וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס לקנות עוד דירות? למרצדס יש מכונית בשבילכם

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 16:47

ה-SL מכונית הפאר נטולת הגג המיתולוגית של מרצדס שחוזרת בדור הנוכחי למקורות שלה כמכונית קלה ומהירה הגיעה לישראל. הפרטים המלאים בפנים

מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
הורידה משקל, הוסיפה טכנולוגיה/אתר יצרן

מאז שנות ה-50 מלווה ה-SL את מרצדס תוך שהיא שומרת על המעמד שלה כנציגה הבכירה של מכונית יוקרה אישית נטולת גג לעשירי העולם. אבל במהלך ששת הדורות הקודמים שלה, המכנית שהחלה בתור גרסת כביש של מכונית המירוץ הקלילה של מרצדס הלכה ותפחה, מטשטשת את המקורות הספורטיביים שלה. כעת עם הדור השביעי שהוצג לפני כשנה היא מבטיחה לחזור למשמעות המקורית של האותיות SL בשם שלה - Super Light.

על מנת לעשות את זה היא משתמשת בפלטפורמה חדשה וקלה של מרצדס, עם לא מעט שימוש באלומיניום ומגנזיום בשלדה, במרכב ואפילו בבולמי הזעזועים, וגם עם חזרה לגג בד מעל הראש. כאשר כבונוס היא גם מצליחה להיות קשיחה וקלה יותר מבעבר.

מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
שני פסי האורך על מכסה המנוע הם הומאז' לאוריגינל/אתר יצרן

עם 470 ס"מ מקצה לקצה היא מוסיפה 6.5 ס"מ לדור היוצא, הרוחב הוא 192 ס"מ ובסיס גלגלים שהוארך ב-11.5 ס"מ ל-270 ס"מ. התוספת הזו מאפשרת לה להציע זוג מושבים קטנים מאחור, שהופיעו אצלה לאחרונה רק בדור שהוצג ב-1989. אבל לא מדובר במושבים שמיועדים למבוגרים, אלא לילדים קומפקטיים למדי. כנראה שתשתמשו בהם בעיקר כתא מטען, כי בזה הרשמי יש 213 ליטרים בלבד. למרות הגדילה במימדים היא מצליחה להיות קצת יותר קלה מבעבר, 15 ק"ג במקרה של גרסאות הבסיס למשל.

מכיוון שבסיבוב הנוכחי מכונית ה-SL נמכרות תחת המטריה הרחבה של חטיבת AMG, היא מגיעה לבושה בבגדי ספורט. החל בהופעה החיצונית ועד רכיבים בתא הנוסעים. מהחישוקים והקאליפרים של הבלמים ועד לשטיחונים בתוך תא הנוסעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
תוספת של 6.5 ס"מ לאורך, 470 מקצה לקצה של יאכטת היבשה/אתר יצרן

כתמיד ב-SL, הפינוק וההידור ממוקד ביושבים מלפנים. מערכת המולטימדיה בגודל 11.9 אינץ' ניתנת להטיה על מנת לאפשר צפייה נוחה גם תחת אור שמש ישיר, וכדי שתוכלו להמשיך להינות מחימום גם בלי הגג יש את מערכת "צעיף האוויר" של מרצדס שפולט אוויר חם מגב המושבים. המושבים עצמם מעור נאפה עם חימום, אוורור ועיסוי. הקרנת נתוני נהיגה על השמשה הקדמית, לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' והרשימה ממשיכה עוד ועוד.

סוללת מערכות הבטיחות כוללת בין השאר בלימה אוטומטית כולל בזיהוי תנועה חוצה ובפניה בצומת, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב ואזהרה על יציאה מהרכב בזיהוי, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בתמרוני חירום, בלימה עצמאית במקרה של חוסר תגובה מהנהג ועוד.

מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
מסך המולטימדיה ניתן להטיה/אתר יצרן

סוללת מערכות הבטיחות כוללת בין השאר בלימה אוטומטית כולל בזיהוי תנועה חוצה ובפניה בצומת, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב ואזהרה על יציאה מהרכב בזיהוי מכונית חולפת, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בתמרוני חירום, בלימה עצמאית במקרה של חוסר תגובה מהנהג ועוד.

בצד העזרים הטכנולוגיים לנהיגה יש ל-SL ספוילר חשמלי שנפתח אוטומטית בהתאם למהירות ומצב הנהיגה, היגוי אחורי של עד 2.5 מעלות, בגרסאות החזקות כסטנדרט ובגרסת הבסיס כאופציה אפשר לקבל גם בולמים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. הגרסאות הבכירות יקבלו גם מנגנון הגבהה של חרטום הרכב למעבר על באמפים.

מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
מרגישים מספיק אמיצים? יש גם בצבע הזה/אתר יצרן

שלושה מנועים יוצעו בחזית ה-SL לשלוש גרסאות המכונית. בבסיס נפגוש את ה-SL43 עם מנוע 2.0 ליטרים, 4 צילינדרים, מוגדש טורבו שמחלץ 381 כ"ס. גרסה זו מגיעה בהנעה אחורית בלבד תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד למהירות מירבית של 275 קמ"ש.

מעל הגרסה הזו תהיה ה-SL55 4Matic שעוברת כבר למנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים הטוב, הידוע והוותיק של היצרנית. כאן יש 476 כ"ס שיורדים בהנעה כפולה שיחד עם התגבור הזה מקצרים את זמן התאוצה ל-3.9 שניות. המהירות המירבית היא 295 קמ"ש.

בראש ההיצע תעמוד כרגע ה-SL63 4Matic גם היא עם אותו מנוע V8 שכאן מעלה את ההספק 585 כ"ס, מקצר את התאוצה ל-3.6 שניות ומגביה את המהירות המירבית ל-315 קמ"ש.

כל הגרסאות עושות שימוש בתיבת הילוכים בת 9 יחסי העברה פלנטרית, אבל שבה ממיר המומנט מוחלף בשורת מצמדים.

מרצדס SL החדשה. אתר יצרן
חוזרת לשורשים של מכונית ספורט גדולה אבל קלה/אתר יצרן

מאז שנולדה, סימנה ה-SL את הפלח העליון של מכוניות הספורט במרצדס (שאינן גרסאות קצה ספורטיביות או מהדורות מיוחדות), לא רק מבחינת הגודל וההדר, אלא גם בתחום הממוני. שינויים וחידושים זה יפה, אבל מסורת זה חשוב לא פחות, ולכן גם בדור הזה טווח המחירים מכוון לקבוצות האוכלוסייה האמידות יותר בחברה. עם מתחרות כמו פורשה 911 ואסטון מרטין ואנטג' תג המחיר מתחיל ב-1,190,000 שקלים ל-SL43, משם עולים ל-1,550,000 ל-SL55 ומסתיים אי שם ב-1,850,000 שקלים ל-SL63.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully