וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו EX90: חשמלי, ייעודי, יוקרתי, טכנולוגי. מתי פה?

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 12:22

EX90 הוא יריית הפתיחה החשמלית האמיתית של וולוו, עם פלטפורמה ייעודית, נושק ל-500 כ"ס ועם טווח של עד 600 ק"מ. ביררנו מתי הוא מגיע לישראל

וולוו EX90/יצרן

וולוו החלה את המסע החשמלי שלה בקטן עד כה. שני דגמים מחושמלים, ה-XC40 המחושמל וה-C40, שניהם למעשה אותה מכונית בשתי תצורות שונות וגם הן מבוססות על פלטפורמה מוסבת של מכוניות בנזין. אבל למי שרוצים לא רק להתחרות, אלא להוביל את העולם היוקרתי-חשמלי - ברור שזה לא יכול להספיק.

ויריית הפתיחה החשמלית שלה היא ה-EX90, יריית פתיחה בתוכנית השאפתנית עליה היא הצהירה - לנקות את ההיצע שלה ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית לחלוטין עד 2030. בכך להקדים אפילו את לוחות הזמנים של המחמירות במדינות אירופה להפסקת השימוש בדלק מאובנים.

וולוו EX90. אתר יצרן
שומר על מימדים חיצוניים כשל ה-XC90/אתר יצרן

מבחינת מימדים, ה-EX90 גדול אך במעט מה-XC90 הנוכחי ב-9 ס"מ, כאשר הוא נמתח לאורך של 504 ס"מ. הרוחב, 196 ס"מ (4 ס"מ פחות) והגובה הוא 175 ס"מ (2.5 ס"מ פחות). בסיס הגלגלים עומד על 299 ס"מ חצי ס"מ יותר משל הדגם הנוכחי.

מהבחינה הזו, ה-EX90 הוא הרבה פחות קרוסאובר/SUV ויותר סוג של סטיישן גדולה מאוד. חלק מהשמירה על הפרופורציות האלו, יחד עם ידיות הדלתות השקועות בגוף והחרטום האטום נועדו לספק לו את מקדם הגרר הנמוך של 0.29. על המראות, בוולוו לא וויתרו - היצרנית שיש לה מניית יסוד בבטיחות כלי הרכב יודעת משהו על הבעייתיות של אופנת מצלמות הצד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
וולוו EX90. אתר יצרן
קווים נקיים, נטול כפתורים, מי אמר "טסלה"?/אתר יצרן

בסביבת הנהג, וולוו מנקה לחלוטין את כל הכפתורים והחוגות, מותירה את התפעול למסך 14.5 אינץ' מרכזי. התצוגות במסך מתחלפות לפי מצב הרכב, בנסיעה, בעמידה, בזמן השמעת מוזיקה או שיחת טלפון. כאשר בתחתית המסך נמצאת תצוגת פקדי המיזוג הקבועה.

כמו כל הדגמים החדשים של וולוו (ופולסטאר) גם פה המולטימדיה תרוץ על בסיס מערכת ההפעלה של גוגל, עם קישוריות לאפל קארפליי. מעל ראשי 7 הנוסעים מתוח גג פנורמי, לפחות לפי התמונות נראה שהוא עם יכולות הכהייה והבהרה נשלטות.

אגב 7 נוסעים, בתצורה זו תא המטען יהיה בנפח של 310 ליטרים או 655 ליטרים בקיפול השורה. תא המטען הקטן מלפנים בנפח 37 ליטרים (או 34 ליטרים אם שמים שם את משולש האזהרה - אתם חייבים להודות שאין על וולוו בקטעים האלו...).

וולוו EX90. אתר יצרן
מצלמות, רדאר וליידר ליצירת יכולות קרובות לאוטונומיות ואולי אוטונומיות חלקית בעתיד/אתר יצרן

ככל וולוו מאז הציגה כפטנט את חגורת 3 הנקודות באמצע שנות ה-50, גם פה התכנון הבטיחותי היה חלק בלתי נפרד מהמכונית. כמו בהצהרה על הגמילה מבנזין, וולוו גם מחויבת לחזון ה-0 הרוגים במכוניותיה וה-EX90 הוא עוד מדרגה בדרך לשם.

מבחינתם הדגם הזה הוא הוולוו הבטוח ביותר מעולם, והוא הכי בטוח מבפנים ומבחוץ, כולל שימוש בשתי מצלמות שמנטרות את הנהג וחיישנים בגלגל ההגה שמעריכים את רמת הדריכות והתגובות של הנהג (תיקונים מרובים, חוסר התאמה בין פעולות הנהיגה לבין מה שנקלט במצלמות החוץ וכו'). עוד בתוך הרכב רדאר שמנטר פעילות למקרה שילד או בעל חיים נשכח ברכב. במידה והיא זיהתה נוכחות כזו היא תתריע, תמנע נעילה ותשאיר את מערכת המיזוג פועלת.

מבחוץ יעשה ה-EX90 שימוש בסוללת חוזי שישלב מצלמות, רדאר וליידר (רדאר לייזר) למטרות סריקה והדמייה של סביבת המכונית והנתיב ללא תלות בתנאי תאורה או מזג אוויר וברמת רזולוצייה גבוהה ביותר. עדכונים דרך האוויר יאפשרו להרחיב את מעטפת היכולות שלה עד כדי אוטונומיה קלה.

וולוו EX90. אתר יצרן
עדיין יזוהה כוולוו בקלות/אתר יצרן

הרכב מתוכנן כאמור כחשמלי מלא מהיסוד חולק פלטפורמה עם התאום שלו מבית פולסטאר, הפולסטאר 3. וככזה מאפשר לוולוו להציע אותו במגוון שילובי הנעה. הפלטפורמה שנקראת SPA2 תעשה שימוש בשלב הראשון בסידור של שני מנועים - קדמי ואחורי ליצירת הנעה כפולה.

הדגם יגיע בגרסה רגילה וגרסת פרפורמנס. כאשר הראשונה תפיק 408 סוסים ותזנק ב-5.9 שניות ל-100 קמ"ש ואילו הפרפורמנס תעלה את ההספק ל-517 כ"ס ותוריד את זמן התאוצה ל-100 ל-4.9 שניות.

על ההנעה אחראית סוללה בקיבולת נטו של 107 קוט"ש מתוצרת CATL. והמערכת החשמלית תהייה דו-כיוונית, כלומר, תאפשר לטעון כלי רכב או להפעיל מכשירי חשמל אחרים תוך שימוש בסוללה.
הקיבולת הבריאה הזו מאפשרת לוולוו להצהיר כי הטווח של ה-EX90 יעמוד על עד 600 ק"מ (סביר להניח שבגרסת המנוע המתון יותר) וכי טעינה מהירה של עד 250DC תביא אותו מ-10 ל-80% בכחצי שעה.

וולוו EX90. אתר יצרן
בין סטיישן לקרוסאובר מגודל/אתר יצרן

ה-EX90 מוגדר כדגם 2024, בשפת תעשיית הרכב זה אומר שהוא ייכנס לייצור במפעלי וולוו בדרום קרוליינה בתחילת השנה הבאה וייצא לשוק במהלכה או לכל המאוחר בראשית 2024.

מחברת מאיר יבואנית וולוו לישראל נמסר ל"וואלה!רכב" נמסר כי תאריך ההגעה המדויק לישראל טרם ידוע אך ההערכה היא שהוא עשוי להגיע כבר בראשית 2024. שינוי מרענן ביחס לדחיקה של השוק המקומי לסוף התור כאשר זה מגיע למכוניות יוקרה בדרך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully