וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדגם שאמור להטיס את פולקסווגן לעולם החשמל, נהגנו בו

ששי כהן, WHEEL

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 17:54

גרסת הקופה המעוצבת של פולקסווגן ID.4, מושכת מבטים על הכביש, מציעה נהיגה חלקה, זריזה ושקטה ומצליחה לחדש בבטיחות עם הדור הבא של חניה אוטומטית. חבל רק שבארץ נזכה לראות אותה רק בעוד שנה וחצי

פולקסווגן ID5 GTX. אתר יצרן
ה-ID5 בגרסת ה-GTX עם שני מנועים ו-300 כ"ס/אתר יצרן

אופנת הקרוסאוברים-קופה בעלי המראה הספורטיבי ממשיכה להתפתח במהירות, ולא פוסחת על החשמליים שבהם, ולאחר שפגשנו בחודשים האחרונים את אודי Q4 ספורטבק וממש לאחרונה גם את סקודה אניאק קופה, משיקה פולקסווגן בימים אלה באירופה את הנציגה שלה בקטגוריה - ה-ID.5 המהווה את גרסת הקופה המעוצבת של ה-ID.4.

עבור חטיבת "ID" החשמלית של היצרן, מדובר כבר בדגם השלישי שמוצע באירופה (לצידם של ה-ID.3 וה-ID.4) והמשותף לשלושתם: הם חשמליים ולצערנו אף אחד מהם לא הגיע עד כה לישראל. וזה לא שהיבואנית צ'מפיון מוטורס לא רצתה אותם פה, היא דווקא הייתה שמחה להצטרף למשחק ולהתחיל בשיווק דגם חשמלי בארץ, אלא שהעיכוב בהגעתם נובע מהחלטת היצרן לשווק את מרבית התוצרת החשמלית בשוק האירופי, בשל בעיות ייצור ומלאי המאפיינות את שוק הרכב כיום.

פולקסווגן ID5. ששי כהן,
השינוי המשמעותי בעיצוב הוא בזנב ובקצה הגג/ששי כהן

עיצוב נועז (יחסית...)

מפגש במציאות עם ה-ID.5 חושף קרוסאובר ספורטיבי ונאה במיוחד למראה, ובמידה מסוימת אפילו נועז עבור פולקסווגן השמרנית, כאשר למעט עדכון קל לפגוש הקדמי, חזית הדגם זהה למוכר לנו מה- ID.4 ואת ההבדל נמצא החל מקורת B המרכזית עם גג המשתפל לאחור בחדות ומסתיים בספוילר בולט המשתלב באופן מושלם עם השמשה האחורית ודלת תא המטען. משלימים את ההופעה הספורטיבית חישוקי גלגלים גדולים 19-20 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור) עם צמיגים בחתך נמוך, צביעה דו-גוונית למרכב, תאורת LED היקפית ומתקדמת בטכנולוגיית ה-iq של היצרן, ידיות פתיחת דלתות מסוג מגע וגג זכוכית פנורמי.

כלל ידוע הוא שעיצוב דמוי קופה לרוב בא על-חשבון השימושיות, אך במקרה הנוכחי הנמכת הגג בחלקה האחורי של המכונית מקזזת את מרווח הראש מאחור רק ב-12 מ"מ (5 מ"מ מהם במרווח הראש לתקרת הרכב ו-7 מ"מ בגובה המושב אחורי) ונפח תא המטען אפילו גדול יותר מהגרסה הרגילה ועומד על 549 ליטר לעומת 545 ליטר ב-ID.4.

עוד בוואלה!

זה לא מיקרובס, זה מיקרו-BUZZ!

לכתבה המלאה
פולקסווגן ID5. ששי כהן,
תא נוסעים נעים, אבל לא נטול מוזרויות ובעיות/ששי כהן

תא נוסעים

עם 4.6 מטרים לאורך, 1.85 מטר רוחב, גובה של 1.61 מטר ובסיס גלגלים של 277 ס"מ, ה-ID.5 הוא קרוסאובר בגודל משפחתי המציע מרווח נאה לחמישה נוסעים, בין השאר הודות לרצפה שטוחה ומיקום פתחי מיזוג אחוריים נמוכים מאוד ביחס למקובל, מה שמפנה המון מקום לרגלי הנוסעים ותורמים לתחושת המרווח. גם עיצוב סביבת הנהג והנוסעים זהה כמעט לחלוטין לדגם ה-ID.4 וכולל עיצוב "נקי" וכמעט נטול מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי קטן 5.3 אינץ' ומסך מולטימדיה מרכזי 12 אינץ' השולט על מרבית מערכות הרכב וכולל קישוריות לאנדרואיד ואפל (גם אלחוטיים) ועדכוני OTA.

פולקסווגן ID5. אתר יצרן
הפשרות במושב האחורי בשל עיצוב הגג מסתכמות ב-1.2 ס"מ/אתר יצרן

בסעיף הגימיקים תמצאו סימנים מעולם האלקטרוניקה על דוושות התאוצה (PLAY) ודוושת הבלם (PAUSE), במקרה שלא הבנתם עדיין שמכוניות בעידן החשמלי הופכות להיות יותר מוצר בידור עם גימיקים ואלקטרוניקה. תצוגה עילית על השמשה הקדמית שתדאג שתורידו כמה שפחות את העיניים מהכביש, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה מרהיבה לשעות הלילה, שלל תאי אחסון שימושיים, ומגוון מתגי טאץ' לתפעול מהיר יותר של מערכות הרכב, חלקם נוחים יותר (כמו אלו של בקרת האקלים) וחלקם הרבה פחות (כמו אלו שעל ההגה).

פולקסווגן ID5. אתר יצרן
549 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

על מה אפשר היה לוותר? כנראה על הסידור שבו תמצאו רק שני מתגים בדלת הנהג השולטים על ארבעת החלונות החשמליים, כאשר יש בורר לבחירה באילו שניים תשלטו. בפולקסווגן אומרים שהרעיון מאחורי זה הוא שלרוב אנשים פותחים או את החלונות הקדמיים או האחוריים, וכאשר יש ארבעה מתגים הם מתבלבלים. או שהם רצו לחסוך כמה יורו-סנט לכל מכונית. גם את התפעול הקולי "Hello ID" של מגוון מערכות הרכב מצאתי פחות יעיל ושימושי. כאופציה תוכלו לקבל גם מושבים קדמיים ספורטיביים ויחד עם שלל שילובי צבעים של תא הנוסעים (כולל אופציה להגה בצבע קרם בהיר), מתקבל תא נוסעים מזמין ונעים מאוד לשהיה.

פולקסווגן ID5. אתר יצרן
הגרסה הרלוונטית ביותר היא זו עם 204 כ"ס והנעה אחורית/אתר יצרן

חווית נהיגה חשמלית

להשקת הדגם בחבל טירול היפהפה באלפים האוסטריים התייצבו לשם שינוי בדיוק צמד הדגמים שעתידים להגיע לארץ בעתיד. מבין שלוש הגרסאות של הדגם, שמתחילות ב-pro עם 174 כ"ס, הגרסה שעשויה להוביל כאן את המכירות הוא גרסת ה-pro performance המצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס, ולצידה תוצע גם גרסת ה-GTX הספורטיבית יותר המצוידת בצמד מנועים חשמליים להנעה כפולה, הספק משולב של 300 כ"ס וביצועים חמים יותר.

פולקסווגן ID5. אתר יצרן
נוחות הנסיעה טובה, ההתנהגות לא רושמת פרקים חדשים/אתר יצרן

בדיוק כמו אחיותיה החורגות לקבוצה מבית סקודה ואאודי, גם כאן פותח הדגם על שלדת ה-MEB הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים ואת מרבית מסלול ההשקה ביצענו על גרסת ה-PRO, שסיפקה חוויית נהיגה חשמלית שקטה, חלקה, המלווה בביצועים טובים, עם תאוצה של 8.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מומנט של 31.6 קג"מ המספק מספיק כח זמין לעקיפות מהירות ומתלים שלרוב סיפקו נוחות נסיעה גבוהה (לא פלא אם נתחשב באיכות הסלילה הגבוהה של הכבישים באזור). המהירות המרבית הוגבלה ל-160 קמ"ש לטובת שמירה על טווח נסיעה אופטימלי. בסעיף החשמל, מצויד הדגם בסוללת 77 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של 520 ק"מ או 480 ק"מ בדגם ה-GTX, אך מסלול הנהיגה ההררי ובתנאים מאומצים הניב צריכה שנעה סביב ה-19 קוט"ש ל-100 ק"מ, הרחוקה יחסית מהצהרת היצרן, ונצטרך להמתין להגעת הדגם לארץ ולבחון אותו על מסלול מקומי שגרתי יותר.

סיבוב היכרות קצר יותר על גרסת ה-GTX הספורטיבית יותר, חשף ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ואחיזת כביש טובה יותר, אך מדובר בקרוסאובר מהיר ומהנה לנהיגה ולא ספורטיבי קיצוני.

מערכת הטעינה שלו תומכת בעמדות של עד 135 קילוואט ובתנאים מסוימים (בתלוי במצב הסוללה, הטמפרטורה וסוג העמדה) יכול לקלוט עד 150 קילוואט שיוסיפו 100 ק"מ ב-6 דקות טעינה.

פולקסווגן ID5. ששי כהן,
גרסת ה-GTX, שני מנועים וביצועים חמים יותר/ששי כהן

חניה אוטומטית - הדור הבא

בסעיף הבטיחות רושם ה-ID.5 מפרט בטיחותי מרשים הכולל את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות כיום בשוק, לרבות מערכת עזרי הנהיגה של שמירה על נתיב, בקרת שיוט ובלימה אוטומטית תחת השם 'travel assist' עם שורת שיפורים, ומצליח לחדש עם מערכת חדישה הלוקחת את מערכת החניה האוטומטית שלב אחד קדימה, ומאפשרת הגדרת עד 5 חניות קבועות במיקומים שונים (המשולבים עם מערכת הניווט). כך שתוכלו לבצע חניות מסובכות בצורה אוטומטית, כולל זיכרון של תוואי מסלול הנסיעה וסיוע בנסיעה לאחור החוזרת על אותו התוואי בדומה לזו שמוצעת בחלק מדגמי ב.מ.וו. המערכת מתאימה למשל לתרחישים של חניה צפופה מתחת לבניין בין עמודים הדורשת ריכוז ומיומנות רבים המוחלפים בביצוע חניה בלחיצת כפתור כבר מהכניסה לשטח הבניין.

פולקסווגן ID5. ששי כהן,
דוושות התאוצה והבלם משתתפות במאמץ לייצר רכב שמדבר לדור חדש של צרכנים/ששי כהן

מתי בארץ?

השלכות וירוס הקורונה, משבר תעשיית השבבים, בעיות נרחבות בשרשרת האספקה ולאחרונה גם המלחמה באוקראינה, מציבים אתגרים משמעותיים בקרב יצרני הרכב בעולם החווים ירידה חדה בפעילות ובייצור המכוניות, אלו המובילים לבעיות מלאי משמעותיות ועליות מחירים. יחד עם זאת, מעבר מהיר לייצור דגמים חשמליים בפולקסווגן (זינוק של 74% מתחילת השנה) על-חשבון ירידה בייצור דגמי מנועי בעירה פנימית, סייעו לחברה לסיים את הרבעון הראשון של 2022 עם צמיחה ברווח התפעולי של החברה, למרות היקף הכנסות נמוך יותר בשל התמקדות בדגמים רווחיים יותר וצמצום הוצאות החברה. ה-ID.5 עשויה לחזק את נבחרת החשמליות של פולקסווגן באירופה ושיווקה יחל במדינות ראשונות כבר במהלך החודש הנוכחי. לארץ צפויה המכונית להגיע רק בעוד שנה וחצי (סוף 2023!), אך מי שתקדים אותה תהיה ה-ID.4 שצפויה לנחות כאן לקראת סוף השנה. מוקדם עדיין לדבר על מחיר, אך בניחוש מושכל המתבסס על כך שדגמי פולקסווגן תמיד יקרים יותר מאלו המקבילים להם מסקודה, סביר להניח שתג המחיר הבסיסי יהיה בגזרת 210 אלף שקלים וצפונה.

פולקסווגן ID5. אתר יצרן
את הזנב הזה ייקח עוד הרבה זמן עד שתראו בפקק/אתר יצרן

על הצד הטכני: פולקסווגן ID.5

מנוע, הנעה: חשמלי, אחורית
סוללה: 77 קוט"ש
הספק (כ"ס): 204
מומנט (קג"מ): 31.6
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
460
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 162
בסיס גלגלים (ס"מ): 277
תא מטען (ליטרים): 549

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.4 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
טווח (מוצהר): 520 ק"מ

מתחרות:
AIWAYS U6, סקודה אניאק קופה, יונדאי איוניק 5, טויוטה BZ4X

מחיר:
טרם נקבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully