וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז יש 7 מושבים ממש בזול (יחסית)?

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 17:50

סיטרואן ברלינגו וטויוטה פרואייס סיטי הם טנדרונים תאומים. עכשיו נחתו בארץ במקביל הגרסה החשמלית של הסיטרואן וגרסת הבנזין של הטויוטה, עם תגי מחיר מפתיעים

טויוטה פרואייס סיטי. אתר יצרן
טויוטה פרואייס, גם עבודה גם משפחה?/אתר יצרן

התרגלנו לכך ששוק כלי הרכב בעלי 7 מושבים נשלט באופן דומיננטי על ידי הג'יפונים והקרוסאוברים כמו מיצובישי אאוטלנדר או סקודה קודיאק. אולם הטלטלות שעוברות היצרניות והיבואניות עם משברי הייצור, האספקה והמלאים מביא להפניית זרקור לפתרונות יצרתיים יותר לשינוע משפחות גדולות, כאלו שבעיתות שגרה אולי היו נדחקות לאחור.

שתיים מהן החלו להימכר לאחרונה בישראל ובניגוד להצהרות הרגילות בהן יוצאות היבואניות עם תחילת שיווק של דגמים חדשים, הפעם נעשו הדברים מתחת לרדאר. שני הדגמים המדוברים הם טיוטה פרו אייס סיטי בתצורת 7 מושבים וסיטרואן E ברלינגו, הגרסה החשמלית של הברלינגו - שני דגמים שהם למעשה אותה מכונית בשינוי אדרת.

טויוטה פרואייס סיטי. אתר יצרן
תוספת אורך המאכלסת שני מושבים נוספים/אתר יצרן

ההצעה של טויוטה מתבססת על הגרסה המוארכת של הטנדרון שלה הסיטי. כאן בשידוך למנוע בנזין 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים מוגדש טורבו עם 131 כ"ס. ההנעה היא קדמית דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. אם הנתונים האלו נשמעים לכם מוכרים, אז כן, זה אותו מנוע שמשרת את שלל דגמי פיג'ו-סיטרואן-אופל. ומכיוון שמדובר בטנדרון מסחרי המוסב להסעת נוסעים, אף אחד לא מצפה פה לביצועים יוצאי דופן, ואלו אכן צנועים - 12.3 שניות ל-100 ו-200 קמ"ש מירביים.

הפרו אייס סיטי המוארך מוסיף 35 ס"מ לגרסה הקצרה ונמתח לאורך של 475 ס"מ, כאשר בסיס הגלגלים מוסיף 19 ס"מ לבסיס הגלגלים ל-298 ס"מ. נתון נפח תא המטען בשימוש בשלוש שורות המושבים לא פורסם, אולם בקיפול השורה השלישית הוא רושם 806 ליטרים (מדידה על פי תקן VDA - עד גובה החגורה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טויוטה פרואייס סיטי. אתר יצרן
מגדיל את הנפח בתא המטען לעומת הגרסה הקצרה/אתר יצרן

גרסה זו מגיעה ברמת גימור אחת עם כמה הבדלים לעומת התצורה הקצרה. כאן יש מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל (התקנה מקומית, 9 אינץ' ללא תאימות בגרסה הקצרה), 6 רמקולים, קישוטי כרום בצידי הרכב, שקע 12V לשורה השלישית ועוד. מעבר להבדלים הוא מצויד במנופי שליטה על ההילוכים, בקרת שיוט, חלונות הזזה לשורה השנייה ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורי מהירות.

מחיר הסיטי 7 מושבים עומד על 173 אלף שקלים, לעומת 187 אלף שקלים במקרה של הברלינגו הארוך שמגיע עם מנוע 1.5 ליטרים דיזל בלבד.

סיטרואן ברלינגו חשמלי. אתר יצרן
ברלינגו E החשמלי, גם בשבעה מושבים/אתר יצרן

ובינתיים בסיטרואן: חשמל ל-7

בסיטרואן מרחיבים את היצע הגרסאות של הברלינגו עם תצורה מוארכת של ה-E ברלינגו - הגרסה החשמלית של הטנדרון המצליח.

מבחינת ההנעה, אין הבדל ביחס לברלינגו החשמלי הרגיל - מנוע יחיד עם 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ והנעה קדמית. למרות תוספת משקל של 155 ק"ג, הטווח המוצהר של 268 ק"מ זהה לגרסה הקצרה וכמו שם, מגיע מסוללת 50 קוט"ש. גם הביצועים זהים - 11.5 שניות ל-100 ו-135 קמ"ש מירביים. הדגם תומך בטעינה מהירה של עד 100 קילוואט.

הגידול במימדים ביחס לגרסה הקצרה הוא זהה לזה בטויוטה (35 ס"מ לאורך הכללי ו-19 ס"מ בבסיס הגלגלים). האבזור כולל מערכת מולטימדיה מקורית בעברית עם צימוד לאנדרואיד ואפל על מסך 8 אינץ', 6 רמקולים, שקע 12V נוסף לשורת המושבים השלישית ועוד. מה אין לה? גלגל חלופי. חיצונית מקבלת גרסה זו עיטורי טורקיז בדומה לגרסה הרגילה. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ושילוב של מערכת זיהוי תמרורי המהירות בבקרת השיוט.

מחיר הברלינגו E הארוך עומד על 189 אלף שקלים (7,000 שקלים יותר מהגרסה החשמלית הקצרה). במחיר זה הוא למעשה רכב 7 המושבים החשמלי הזול ביותר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully