וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו הג'יפונים החדשים של קציני צה"ל

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 13:41

מפקדי פלוגות ישודרגו בליסינג מסיאט איביזה לפיג'ו 2008, סא"לים ואל"מים יקבלו לראשונה קיה נירו פלאג אין. תא"לים ימשיכו בסקודה סופרב

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
יחליף את סיאט איביזה למפקדי פלוגות/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תשכחו מהמיצובישי אטראז': משרד הביטחון הכריז הבוקר על הזוכות במכרז הליסינג החדש של צה"ל. בבחירה ניכר מאמץ לשדרג את תנאי השירות של הקצינים במטרה להתחרות בתנאים בחברות אזרחיות, כדי לשמר קצינים במקצועות מבוקשים בצבא הקבע, תוך השקעה כספית מוגדלת מתקציב הביטחון.

מפקדי פלוגות ייסגרו מעגל, עם שובן של מכוניות צרפתיות לשירות קבע, כהמשך לסיטרואן דה שבו של שנות ה-60, ופיג'ו 205 משנות ה-90. הרס"נים בתפקידי לחימה ישודרגו מסיאט איביזה לפיג'ו 2008 "אקטיב". הקרוסאובר הקטן מגיע עם מנוע 1,200 סמ"ק טורבו בנזין עם 130 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, ותא מטען גדול משמעותית משל הסופר מיני הספרדייה. טרם הוחלט איזה רכבים יקבלו רס"נים שאינם מפקדי פלוגות, ונוסעים כיום בסיאט איביזה או ביונדאי i20.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
סגני אלופים ותתי אלופי משנה יעברו לקיה נירו פלאג אין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

קצינים בדרגת סא"ל ואל"מ ישודרגו לקיה נירו פלאג אין, אם כי חלקם ימשיכו לקבל טויוטה קורולה היברידית. צה"ל יחליט מי מהקצינים יקבל את הג'יפון הקוריאני ומי את המשפחתית היפנית, בהתאם לתפקיד. כיום מקבלים כל סגני האלופים יונדאי איוניק היברידית, שהייצור שלה הופסק, והאל"מים כאמור את הקורולה. קצינים בדרגת תא"ל ימשיכו לקבל את המשפחתית הגדולה סקודה סופרב.

כפי שנחשף בוואלה השבוע, קצינים בדרגת סא"ל עם 4 ילדים ומעלה יקבלו ג'יפוני צ'רי טיגו 8 סיניים. במכרז שפירסם מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון נבחרו לספק את אלפי המכוניות חברות הליסינג פרי, אלדן ושלמה סיקסט. החברות יספקו לצה"ל גם חבילת אחזקה 'הכל כלול' לרבות החלפת צמיגים, רכב חליפי, תיקון ואחזקה.

חלוקת הרכבים החדשים צפויה להתחיל לקראת סוף החציון הראשון של 2023. המכרז כולל אופציה לרכב חשמלי, שלא תמומש כרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully