וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי טיגו 7 פרו במבחן: בין הנייר לאספלט

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 22:39

הקרוסאובר של צ'רי הסינית מתייצב לתחרות מול ספורטאז', טוסון ושות' עם המון אבזור סטנדרטי, מפרט בטיחות מלא ומחיר שקשה לסרב לו. האם זה הספיק לו גם במבחן הדרכים?

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
עיצוב גנרי, לא רושם פרקים חדשים אבל גם לא מרגיז אף אחד/קינן כהן

מחיר (בסיס/מבחן): 155 אלף שקלים/156 אלף שקלים
ציון: 7.5/10

אהבנו: אבזור, מרווח במושב האחורי, אבזור בטיחת, מחיר
לא אהבנו: הנדסת אנוש, עידון מנוע, פעולת תיבת הילוכים, התנהגות

כאשר צ'רי נכנסה לישראל, היו כאלו שהרימו גבה ושאלו את עצמם "סינית ללא חשמל? הכיצד?" אבל אם בוחנים את הדברים מנקודת המבט העסקית, אם המטרה היא לרכך את השוק ולהתבסס בו, דגם בודד של מכונית חשמלית היא לא בהכרח הצעד הראשון.

למעשה, כניסה עם שלושה דגמים לשלוש קטגוריות רוחשות פעילות היא האסטרטגיה הטובה ביותר, כן, גם אם אלו מכוניות בנזין. כי למרות ההייפ החשמלי ולמרות העובדה שזה בסופו של דבר הכיוון אליו צועדת תעשיית הרכב - גם כאשר השנה יעמוד חלקן של החשמליות על יותר מ-10% יש מספיק כסף ולקוחות בתחום הבנזין שאפשר למצות לפני שעוברים לשלב הבא.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
חרטום מנוקד בכרום ולוגו שדומה באופן מחשיד לזה של אינפיניטי/קינן כהן

עיצוב: טיגו 7 פרו הוא דגם הביניים בהיצע של צ'רי ישראל, מעל ה-FX הקומפקטי ומתחת לטיגו 8 פרו בעל 7 המושבים. בניגוד ל-FX וכמו הטיגו 8 הוא יושב על פלטפורמת הדגמים הקודמים של היצרנית ולא אלו המודרניות ביותר שלה.

בצבע השחור של מכוניות המבחן (יש גם אפשרות לצביעה בשני גוונים בתוספת 2,000 שקלים), עם הגריל הנוצץ והסמל שדומה מדי לזה של אינפיניטי, לטיגו 7 פרו יש מה שתכנו "הופעה מכובדת" שזה אומר מראה הרבה יותר יוקרתי ממה שהוא עולה באמת. אין פה איזה בון-טון עיצובי או אמירה יוצאת דופן וחדשנית, אלא יותר סך כל הקלישאות של עיצוב קרוסאובר מודרני שקולע לכמה שיותר טעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
המראה הכללי טוב, כמות האבזור מרשימה מאוד/קינן כהן

תא נוסעים: המראה הראשוני של תא הנוסעים טוב עם עיצוב מאופק וסולידי. איכות החומרים סבירה בסך הכל לא יותר, וגם רמת ההרכבה משביעת רצון. פה ושם כמו החלק התחתון של הקונסולה המרכזית ושיפולי הדלתות אפשר למצוא פלסטיקה פשוטה יחסית, אבל לא מדובר במשהו שלא תמצאו גם במכוניות אחרות. תנוחת הנהיגה גבוהה, אין הפרעות של ממש לשדה הראיה. המושב עצמו נמצא כקצר מדי לבעלי קומה ממוצעת ומעלה ונעדר תמיכה צידית מספקת.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
מרווח טוב מאוד גם ליושבים מאחור/קינן כהן

המקומות בהם מצאנו אותו בעייתי הוא בתחומי הנדסת האנוש. לפעמים מדובר בבחירות תמוהות כמו פאנל מיזוג האוויר שממוקם נמוך בצורה שדורשת הסטת עיניים מוגזמת, מופעל מגע כך שהוא דורש הסתכלות עליו ויושב על פלסטיק מבריק שגם בוהק מדי ביום וגם צובר כמויות של טביעות אצבע ואבק.

בורר ההילוכים יוצא ממצב D לניוטרל גם במגע קל ומקרי בדרך לפאנל המיזוג. בעוד מוזרויות תפעול נתקלנו כאשר מחשב הדרך סירב לאפשר איפוס שלו בזמן נסיעה אלא רק בעמידה (תוך שימוש בדקדוק אנגלי לא ממש תקין), מצד שני, הוא מאפשר לקרוא את ספר הרכב הדיגיטלי על 32 העמודים שלו בלי בעיה בזמן נסיעה.

המושב האחורי מרשים מאוד במרווח שלו לכל הכיוונים. לראש, לברכיים וכפות הרגליים יש שפע מקום, כאשר הרוחב שלו הוא המקום היחיד שבו הוא פחות מרשים. עדיין, עבור שלושה ילדים או שני מתבגרים וילד זה יהיה בסדר גמור. על זה שחם להם הם לא יתלוננו עם יציאות המיזוג פה, אבל לא בטוח ששקע טעינה בודד יספק אותם.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
תא מטען גדול ושימושי, מנגנון הזיהוי והפתיחה האוטומטיים מוצלחים מאוד/קינן כהן

תא מטען: תא המטען החשמלי רחב ידיים, עם 475 הליטרים שלו הוא בהחלט ב"תקן" של הקטגוריה. יש לו פתח טעינה רחב יחסית וסף לא גבוה באופן שמפריע להעמסה. יש לו ווי תליה ותאורה, אבל שקע 12V או אמצעי עיגון למטען לא מצאנו. מתחת לכיסוי יש כמה תאים קטנים וגלגל חלופי זמני.

אהבנו את פתיחת תא המטען החשמלית שלא דורשת שום נפנופי רגליים וריקודי עם כמו אצל המתחרים: פשוט נעמדים סמוך לתא המטען, מקבלים שני הבהובים על זיהוי, זזים אחורה והדלת נפתחת.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
הנדסת האנוש היא החוליה החלשה שלו/קינן כהן

אבזור: רשימת האבזור של הטיגו 7 פרו היא בהחלט אחד מהקלפים החזקים שלו. מכונית המבחן ברמת הגימור "נובל" שיקרה ב-1,000 שקלים בלבד מגרסת הבסיס ממטירה על הקונה לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' (אם כי מדובר באחד בסיסי למדי), כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם תאימות לאפל קארפליי (בעתיד גם לאנדרואיד), מושבים קדמיים חשמליים מלאים עם חימום, משטח טעינה אלחוטית, הפעלה קולית סבירה, הנעה מרחוק, גג שמש וזו רשימה חלקית. אם תוכלו לקבל את כל הדברים האלו אצל המתחרים שלו בסגמנט זה רק בגרסאות שנמצאות בעבר השני של 200 אלף השקלים.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
רכות המתלים ומרווח גחון של 19.6 ס"מ מאפשרים לו גיחות שבילים קלות/קינן כהן

רשימת אבזור הבטיחות מרשימה גם היא, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב ב"שטח מת". משתי מערכות בטיחות שלו אנחנו מוצאים מקום להסתייג - הראשונה היא זו המציגה מראה פנורמי של כל סביבת הרכב בהפעלת איתות בנסיעה איטית על גבי מערכת המולטימדיה והשנייה והמטרידה לא פחות היא הפעלת איתות המצוקה בזיהוי רכב שמתקרב מאחור, גם כאשר זה נעשה באופן סביר לחלוטין, סתם מקפיץ התרעות שווא ומפריע. בהחלט מומלץ לבטל את שתיהן.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
מתחת לכל זה יש מנוע. הוא מייצר המון כוח ורעש/קינן כהן

ביצועים: אז צ'רי לא מגיעה עם מנוע חשמלי כמו סיניות אחרות, אבל כן מציגה קומבינציה מאוד "אירופית" של מנוע טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמד. 186 סוסים הם נתון יפה מאוד וגם 28 קג"מ נשמעים לא רע.

המימוש שלהם אכן מורגש והטיגו 7 נהנה מיכולת טובה מאוד בכביש המהיר, ביציאה לעקיפות או עליות. מה שהוא נעדר זה עידון ושקט. מדובר ביחידה עם פעולה מעט גסה תחת עומס ורועשת גם שלא במאמץ. תיבת ההילוכים רחוקה מלהציג את הדיוק והחלקות של כפולות מצמד מלוטשות. העברת ההילוכים במהירות איטית לא נעימה מספיק, והתיבה איטית להגיב כאשר יש צורך בקיזוז שני הילוכים בבת אחת.

צריכת דלק: בסיום ימי המבחן רשם הטיגו 7 פרו צריכת דלק של 12.8 ק"מ לליטר. זהו נתון בינוני בלבד לרכב עם יחידת הנעה שאמורה להיות מתקדמת כשל היצרניות האירופיות.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
גם מאחורה ההופעה היא גנרית למדי/קינן כהן

נוחות והתנהגות: כמו באחיו הקטן וכמו אצל אחיו הגדול, אחד הפערים הגדולים בין המוצרים הסיניים לשאר התעשיה היא הסיפור הזה של כיול הרכיבים הדינאמיים. הטיגו 7 מתחיל עם נוחות נסיעה טובה וטיפול מוצלח בשיבושים, גלי אספלט וקפלי כביש בסביבה אורבנית. אבל כאשר הוא פוגש אותם בכביש מהיר או מהירות גבוהה יחסית זה כבר נדנוד מוגזם של המרכב.

אותו סיפור של ריסון חסר חוזר על עצמו גם בכביש מפותל. הרכב רוכן לצדדים ונשען לפנים בעת בלימה בכניסה לפניות באופן שמוריד כל מחשבה על לקחת איתו דברים לקיצון, לא שהוא מיועד לזה ולא שהלקוחות שלו מחפשים את זה. כאשר הוא ננהג באופן מתון וברף הנמוך של הדרישות הוא יעשה את העבודה וגם כאשר הוא נדחף למגבלות האחיזה זה יתבטא בתת היגוי מתון יחסית.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
על מה מוותרים בדרך למחיר האטרקטיבי שלו?/קינן כהן

השורה התחתונה: טיגו 7 פרו הוא בסך הכל מוצר מאוד פשוט להגדרה - הרבה מכונית ואבזור לשקל, פה הוא מתחיל וכאן הוא נגמר. מול כלים כמו טוסון, ספורטאז', 3008, או ראב4 הוא מביא להתמודדות בעיקר תג מחיר נמוך יותר ב-30-40 אלף שקלים, תוך כדי הצגת רשימת אבזור שלא תמיד תמצאו גם בגרסאות המאובזרות של המתחרים.

אין פה הברקה מוטורית יוצאת דופן, אלא כלי תחבורה שמכוון למכנה המשותף הרחב ביותר. לזכותו ייאמר שמלבד אבזור הנוחות והמנוע החזק שהוא מציע הוא גם שם חבילת בטיחות יפה מאוד על השולחן, אם כי אחת שעדיין לא מלווה בציון במבחן הריסוק האירופי.

מכאן ואילך, אפשר, צריך וכדאי להנמיך את רף הציפיות. הנדסת האנוש, ההתנהגות, העידון והכיול נופלים מאלו שפגשנו בכלים מערביים וכאן הכוונה לכאלו שמכוונים לשווקים מערביים, לא משנה אם הם יפניים, קוריאניים או אירופיים במוצאם.

צ'רי טיגו 7 פרו. קינן כהן
מתמקם בין ה-FX לטיגו 8 פרו בהיצע של צ'רי/קינן כהן

על הצד הטכני: צ'רי טיגו 7 פרו

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
הספק/מומנט: 28/186
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

ממדים:
אורך (מ'): 4.5
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.7
בסיס גלגלים (מ'): 2.67
תא מטען (ליטרים): 475

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 8.3
מהירות מירבית (קמ"ש): 200
צריכת דלק (מבחן): 12.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (יצרן): 11.6 ק"מ לליטר

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 10 אינץ', טעינה אלחוטית לסמארטפון, חלון שמש, ריפודי עור, מצלמות חנייה היקפיות + מבט על, דלת תא מטען חשמלית

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחן

זיהום אוויר:
195 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 14 מ-15

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב, התרעת תנועה חוצה

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ

מתחרים:
בממדים: יונדאי טוסון, פיג'ו 3008, סקודה קארוק. במחיר: סיאט אטקה, שברולט טריילבלייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully