וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבריק אבל מסובך: מאזדה תביא לישראל את המנוע הרוטורי

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 1:11

שנים אחרי שנפלט מתעשיית הרכב, המנוע הרוטורי חוזר וזו שוב מאזדה שמאמינה בו. הפעם בגרסת פלאג אין של ה-MX-30. והפעם הוא גם יימכר בארץ

מאזדה MX-30 מנוע ואנקל/מאזדה

מאזדה הציגה סוף סוף את הקרוסאובר הקטן שלה ה-MX-30 גם בגרסת פלאג אין שעושה שימוש במנוע בנזין להטענת הסוללות, עד כאן קונספט לא ממש חדש שיצרניות נוספות עושות בו שימוש. אבל כאן מגיע הטוויסט בעלילה - היא עושה את זה עם המנוע הרוטורי - תצורת המנוע המזוהה מאוד עם מאזדה משנים עברו.

ה-MX-30 שהוצג ב-2019 היה לרכב החשמלי הראשון של מאזדה. במידותיו החיצוניות הוא נמצא בין ה-CX3 ל-CX5 ומקביל פחות או יותר ל-CX-30. כבר עם יציאתו לשוק היה מדובר ברכב בעל מפרט לא מרשים וזו בלשון עדינה מאוד. 145 סוסים חשמליים וסוללת 35.5 קוט"ש שהספיקו ל-200 ק"מ מגוחכים גם לשעתו. כבר אז רמזה מאזדה שגרסה עם מאריך טווח רוטורי נמצאת בתכנון, אבל ההשקה הלכה והתעכבה.

מאזדה MX-30 רוטורי. אתר יצרן
סידור דלתות לא שגרתי בדומה למכונית הספורט RX-8/אתר יצרן

כעת היא כאן: מנוע רוטורי בנפח 830 סמ"ק יושב בחזית הדגם ומשמש כגנרטור לטעינת הסוללות לאספקת הכוח למנוע החשמלי.

בגרסה זו גם שופר ההספק והוא עומד כעת על 170 כ"ס (כזכור, 145 כ"ס בגרסה המקורית). המכונית תוכל לנוע בכוח הסוללה (שהוקטנה ל-17.8 קוט"ש) כל עוד היא טעונה וכאשר זו מתקרבת לריקון לאחר כ-85 ק"מ מוצהרים ייכנס המנוע הרוטורי לפעולה על מנת לטעון אותה.

מיכל דלק של 50 ליטרים אמור לספק לו טווח טוב מאוד, אם כי לא נמסר נתון רשמי לטווח או לצריכת הדלק. בניגוד לגרסה החשמלית הטהורה, הפעם תתמוך המכונית גם בטעינה מהירה יותר מ-50 הקילוואט של החשמלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאזדה MX-30 רוטורי. אתר יצרן
המנוע הרוטורי ישמש כמאריך טווח/אתר יצרן

המנוע הרוטורי, או מנוע וואנקל על שם המהנדס שפיתח אותו, עושה שימוש בבוכנה שבמקום לנוע מעלה-מטה כמו במנועים רגילים, נעה בצורה סיבובית בתוך חלל בעירה דמוי משולש. בעת הסיבוב של הבוכנה סביב הציר, נוצרים חללי הבעירה בפינות המשולש. יתרונו הגדול הוא הספק גבוה יחסית לנפח.

אחרי מספר ניסיונות אצל יצרניות אירופיות, המוכרת מהן הייתה NSU הגרמנית עם ה-RO80 בשנות ה-60, נזנח המנוע בשל המורכבות שלו ואמינות לא מזהירה עקב בעיות אטימה, אם כי הוא זכה בעשורים האחרונים לקאמבק בתעשיית המטוסים ללא טייס, כולל במל"טים של אלביט שנמכרו לצה"ל.

מבין יצרני הרכב, מאזדה הייתה היחידה שהתעקשה להמשיך ולהשתמש בו ומאז שנות ה-60 שילבה אותו מספר פעמים בקו הדגמים שלה, בעיקר במכוניות הספורט מסדרת ה-RX. האחרונה בהן ה-RX-8 ירדה בפעם האחרונה מפס הייצור ב-2012.

ממידע שהגיע ל"וואלה!רכב" ה-MX-30 בגרסה זו עתיד להגיע לישראל באופן רשמי, ויהיה המכונית הראשונה עם מנוע וואנקל שמגיעה לישראל מזה יותר מ-50 שנה. זאת לאחר שגם ה-RO80 שווקה אצלנו בסוף שנות ה-60 עם המנוע המהפכני, אם כי בשל אמינותו הנמוכה הוא הוחלף עד מהרה בכל המכוניות שנמכרו כאן, בדרך כלל במנוע פורד.

עבור מאזדה ישראל זאת תהיה נקודת לציון, לאחר שדגמים אחרים של היצרן עם המנוע הרוטורי לא הגיעו לארץ. גם ה-MX-30 לא יובאה עד כה בייבוא סדיר, וכמות קטנה של מכוניות בגרסה החשמלית הגיעו בייבוא מקביל. טרם נקסע מועד הגעה מדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully