וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מספיק לה חשמל, וולוו C40 רוצה להיות מגניבה

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 19:26

וולוו C40 הוא הכי הרכב הכי פחות "וולוו" שפגשנו כבר הרבה זמן, ועדיין, הוא אחד המוצלחים אותם בחנו לאחרונה

וולוו C40. קינן כהן
מזוהה מיד כוולוו, השוני נמצא מאחור/קינן כהן

וולוו בנתה את תהילת העולם שלה לא רק על הקפדה על בטיחות, אלא גם על מכוניות רבועות, יעילות, עם ניצולת מעולה של חלל פנים, לא מפתיע כאשר היא מגיעה מהמדינה שהביאה לכם את איקאה - זו שבה חוץ מהנקניקיה שבלחמניה הכל מגיע בארגזי קרטון. ואז באה ה-C40 שפתאום שמה את וולוו במקום הזה שמעולם לא הייתה שייכת אליו או שחקנית של ממש בו.

ה-C40 היא תצורת ה"קופה-קרוסאובר" של ה-XC40 החשמלית. אותה פלטפורמה, אותה הנעה, בגדול גם עם אותה סביבת נהג ותא נוסעים ורק חלק אחורי שונה. חלק אחורי שונה שהופך אותה לשונה מכמעט כל וולוו קודמת.

וולוו C40. קינן כהן
אותו תא נוסעים, מהונדס ומתופעל היטב. חבל שבקרת האקלים לא נגישה יותר/קינן כהן

החזית של וולוו מזוהה מיד עם דגמי היצרנית, הגריל האטום גם מוודא שכולם ידעו שהיא חשמלית. את השינוי, בחלק האחורי שלה היא עושה באופן שאורז אותה למראה ספורטיבי, משולב בשני "מיני ספוילרים" וכנף אחורית וקווי תאורה ייחודיים לו.

גם בתא הנוסעים יש את המראה המוכר של וולוו, סביבת נהג נקיה תכליתית וקלה לשימוש והתמצאות. המולטימדיה נשענת על מערכת הפעלה של גוגל, כולל עוזרת קולית, מפות שהאינטגרציה שלהן עם הרכב מאפשרות לייצר תחזיות צריכת חשמל שהתגלו כמדויקות מאוד. פחות אהבנו את איכות החומרים, שנעה בין מעולה לבין חלקים מעט מאכזבים עם דיפון הדלתות מחומר ממוחזר שקצת זול למגע.

בשאר התחומים, למעט הראות הבעייתית אחורה בשל זווית השמשה, יש פה רק מחמאות, נוחות המושבים, תאי האחסון, פתחי המיזוג ותנוחת הנהיגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
וולוו C40. קינן כהן
מרווח הראש במושב האחורי ופתח הכניסה מצומצמים בשל הגג המשתפל/קינן כהן

במושב האחורי מתחילים לשלם את המחיר של התצורה עם מרווח ראש מצומצם יותר לנוסעים מאשר ב-XC40, אם אתם לא עושים בו שימוש או שהנוסעים בו הם ילדים זה יהיה בסדר. תא המטען גם הוא נפגע ומפחית 32 ליטרים ל-420 ליטרים וכן ביכולת להעמיס חבילות גדולות בגלל הגובה המוגבל, אבל עם פתרונות חכמים של רצפה כפולה ופתח מרכזי במושבים האחוריים שמאפשר להכניס חפצים ארוכים פנימה.

רשימת האבזור בגרסה זו מרשימה מאוד; מערכת שמע מעולה של הרמן קרדון, טעינה אלחוטית לנייד וגג פנורמי (שלא מספיק אטום לתנאי שמש ישראלית) ועוד. סט מערכות הבטיחות, כמצופה מוולוו מלא ומקיף.

וולוו C40. קינן כהן
קיפד את הזנב/קינן כהן

את הגרסה הזו של ה-C40 מניעים שני מנועים חשמליים עם 407 כ"ס ו-67.3 קג"מ, קחו שנייה להתעכב על הנתונים האלו כי המראה הסתמי שלו עלול להטעות כאשר בפועל יש לו מספרים שאפשר למצוא בגרסאות קצה של מכוניות בנזין כמו אודי RSQ3. וכל הכוח והמומנט הזה לא נבנה ולא מצטבר, הוא זמין מהרגע שנוגעים בדוושה. התוצאה היא רכב מהיר מאוד מהמקום ובתאוצות ביניים.

המהירות הזו יושבת על פלטפורמה שיודעת גם לתמוך בהורדה של הכוח לכביש, כך שמקבלים רכב עם המון יכולת לנהל את 407 הסוסים האלו עם הכוונת מומנט ובלימה של הגלגל הקדמי-פנימי כדי לסייע לאף לדקור את הפניה. והוא עושה את כל זה בלי הפלאברות של "מצבי נהיגה", כמה תלחץ - ככה תקבל. גם הבלימה מקבלת ציון מעולה עם תחושה טובה ומהלך רציף מבחינת העוצמה, בלי ה"מדרגה" של המעבר בין בלימה רגרנטיבית לבלימה רגילה.

וולוו C40. קינן כהן
המראה מאחור ארוז בשילוב של ספורטיביות ועדיין עם סממני וולוו מוכרים/קינן כהן

אבל זה לא אומר שמדובר ברכב מהנה לנהיגה באופן מובהק. כדי להיות כזה הוא צריך קצת יותר משקל והיזון להגה. כמו ברוב המכוניות החשמליות - התובנה שחוזרת היא שמהר זה לא בהכרח כיף. בנהיגה יום יומית הוא נעים וחלק, הייתי שמח לקבל כפתור שליטה ברמת הבלימה הרגנרטיבית ולא לחטט כל פעם בתפריטים כדי להגיע אליו.

למרות כל הכוח שלו ופוטנציאל המהירות שלו, הוא נוח ביום יום עם שילוב של שיכוך מהמורות נעים בעיר ומחוץ לעיר על מגוון סוגי סלילות ושמירה על תא נוסעים שקט גם במהירות גבוהה.

את ימי המבחן שכללו לא מעט תאוצות חזקות ונהיגה מהירה בתוואי הררי סיימנו בצריכת חשמל משולבת של 25.8 קוט"ש ל-100 ק"מ בתרגום לטווח שיתקבל מסוללת ה-78 קוט"ש שלו, זה יוצא 302 ק"מ, ממש לא ה-420 המוצהרים. אבל אין מה לשמוח לאידה של וולוו, כי בסשן נהיגה מתונה, שופרה הצריכה ל-17 קוט"ש ל-100 ק"מ, כלומר טווח של 459 ק"מ.

וולוו C40. קינן כהן
תאורת האווירה בתצורה תלת מימדית עם הדמייה של קווי גובה/קינן כהן

קל מאוד לפטור את ה-C40 כגימיק, לקחתם את ה-XC40 החשמלי, קיצצתם את הזנב וזהו - יש לכם מתחרה לשלל הקרוסאוברים המודרניים, מכיוון שהוא מונע בחשמל, אז בכלל מדובר בפיצוח של העסק. אבל בשורה התחתונה ה-C40, למרות שהינו רק תצורת מרכב שונה הוא רכב מצוין גם בפני עצמו. מיחידת ההנעה, תא הנוסעים, נוחות הנסיעה ועד ההתנהגות.

עבור מי שהיו משלמים 300 אלף שקלים ל-XC40, תוספת של 10,000 שקלים לגרסה בתצורת הקופה האופנתית לא אמורה להיות דיל ברייקר, שמענו על הוצאות מופרכות יותר עבור מראה מצודד. עד מבחן מלא לשני המתחרים הכי מסקרנים שלו - טסלה מודל Y וג'נסיס GV60, נכון לעכשיו הוא נמצא בפסגה של הקבוצה הזו.

AMC איגל SX/4. אתר יצרן
לא יכולתי להתאפק. ה-AMC איגל SX/4 הייתה פה עם הפטנט הזה כבר ב-1981 ואני מת לשים יד על אחת/אתר יצרן

על הצד הטכני: וולוו C40 P8

מנוע, הנעה: חשמלי X2, כפולה
הספק (כ"ס): 407
מומנט (קג"מ): 67.3
סוללה: 78 קוט"ש
תיבת הילוכים: אוטומטית, הילוך יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
444
רוחב (ס"מ): 187
גובה (ס"מ): 159
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
תא מטען + תא קדמי (ליטרים): 420

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.9 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
צריכה משולבת (מבחן): 3.9 ק"מ לקוט"ש
טווח (מבחן): 302 ק"מ

מתחרות:
טסלה מודל Y, ג'נסיס GV60, אודי E TRON Q4 ספורטבק

מחיר:
310 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully