וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מיקרובס, זה מיקרו-BUZZ!

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 17:00

עם מראה חדש לגמרי, הנעה חשמלית לחלוטית ובתצורות נוסעים או מטען. ה-ID BUZZ מחזיר לחיים את המיקרובס של פולקסווגן ויש לו שני דברים משותפים איתו

פולקסווגן ID BUZZ. אתר יצרן
בצביעה דו גוונית וסמל ענק בחזית/אתר יצרן

אחרי תקופה ארוכה של טיזרים, איורים ושאר ירקות, וחמש שנים אחרי הצגת הקונספט שלו ב-2017, פולקסווגן מציגה באופן (כמעט) מלא את ה-ID BUZZ. מעין יורש רוחני מודרני של המיקרובס T1 של היצרנית ממחצית המאה הקודמת, אבל בהנעה חשמלית לחלוטין כמצוות הימים האלו.

הדגם הוא חלק ממשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן הכוללת את ה-ID3, את ה-ID4 ואת ה-ID5, אבל מכניס את הפלטפורמה ואת פולקסווגן עצמה לתחום חדש שבו לא הייתה פעילה עד כה - חשמליות מסחריות. לצורך כך הוא ישווק בשתי תצורות - לנוסעים ולמטען.

פולקסווגן T1. אתר יצרן
הפולקסווגן T1 המקורי/אתר יצרן

בשלב זה ה-ID BUZZ ישווק בתצורת הנעה זהה לזו של הדגם המקורי - מנוע והנעה אחוריים. אך הפעם לא מדובר במנוע בוקסר, אלא בהנעה חשמלית. זהו אותו מנוע שנמצא במכוניות החשמליות העדכניות של קבוצת פולקסווגן החל מסקודה אניאק ועד לאודי Q4 E TRON.

ההספק עומד על 204 כ"ס ונתון המומנט הוא 31.6 קג"מ והסוללה שלו היא זו בנפח של 82 קוט"ש. בכל הקשור לשאר הנתונים הטכניים מקמצת החברה. אין טווח או ביצועים למעט מהירות מירבית (145 קמ"ש) ושהוא יתמוך בטעינה מהירה שתעלה את הסוללה מ-5 ל-80 אחוזים בחצי שעה.

עוד בוואלה!

ראשונות לחטוף: רנו ופולקסווגן עוצרות ייצור בעקבות המלחמה

לכתבה המלאה
פולקסווגן ID BUZZ. אתר יצרן
"פסי האוורור" מאחור הם מחווה לאלו שהיו בדגם המקורי/אתר יצרן

מבחינת מימדים, ה-ID BUZZ מגיע באורך של 471 ס"מ, 199 ס"מ לרוחב וגובה של 194 ס"מ, כך שלמעט הרוחב שלו הוא קטן במעט מהטרנספורטר הנוכחי. בבסיס הגלגלים הוא מציג נתון דומה של 299 ס"מ (כס"מ פחות מזה של הדגם הרגיל).

בעתיד צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות עם שני המנועים והנעה כפולה ובשנת 2024 גם גרסת "קאמפר" המוסבת ללינה בדומה לגרסת הקליפורניה של הטרנספורטר.

על אף המימדים, בשלב זה הוא מיועד ל-5 נוסעים, מותיר 1,121 ליטרים בתא המטען בתצורה הזו. בתצורת המטען הוא מפנה מקום ל-3,900 ליטרים, שם תצורת ההושבה היא של שניים או שלושה מושבים מלפנים. כושר ההעמסה עומד על 650 ק"ג, כמחצית מזה של הטרנספוטר.

פולקסווגן ID BUZZ. אתר יצרן
התצורה המסחרית/אתר יצרן

בתא הנוסעים, אותו מראה של דגמי ה-ID כאשר את עיקר הפונקציות מפעילים ממסך המגע בגודל 10 אינץ' (או 12 אינץ' אופציונלי) ותצוגת נתוני הנהיגה מלוח מחוונים קטן יחסית של 5.3 אינץ'. הגוונים בתא הנוסעים תואמים את רמות הגימור ומאפשרים משחק של שילובי צבעים על בסיס קרם בגרסת הנוסעים או שחור במסחרית. עוד בדגמים העתידיים, תצורת מרכב מוארכת שתאפשר שבעה מקומות ישיבה במהלך 2023.

בחלל תא הנוסעים עצמו ניכר שהושקעה המון מחשבה על תאי אחסון ושימושיות, כולל תא נפתח בבסיס הדשבורד עם מקום לשני בקבוקים ופותחן מובנה. ניתן לקבל את הרכב עם עד 8 שקעי USB, טעינה אלחוטית לנייד ועד גג פנורמי. כמו עוד ועוד מכוניות חדשות, גם ה-BUZZ יוכל לתמוך בעדכוני תוכנה דרך האינטרנט. עוד רכיב שימושי שמופיע ביותר ויותר מכוניות חשמליות חדשות תהייה האפשרות לטעון כלים אחרים באמצעותו ולהפעיל מכשירי חשמל.

פולקסווגן ID BUZZ. אתר יצרן
מסך מגע גדול והרבה תאי אחסון/אתר יצרן

בפולקסווגן מספרים על מעל ל-30 מערכות סיוע לנהג, כולל אפשרות לתקשורת רכב-תשתית על מנת לקבל מידע על סכנות ומפגעים בדרך. מלבד אלו, תהייה הרשימה הרגילה של תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מניעת מעבר נתיב בזיהוי רכב ב"שטח מת", תאורת מטריקס לד מתקדמת, זיהוי תמרורים, התרעת תנועה חוצה ועוד.

מצ'פיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל נמסר כי ה-ID BUZZ צפוי להגיע בחציון השני של 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully