וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרב פלאג אין: למי שמאחרת נשארים פירורים

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 18:02

העולם דוהר לחשמל, הוא כאן והוא כאן להישאר. אבל למי שעדיין לא מוכנים או יכולים להיפרד מהבנזין, יש אופציית ביניים בדמות מכוניות הפלאג אין. אצל סקודה היא נקראת סופרב iV

סופרב פלאג אין. קינן כהן
ההופעה זהה לחלוטין לכל סופרב אחרת למעט פתח הטעינה בגריל/קינן כהן

רגע לפני שנגיע לסופרב iV, נפתח בסוגיית הפלאג אין כהנעה - האם זה טוב, למה זה טוב ולמי זה טוב. מכוניות פלאג אין בעלות אפשרות טעינה וסוללה גדולה מזו של מכונית היברידית, מאפשרות לבעלים שלהן לעשות בהן שימוש חשמלי לגמרי לטווחים של כמה עשרות קילומטרים ראשונים ולאחר מכן משתלב מנוע הבנזין ומניע אותה כמכונית היברידית.

מחד, יש לה את היתרון של מכוניות חשמלית לטווחי היום יום הקצרים וכאשר צריך לכסות מרחקים היא עושה את זה בלי ענייני טווח או תלות בטעינה. מאידך, מדובר במכוניות כבדות יותר ויקרות משמעותית מגרסאות הבנזין. כך או כך, ההתאמה שלהן היא למנעד צר מאוד של משתמשים - כאלו בעלי מודל נסיעות קצרות טווח בשוטף, אבל עם צרכים לגיחות ארוכות אחת לכמה זמן. שכן למי שיכולים להעמיד עמדת טעינה ואינם נוסעים למרחקים גדולים - מכוניות חשמלית תהייה עדיפה. עבור מי שלא מנצלים את היכולות החשמליות - מכוניות הברידית תהייה זולה וחסכונית יותר.

וזו גם הדילמה לתוכה נזרקת סקודה סופרב פלאג אין או כמו שקוראים לה בסקודאית - iV.

סופרב פלאג אין. קינן כהן
אותה הופעה סולידית נדיבת מימדים/קינן כהן

הסופרב היא המשפחתית הגדולה הנבחרת מזה שנים. למעשה מאז הצגת הדור הנוכחי היא הטובה ביותר בקבוצתה, אם כי לא הזולה ביותר (מה שעלה לה במבחן ההשוואתי שערכנו בינה לבין יונדאי סונטה). השילוב בין הופעה סולידית ומתוחכמת, מימדים נדיבים, מרווח פנים מעולה, אבזור ואיכות שיושבים על סוללת מנועים טובים וחסכוניים הביאו אותה למעמד בכיר בקרב הקטגוריה ובשוק בכלל.
איכות החומרים בתא הנוסעים עדיין גבוהה ומרשימה, כמו גם רמת ההרכבה והביצוע הכללי. כבת לדור המוצאים הקודם של סקודה ופולקסווגן בכלל, היא ניצלה מהעיצוב החדש והלא מוצלח של תאי הנוסעים על פקדי המגע המסובכים. כאן יש חוגות, כפתורים וקיצורי דרך רלוונטיים. המחיר הוא מסך מולטימדיה קטן מהמקובל היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סופרב פלאג אין. קינן כהן
לסופרב סידור תא הנוסעים של הדור הקודם בסקודה, זה לא בהכרח דבר רע/קינן כהן

אין פשרות גם במרווח מאחור שהיה ונותר הטוב ביותר בקבוצה שלה ומאתגר גם כמה מכוניות סאלון. תא המטען המפלצתי שלה שנפתח עם הדלת החמישית מזכיר כמה היא שימושית וחכמה. גם אחרי שהוא מקריב 99 ליטרים מנפחו לטובת הסוללות ומתייצב על 485 ליטרים.

ברמת הגימור הזו, כמקובל בגימור L&K בסקודה רשימת האבזור ארוכה מאוד. מעבר לחשמל במושבים הקדמיים, הם גם מחוממים ומאווררים, ויש גם "עיסוי" למושב הנהג המתבסס על כרית הגב התחתון, יציאות מיזוג ובקרת אקלים נפרדת לשורה השנייה, גג שמש, מצלמות 360, חישוקי 19 אינץ' ומערכת שמע של CANTON. כמו אבזור הנוחות, גם אבזור הבטיחות מלא. החל מ-9 כריות אוויר, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ועוד.

סופרב פלאג אין. קינן כהן
המרווח מאחור נותר מעולה ללא שינוי/קינן כהן

את הסופרב iV מניעים בצוותא מנוע בנזין 1.4 ליטר ומנוע חשמלי. ההספק המשותף הוא 218 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 6 יחסי העברה. מבחינת תנועה וכוח למרות תוספת המשקל של הסוללה התגובה שלה ללחיצה על הדוושה מיידית. היא מציגה יכולות מרשימה לנוע בכוח החשמל בלבד גם אחרי סיום הטווח החשמלי של סוללת ה-13 קוט"ש שעמד על 41 ק"מ (כאשר ההצהרה היא על 50 ק"מ), כאשר בעת שיוט היא גם תשיג לכם כמה קילומטרים בטעינה עצמית. הביצועים בסך הכל סבירים למכונית במימדיה והספקה ומכל מקום מספיקים בהחלט לקצב מזורז.

הבולמים האדפטיביים שלה מאפשרים לה לנוע בין רכות (אפילו מוגזמת) במצב קומפרט ובין ריסון טוב של המרכב במצב ספורט. לא לרמה של תמיכה בנהיגה מהירה, אבל בהחלט בטווח הסביר של שימוש בה. התנהגות הכביש, כמו המכונית כולה - סולידית ומהוגנת, בלי פרצי הנאה או הפתעות לכאן או לכאן. המקום בו היא זורחת הוא בהתניידות נינוחה למרחקים ארוכים. נקודה לשיפור בדור הבא - תחושת דוושה פחות מאולחשת מהבלמים תתקבל בברכה.
צריכת הדלק במבחן עמדה על 16.7 ק"מ לליטר זה נתון מעולה למשפחתית גדולה, וגם למשפחתית רגילה למען האמת. כמובן שזו צריכת הדלק בסוג השימוש של תנאי קיצון - כלומר ללא טעינות ביניים של הסוללה שיוכלו לסחוט עוד כמה עשרות קילומטרים בכוח החשמל.

סופרב פלאג אין. קינן כהן
הוויתור על 99 ליטרים בתא המטען לא פוגם בשימושיות/קינן כהן

פתחנו בשבחי הסופרב, אבל כאן גם עקב אכילס של הדגם, הוא כבר לא צעיר, למעשה הוא מבוגר מאוד כאשר דור חדש נמצא מעבר לפינה ויוצג בשנה הבאה. אפילו גרסת הפלאג אין כבר בת 3 והתמהמה בהגעה לישראל. מהבחינה הזו היא רושמת הפסדים כבר בנקודת הזינוק - היא כבר לא זכאית להנחות המיסוי המפליגות שהיו להנעה הזו בעבר ומבחר החשמליות בעלות הטווח השמיש של 350 ק"מ ומעלה כבר רחב מספיק כדי להציע אלטרנטיבות. בניגוד למכוניות פלאג אין אחרות שנוטות להיות יקרות באופן פרוע ביחס לדגם עליו הן מתבססות, בסופרב העסק מתון יחסית - אם משווים אותה לרמת האבזור לוריין וקלמנט בגרסאות הבנזין (החזקות ממנה) היא זולה בכ-30 אלף שקלים ואם משווים אותה לגרסאות הבנזין האחרות היא יקרה באופן שמשקף בצורה ריאלית את פערי ההספק, האבזור והחיסכון הפוטנציאלי בדלק.

לגופה של סופרב, היא עדיין מכונית טובה מאוד בבסיסה, ברמת הגימור הזו למרווח הפנימי ונוחות הנסיעה נוספת גם רשימת אבזור ארוכה ומבחינת ההנעה, יש כאן פשרה מינימלית ביותר בכל הקשור לביצועים או התנהגות. כך שעבור אותם אנשים שפרופיל המשתמש שלהם תואם מכונית בעלת הנעת פלאג אין מדובר במוצר מתאים מאוד. ה"אבל" הגדול נמצא בעניין הגיל והעובדה שהמכונית הזו עומדת בפני החלפה בדור חדש ומתקדם יותר באופן טבעי. מתי בדיוק יוצג, כמה זמן ייקח לו להגיע לישראל, מה יהיה מחירו וכמובן סוגיית האספקה שמעיבה על כל היצרניות, כל אלו בגדר נעלמים שאם ניתן להתעלם מהם או שאינם מהותיים אפשר בהחלט לסכם את הסופרב פלאג אין כנציגה מצוינת של הז'אנר.

סופרב פלאג אין. קינן כהן
iV הוא הסימון של סקודה לבעלות הנעה מחושמלת/קינן כהן

על הצד הטכני: סקודה סופרב iV

מנוע, הנעה: בנזין, פלאג אין, קדמית
נפח: 1,395
הספק/סל"ד: 5,000/218
מומנט/סל"ד: 1,550/40.8
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
492
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 148
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען (ליטרים): 485

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.7
מהירות מירבית (קמ"ש): 225
צריכת דלק (מבחן): 16.7 ק"מ לליטר

מתחרות:
יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי, פיג'ו 508 פלאג אין

מחיר:
259 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully