וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היבירדי קל

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 9:59

סוזוקי משדרגת את ויטארה הוותיק במערכת היברידית קלה שמסייעת בצמצום צריכת הדלק, ומייקרת במעט את המחיר. לקחנו את הקרוסאובר המשודרג כדי לבדוק בכמה הוא באמת השתפר

בתוך סבך רכבי הפנאי והקרוסאוברים סוזוקי ממשיכה לפלס את דרכה עם דגם ששמו פורט על נימי הנוסטלגיה, ומפוסל בסגנון שונה מהנפוץ כיום. עיצוב שמסגיר כי מדובר בכלי וותיק יחסית שמתגלגל בינינו במהדורתו הנוכחית מאמצע 2015.

כדי להתמודד עם המתחרים המודרניים והמלוטשים יותר למראה ולתחושה, סוזוקי הוסיפה לויטארה (וגם לאיגניס הקטנה ולעוד כמה דגמים), מערכת היברידית קלה. בגדול למערכת הזו שתי מטרות: 1. לאפשר לסוזוקי לעמוד בתקני הזיהום העדכניים (יורו 6d) ובכך להימנע מקנסות באירופה. 2. להוסיף לויטארה, וגם לסוזוקי עצמה, גוון ירקרק ו"נקי" שיספק ערך מותגי והילה מחבקת עצים.

מלבד המערכת הזו אין ממש שינויים נוספים, פרט לעדכון קליל לפנסים הקדמיים. ועדיין זו סיבה מספיק טובה לקחת למבחן את דגם הדגל של סוזוקי, ואחד מחמשת רכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל בסגמנט הפנאי הקטנים.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
בזמן תאוצה מסייע מנוע חשמלי למנוע הבנזין, אולם הוא לא מאפשר יכולת תנועה בכוח החשמל בלבד/יואל שוורץ

אתנחתא טכנית

מערכות היברידיות קלות (Mild hybrid) לא מאפשרות נסיעה על חשמל בלבד, אלא נועדו להוסיף עוד קצת כוח כשצריך, ולמתן את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ע"י דימום המנוע לפרקי זמן ארוכים יותר. המערכת בויטארה לא שונה. היא מבוססת על אלטרנטור שפועל במתח של 48 וולט וסוללת ליתיום-יון זעירה שגם אוגרת חשמל באמצעות מערכת הבלימה הרגנרטיבית, כלומר ממירה את אנרגיית הבלימה לאנרגיה חשמלית. מנוע הבנזין הוא אותו מנוע 1.4 ליטר כבעבר, אבל הספקו הופחת ל-129 כ"ס (לעומת 140 בעבר), והמומנט צומצם ל-22.4 קג"מ (24 לפני כן), אם כי הכוח ממנוע הבנזין מגיע מסל"ד נמוך יותר (1,500 סל"ד לעומת 2,000). גם אין שינוי בתיבה שנותרה פלנטרית עם 6 הילוכים.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
המערכת ההיברידית הקלה מאפשרת אספקת כוח חלקה ומציעה ביצועים מעולים וצריכת דלק חסכונית/יואל שוורץ

חזק וחסכוני

על 11 הסוסים החסרים בויטארה, אמור לפצות המנוע החשמלי, שעומד במשימה בגבורה. בכל מצב בו נלחצת הדוושה, ויטארה יוצא מהמקום בצורה נאותה ומציע התקדמות זריזה שדומה למדי לקצב שאפיין את הדור הקודם. כניסה או יציאה לפעולה של המערכת החשמלית בלתי מורגשת, כשרק לפעמים ניתן לשמוע את פעולת המאוורר האחראי על קירור הסוללה הנמצאת מתחת למושב הנוסע. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה גם אם לא ממהרת להוריד הילוכים כשנדרש, כשסה"כ כל העסק הזה עובד היטב ומאפשר שיוט נינוח וגם התנהלות עירונית זורמת בחצי דוושה לחוצה.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
איכות החומרים, הרמה הטכנולוגית, והאווירה הכללית בתא הנוסעים, כבר לא עומדת בקו אחד עם תאי הנוסעים של המתחרים/יואל שוורץ

המערכת ההיברידית גם עוזרת למערכת ה"עצור-וסע" לשייף פינות גסות ופעולתה כעת פחות מורגשת. אבל היות ודימום מנוע בנזין גם מכבה את מדחס המזגן, במרבית מימות השנה בישראל מערכת ה"עצור-וסע" לא תהיה בשימוש. לא נורא, ממילא מדובר בחיסכון מזערי בדלק.

ויטארה עם המנוע הקודם, שימשיך להימכר במקביל בגרסת ההנעה הכפולה (עד בוא גרסה היברידית שכזו), הציע צריכת דלק חסכונית למדי, ומהטובות בקטגוריה. ויטארה כעת עם המערכת ההיברידית הקלה, מציע צריכת דלק טובה מעט יותר, וסה"כ דומה לבעבר. במבחן שלנו הוא רשם בממוצע 12.3 ק"מ לליטר. בשיוט נינוח על כביש 6 מחשב הדרך הציג נתון פנטסטי 19.1 ק"מ לליטר. וזה כבר באמת נתון יוצא דופן.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
שני מוטות אנכרוניסטיים מצידי לוח המחוונים אחראיים על תפעול מחשב הדרך. זו הנדסת אנוש שכבר נחשבה מיושנת בשנות ה-90 של המאה הקודמת/יואל שוורץ

המוכר, האהוב, והאהוב פחות

מעבר לכך אין כל חדש בויטארה, שעדיין מציע את אותם פריטים, מערכות ויכולות, שאהבנו בעבר. וגם את אלה שאהבנו פחות. ולמי שזקוק הנה ריענון קצר: הישיבה הגבוהה והשלטת, יחד עם קו המותניים הנמוך יחסית, משאירים שטח גדול לחלונות הצד וראות מצוינת לאוחז בהגה ולטיילנים שיושבים מאחור. תא הנוסעים שופע פלסטיקה בסיסית למראה ולמגע, ומציג הנדסת אנוש טובה ברובה ומנגד חלקים אנכרוניסטיים כמו מוטות מחשב דרך שמגיחים מלוח השעונים בארגונומיה של שנות ה-80.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
תא מטען גדול, נגיש ושימושי/יואל שוורץ

רשימת אבזור סבירה שכוללת גם מסך מולטימדיה ענק, "10.2 (בהתקנה מקומית), עם ממשק מלא בעברית, ומערכות בטיחות מתקדמות כשחלקן פועלות רק ממהירות גבוהה יחסית של 60 קמ"ש (התרעה ותיקון סטיה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת). נוחות נסיעה סבירה בעיר, טובה מאוד בשיוט ובנסיעת שבילים, כשבידוד רעשי הכביש והרוח מעט חסר, והתנהגות הכביש לא מדרבנת נהיגה מהירה כשהכביש מתעקל.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
המראה מזווד וקובייתי וכל כך שונה מהקו העגלגל או הזוויתי מוחצן, שמאפיין קרוסאוברים מודרניים כיום/יואל שוורץ

סוף דבר

סוזוקי ויטארה ההיברידי חיזק את נקודות החוזקה שהיו לו קודם. גם לפני תוספת המערך ההיברידי הקל, הוא היה מהחזקים והחסכוניים בסגמנט. כעת, למרות ההספק הנמוך במקצת, הוא נותר באותה משבצת ואולי אפילו הפך חסכוני מבעבר (לשם כך צריכים השוואה ישירה בין הגרסאות). חוזקות אלה רק מצטרפות לעוד כמה קלפים שויטארה אוחז בידיו שיקסמו ללקוח הסולידי שכוללים גם סחירות, ומוניטין אמינות. אבל... הוא מתמודד בסגמנט הבוער ביותר בשנים האחרונות, ובכל יום שחולף מצטרף מתמודד חדש שמציע יותר. יותר אבזור, יותר הידור, יותר אופנתיות, יותר נוחות, יותר ביצועים, פשוט יותר.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: סוזוקי איגניס

לכתבה המלאה

ויטארה, על אף שעודכן כבר כמה פעמים כדי לעמוד בקצב ההתחדשות, מתחיל להשתרך מאחור. במיוחד בכל הקשור לתא הנוסעים. ואם זה לא מספיק, אז מחיר הגרסה ההיברידית גם התייקר ב-2,000 שקלים ביחס לקודמו, כעת עולה 137 אלף שקלים. אז נכון שביחס לקודמו נוספו מערכות בטיחות מתקדמות, אבל במחיר הזה, ולנוכח המתחרים, פשוט קשה לנו להצדיק את רכישתו.

על הצד הטכני: סוזוקי ויטארה "היברידי קל"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,373 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/129
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000-3,000/24.0
תיבת הילוכים: אוטומטית, פלנטרית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
417.5
רוחב (ס"מ): 177.5
גובה (ס"מ): 161.0
בסיס גלגלים (ס"מ): 250.0
תא מטען (ליטרים): 375

ביצועים:
תאוצה 0-100:
9.5 שניות
מהירות מירבית: 190 קמ"ש

מתחרים:
סיאט ארונה, יונדאי קונה, קיה סטוניק, סקודה קאמיק, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, ניסאן ג'וק, פורד פומה

מחיר:
137,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully