וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול כזה באבא: ההודים מקבלים ג'ימני 5 דלתות

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 12:48

סוזוקי חשפה את גרסת 5 הדלתות של הג'ימני. תוספת של 35 ס"מ, שתי דלתות ותא מטען גדול יותר. אבל תחזירו את כרטיס האשראי, הוא לא יגיע לפה השנה, ולא בטוח שגם בהמשך

סוזוקי ג'ימני 5 דלתות/יצרן

מאז שהוצג הדור הנוכחי של סוזוקי ג'ימני שתי שאלות ריחפו מעל הדגם, הראשונה: מתי נראה גרסת 5 דלתות שלו? השנייה: למה לא מוקדם יותר? ובכן אנחנו לא יכולים לענות על השאלה השנייה אבל לראשונה יש כבר תשובה והיא - עכשיו. אחרי חודשים של תמונות ריגול, ספקולציות ושמועות, סוזוקי חשפה היום את תצורת 5 הדלתות הארוכה של הג'ימני. הדגם הוצג תחת מארוטי-סוזוקי - השותפות ההודית-יפנית לייצור דגמי סוזוקי.

על אף התוספת, הדגם מתבסס על פלטפורמה זהה לחלוטין לזו של הג'ימני הקצר - שלדת סולם, סרנים חיים, הילוך כוח, קפיצי סליל בארבע הפינות, בלמי דיסק מלפנים, תופים מאחור וצמיגי שטח במידות 195/80 על חישוק 15.

סוזוקי ג'ימני 5 דלתות. אתר יצרן
תוספת משמעותית לבסיס הגלגלים/אתר יצרן

העיצוב החיצוני שומר על המראה הקופסתי והרבוע של הג'ימני עם הרמיזות ההיסטוריות לדור הראשון משנות ה-70 ולדור השני, שאנחנו הכרנו בתור הסמוראי. אבל המימדים גדלו מעט, והוא משתרע לאורך של 4 מטרים (399 ס"מ ליתר דיוק), תוספת של 35 ס"מ ביחס לגרסה הקצרה.

בסיס הגלגים התארך מ-2.25 מטר ל-2.59 מטר. אבל הבונוס הגדול לא פחות נמצא בתא המטען - נפח של 208 ליטרים! הרבה יותר מ-85 הליטרים של תיק האוכל שסוזוקי מכנים "תא מטען" בדגם הקצר והמוכר. הרוחב, הגובה, מרווח הגחון, זווית הגישה והנטישה נותרו ללא שינוי. למרות תוספת הדלתות והאורך, הג'ימני עדיין מציע רק 4 מקומות ישיבה.

תחום הבטיחות, נקודת תורפה נוספת של הג'ימני שזכה לכוכב בודד במבחן הריסוק לא משתנה הרבה - 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, ABS ומצלמת רוורס. רוצים יותר, שימו פסלון של בודהה על הדשבורד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סוזוקי ג'ימני 5 דלתות. אתר יצרן
בקיפול המושבים הנפח יעלה ל-322 ליטרים/אתר יצרן

ובעוד ההודים יכולים לחגוג, ואולי גם כמה שווקים בסביבה שלהם כמו האוסטרלים שיתמזל מזלם לקבלו בסוף 2023, נכון לעכשיו בהיעדר תקינה אירופית, השיווק של הג'ימני 5 דלתות לא צפוי להתרחב למקומות נוספים. בטח לא כאשר הוא עוד עושה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר הנוכחי שעם תקני זיהום האוויר המחימירים באירופה כבר נמצא בדירוג גבוה של פליטות מזהמים, כך שאפילו שיווק גרסת ה-3 דלתות הופסק ביבשת.

שיווק בישראל תלוי בכך שהג'ימני יקבל תקינה אירופית או אמריקאית הנדרשות בארץ. האחרונה לגמרי לא סבירה, שכן סוזוקי נטשה את השוק בארה"ב כבר לפני עשור.

אפשר להעריך בזהירות שאם נראה אותו יוצא גם לאירופה, זה כבר יהיה בשידוך למערכת ההנעה ה"היברידית" (לא באמת היברידית, אלא מערכת סיוע חשמלי קל) שכבר נמצאת בויטארה ובקרוסאובר. אולם שוב, לעת עתה אין שום כוונה לייצא את הדגם מחוץ להודו, אנחנו ושאר העולם נצטרך להסתפק ולהצטופף בגרסה הקצרה והמקסימה לכשעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully