בשוק, אבל בהחלט מהירה מספיק להעלות חיוך מטופש - החיוך היחיד שראוי להאצה בקו ישר.

פולסטאר 2. קינן כהן
תא קדמי נוסף וקטן/קינן כהן

ההתנהלות השוטפת בגרסה הזו נעימה למדי ביום יום. גם בלי בחירה בין שלל מצבי נהיגה היא יודעת להגיב נעים וחלק לליטוף הדוושה, בדחף מוגבר כאשר רוצים לצאת לעקיפה ולהאיץ ממש חזק בין עיקול לעיקול בנהיגה מהירה. למרות חישוקי 19 אינץ' וצמיג בחתך 45 היא מצליחה לייצר נוחות יום יומית טובה למדי. סיבוב קטן בגרסת הפרפורמנס הקיצונית על כיול נוקשה ממש הבהיר עד כמה המצב פה טוב.

מערכת הניווט המבוססת גוגל מפות שמסונכרנת עם מחשב המכונית מייצרת פלא שקוראים לו חיזוי טווח ואחוזי סוללה ברמה מדהימה לגמרי. בשלב מסוים, על 38% בסוללה במרומי רמת הגולן מזרחית לעין זיוון קבעתי יעד למטען אפקון בקרית שמונה. מערכת הניווט הודיעה שנגיע לשם עם 35 אחוזי סוללה. כמובן שהתגובה הראשונה הייתה "פחחח... חיה בסרט המכונית הזו. איך מפה לשם 3%". אבל כמו שאמר עזריה אלון זצ"ל - חכם השביל מן ההולכים בו. ומה שאני לא ממש לקחתי בחשבון הוא כמה תלולות הירידות מהרמה לעמק החולה וכמה יעילה הטעינה הרגרנטיבית של הפולסטאר 2 (שהייתה על מצב אמצעי מבין שלוש רמות) - סוף מעשה - המערכת טעתה, התגלגלנו לעמדת הטעינה עם 36% אחוזים...

פולסטאר 2. קינן כהן
האזכורים לאמא וולוו נמשכים גם מאחור. בקרוב את תצטרכי לעמוד ברשות עצמך/קינן כהן

מבחינת התנהגות, בהתחשב בסד המגבלות הבסיסי שהיה לה כמו שימוש בפלטפורמה שנועדה למכוניות בנזין לא צעירה, מרכז כובד לא נמוך ומשקל לא מבוטל - העבודה שעשו פה על היכולת הדינאמית יוצאת דופן. כי כל הרכיבים האלו אמורים לייצר תמהיל מאוד בעייתי בכביש מפותל, ועדיין, הפולסטאר 2 מצליחה להרשים בפניות עם המון אחיזה וביטחון גם אחרי גבולות הטעם הטוב. צריך פשוט להתגבר על הרתיעה הראשונית מזה שיושבים גבוה יחסית ומזוויות הגלגול שלה.

הבעיה האמיתית שלה היא בכלל ההגה, יש פער בין רמת הביצוע הכללית לבין הדבר השתקן והעגול הזה שמפעיל אותה. שום משקל, שום משוב, שום תקשורת שאומרת לי "אתה מרגיש שאני נעשה כבד יותר? זה כי העמסנו מספיק משקל על הגלגלים הקדמיים ואפשר לפנות בביטחון". או כזה שאומר לי "נהייתי קל מדי? זה בגלל שאנחנו במגבלות התאוצה והאחיזה של הגלגלים הקדמיים כבר לא משהו" ומאוד קשה לייצר שיג ושיח עם מכונית כשהוא ככה - זה לא ייחודי לפולסטאר 2, זה קורה בעוד חשמליות, אצלה זה ממש בולט.

פולסטאר 2. קינן כהן
חותכת מתדמית הטנקים של וולוו.../קינן כהן

בכל הנוגע לטווח וטעינה, בגרסה זו תומכת הפולסטאר 2 בטעינה מהירה של עד 155 קילוואט. זה בסדר לפריסת עמדות הטעינה המהירות שיש היום בישראל, אבל כדי להיות בחוד, היא צריכה להציע כבר יותר מזה. בכל מקרה, שימוש בעמדות ציבוריות הוא לא המודל האידיאלי למכונית חשמלית, אלא טעינה איטית בבית. פה המשמעות היא 37 דקות של טעינה מ-10 ל-80% ב-37 דקות, בהחלט מספק ומספיק.

בתנאי נסיעת המבחן הלא מקלים שלנו, השיגה הפולסטאר 2 טווח שנע בין 370 ל-408 ק"מ, לא ה-480 המובטחים, אבל בטווח הסביר לחריגה בנסיעה שכללה כמה קטעים דינאמיים.

פולסטאר 2. קינן כהן
כרגע רוב העמדות הציבוריות מתאימות ליכולת קבלת האנרגיה המקסימלית שלה, אבל מה יהיה בעתיד?/קינן כהן

סיכום

פולסטר 2 היא חשמלית עשויה היטב ומרשימה מאוד למותג צעיר. היא לא ממש וולוו, היא לא ממש מותג מובחן בפני עצמו, היא בעיקר תערובת של כמה סגמנטים ביחד ויותר מכל היא מחפשת לקוחות שייכנסו לראש שלה ויגיעו עם נכונות להשתלב בתפיסה הפילוסופית שמאחוריה.

כדגם הביכורים של פולסטאר בישראל על כתפי הפולסטאר 2 יש משימה כבדת משקל - להתוות את האופן בו ייתפס המותג הזה בישראל. זו משימה קשה מאוד לכל מכונית, קשה שבעתיים כאשר זה מותג משנה של מותג יוקרה לא מוערך מספיק (תעשו סיבוב בוולוו V60 ותבינו). זה קשה הרבה יותר כאשר את מכונית בת 3 שמבוססת על פלטפורמה לא צעירה.

קשה לשים אותה בתחרות ישירה מול דגמים קיימים, יש פערי ביצוע ומימדים בינה לבין טסלה מודל 3 לונג ריינג' שאפילו זולה ממנה כמו גם מול מותגים חשמליים אחרים. מה שמחזיר אותנו חזרה לשאלה מי אתה הלקוח של פולסטאר? אם ללכת על בטוח ומוכר זה מה שאתה רוצה, היא כנראה לא הסיפור. אם חוויה חשמלית במשהו שמצהיר על אינדווידואליות עם נכונות לכמה פשרות (איכות חומרים, הנדסת אנוש ומרווח) בדרך לשם - היא מוצר מדויק מאוד. את הזינוק המשמעותי קדימה נצפה לראות בדגמים הבאים.

פולסטאר 2. קינן כהן
פה ושם עוד אפשר למצוא את האנדרטאות של הפעם האחרונה שניסו פה מהפכה חשמלית/קינן כהן

על הצד הטכני: פולסטאר 2 long range dual motor

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
סוללה: 78 קוט"ש
הספק (כ"ס): 408
מומנט (קג"מ): 67.3
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
461
רוחב (ס"מ): 194
גובה (ס"מ): 148
בסיס גלגלים (ס"מ): 274
תא מטען (ליטרים): 35 (קדמי), 405 (אחורי)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.7 שניות
מהירות מירבית: 205
טווח (מבחן): 370-408 ק"מ

מתחרים:
טסלה מודל 3 (לא ישירה)

מחיר:
295 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully