וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית הראשונה של פולקסווגן (כמעט) פה

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 17:49

החל שיווק הקרוסאובר החשמלי של פולקסווגן, קוראים לו ID.4 והוא ינסה להתמודד מול אחיו מבית הסקודה אניאק ומול יונדאי איוניק 5. המחיר גבוה, אבל ככה זה אצל כולם הם אומרים

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
פולקסווגן ID.4, ההזמנות נפתחו, האספקה במרץ/אתר יצרן

באיחור לא מאוד אופנתי, מתחילה צ'מפיון מוטורס בשיווק ה-ID.4 בישראל, הרכב שהוצג לפני כשנתיים נמצא מזה שנה בישראל בבדיקות ושווק פה כבר על ידי סוכנויות היבוא המקביל, אולם רק כעת מתחיל להימכר על ידי היבואנית הרשמית צ'מפיון מוטרוס לאחר ניסויים ובדיקות שנועדו למצוא מה הרכב הסוללה והמערכות האופטימלי לישראל.

ה-ID.4 יושב על פלטפורמת ההנעה החשמלית של קבוצת פולקסווגן ה-MEB וחולק אותה עם סקודה אניאק שכבר נמצא בישראל, עם אודי Q4 tron וגם עם אחיו בתצורת הקופה-קרוסאובר ה-ID.5. מבחינת מימדים מדובר בכלי שחופף למידות קרוסאוברים כמו פולקסווגן טיגואן עם אורך של 458 ס"מ מקצה לקצה, בסיס גלגלים של 277 ס"מ ותא מטען של 543 ליטרים.

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
מימדים של קרוסאובר קומפקטי/אתר יצרן

את ה-ID.4 יניע מנוע יחיד, המחובר לגלגלים האחוריים ומספק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ. סוללות בקיבולת נטו של 77 קוט"ש מאפשרות לו טווח מוצהר של 519 ק"מ. לדברי היבואנית אלו נתונים לגסאות כפי שמיובאות כרגע, ובעתיד צפוי עדכון טכני שעתיד להאריך את טווח הנסיעה, עדכון זה יחול גם על הדגמים הנוכחיים. התאוצה ל-100 ק"מ אורכת 8.5 שניות. אפשרות הטעינה המהירה שלו מעמדות DC מאפשרת לו לקבל 135 קילוואט וזמן הטעינה מ-5 ל-80 אחוזים יעמוד על 36 דקות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
מנוע יחיד עם 204 כ"ס/אתר יצרן

ה- ID.4 ישווק בשלוש רמות גימור, pro שתהייה גרסת הכניסה, pro advanced בגרסת הביניים ו-pro premium ברמת הגימור הגבוהה ביותר. כל רמות הגימור מגיעות עם סט הבטיחות שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל תיקון במעבר נתיב. רמת הגימור הגבוהה ביותר תוסיף את מערכת travel assist שמוסיפה גם מצב פקקים לבקרת השיוט, שמירה על מרכז נתיב ושליטה אוטומטית באורות. ה- ID.4 זכה בעת הבחינה שלו ב-5 כוכבי בטיחות של ארגון ה-euro Ncap

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
מולטימדיה 10 אינץ' בגרסת הכניסה, 12 אינץ' ברמת הגימור הבכירה/אתר יצרן

בגרסת הכניסה pro מצויד הרכב בין השאר בריפוד משולב עור ובד וחימום מלפנים, מצלמות היקפיות, חישוקי 19 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, לוח מחוונים קטן ומסך מולטימדיה 10 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל. ב- advancedנוספים חישמול למושבים הקדמיים עם פונקציית כניסה נוחה בה הם נעים לאחור בפתיחת הדלת, מסך המולטימדיה גדל ל-12 אינץ', גג שחור ובקרת האקלים מפוצלת ל-3 אזורים ורמת הגימור הגבוהה ביותר תעלה את מידת החישוקים ל-20 אינץ', תוסיף תאורה במראה תלת מימדי ותאורה חכמה מלפנים, דלת תא מטען חשמלית וגג פנורמי (בנוסף לאבזור הבטיחות המעובה).

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
ברמת הגימור הגבוהה בקרת אקלים נפרדת לשורה השנייה/אתר יצרן

מי שציפה לבשורה עם מחירי ה- ID.4 צפוי להתאכזב עם תג מחיר שמיישר קו עם היקרות במתחרות שלה ואף מעט יותר, על רקע המחסור הכרוני בכלי רכב והביקוש הער, לא סביר שזה מה שיעכב את המכירות שלו.

המחיר של רמת הגימור pro יעמוד על 215 אלף שקלים, משם יעלה ל-256 אלף שקלים ל-pro advanced והגרסה המאובזרת ביותר תעלה 273 אלף שקלים. תקופת האחריות לרכב עומדת על 3 שנים והסוללות מקבלות 8 שנים או 160 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים הוא 15 אלף ק"מ או שנה כאשר בביקור הראשון מדובר בביקורת בלבד.

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
תאורת תלת מימד ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

בשלב זה היבואנית עם מלאי מוגבל מאוד של כלי רכב, כך שאת עיקר המכונית אנחנו לא צפויים לפגוש לפני מרץ 2023 ולדבר יש משמעות בעיקר לגבי מחירי המכונית כפי שנמסרו, שכן ההתייקרות הצפויה במס הקנייה של המכוניות החשמליות מ-10 ל-20 אחוזים בינואר 2023 הולך לייקר את מחיר המכוניות (שלא נמצאות פה פיזית ולכן לא שולם עליהם המס) בשיעור זהה לעליית המחיר.

לדברי עמית בן דוד מנהל מותג פולקסווגן, ההמתנה הארוכה ל-ID.4 נבעה משלל סיבות בין אם כאלו הנוגעות לאסטרטגיית השיווק של היצרנית, סיבות טכניות וכן הטלטלות שעוברת כל התעשייה בתחום ייצור המכוניות החדשות, כאשר פולקסווגן היא בין הנפגעות העיקריות בין היצרניות האירופיות, במיוחד בדגמים המיוצרים במפעליה באירופה. לדבריו בטווח הזמן של עד סוף 2023 או תחילת 2024 אנחנו נראה פה גם את ה-ID.5 וקצת אחר כך גם את האחות הקטנה ה-ID.3 לאחר מתיחת הפנים ועדכון הדגם שתעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully