וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה השרים לא יסעו בטסלה, אלא בטויוטה וקיה היברידיות

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 13:29

שרי ממשלת ישראל ה-37 יהיו הראשונים שמקבלים מהיום הראשון רק מכוניות היברידיות: טויוטה קאמרי וראב4, או קיה סורנטו. במנהל הרכב עוד מנסים לצרף אופציות חשמליות, אבל סיכויי ההצלחה נמוכים

הפיגוע הבוקר צפוי להאיץ את המו"מ הקואליציוני ולקרב את מועד השבעת ממשלת ישראל ה-37. וכמו שראשי הממשלה והשרים מתחלפים, כך גם מכוניות השרד שלהם.
אחרי כ-40 שנים שבהם היו אלה דגמי וולוו, תחילה 144/240 ובהמשך 740, זכו בתחילת שנות ה-2000 במכרז מנהל הרכב הממשלתי ב-מ-וו סדרה-5 וסיטרואן C5, שתי אופציות שרוב המינסיטרים דאז לא חיבבו: הב-מ-וו הייתה שופוני מדי, הסיטרואן פחות מדי.
ב-2017 זכו במכרז סקודה סופרב וניסאן מקסימה שנהנו מהצלחה גדולה יותר בקרב קהל היעד, אבל כאשר הגיע הזמן להחליפן הוחלט להצטייד במקומן במכוניות היברידיות. ההחלפה לא עוררה הדים כאשר התרחשה תוך כדי כהונת ממשלת בנט-לפיד, שחבריה יעבירו בשבועות הקרובים את מכוניותיהם לשרי הממשלה הבאה. כך שגם מי שהיו שרים בממשלת נתניהו הקודמת, יפגשו כעת רכבי שרד אחרים לגמרי.

בין 220 ל-270 אלף שקל

בזמן ששרים שזוכים לרכבים ממוגנים, בעיקר שרי החוץ והביטחון, מקבלים אאודי A8 או סקודה סופרב משודרגת, יוכלו האחרים לבחור כעת בין שלושה דגמים היברידיים, לא זולים אבל כולם ממותגים עממיים.
מי שיעדיף מכונית סדאן קלאסית יוכל לקבל טויוטה קאמרי, עם נתון יצרן של 18.5 ק"מ לליטר, ומחיר ללקוח פרטי של 220 אלף שקל.
מי שיחפש רכב גבוה יותר, ג'יפון בפי הבוחרים, יוכל לבחור בטויוטה ראב4, שמחירה מתחיל ב-190 אלף שקל, וצריכת הדלק הרשמית שלה מעט גבוהה יותר, 17.5 קמ"ל.
שרים בעלי משפחות גדולות, יוכלו לקבל את מה שמכונה בציים הממשלתיים רמב"י, רכב משפחות ברוכות ילדים, ובמקרה שלהם - קיה סורנטו בגרסה ההיברידית, עם שבעה מושבים. לסורנטו ההיברידי הבטחה לצריכה של 15.1 ק"מ לליטר, ומחירו לצרכן: 270 אלף שק

למה אין חשמליות

בתחילת דצמבר ייסגר מכרז מנהל הרכב הממשלתי לרכישת מכוניות חשמליות בקבוצה 6, שאמור לשמש את השרים. בעקבות החלטת הממשלה היוצאת לעודד מעבר לרכב חשמלי ביקש המנהל להציע לשרים אופציה כזאת.
אולם מבדיקת וואלה, בשל קשיי האספקה לרכבים חשמליים, שגם כך סובלים מזמני המתנה של חודשים שהיבואנים נאלצים לא פעם להאריך בגלל דחיות בהגעת המשלוחים מחו"ל, כל המועמדות המרכזיות להצטרף לממשלה החשמלית לא צפויות להתמודד במכרז.
טסלה מודל 3, רבת המכר של הקטגוריה, לא תתמודד, וכך גם יונדאי איוניק 5 וגם 6 החדשה, גם סקודה אניאק, שהייתה יכולה להיות שדרוג לח"כים שנסעו בסקודה סופרב או קודיאק ושודרגו כעת, לא תעמיד את עצמה לבחירה, ולא קיה EV6 שתושק בארץ בדצמבר, כמעט ביחד עם הממשלה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully