וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדר לאדה ניבה נגד הסנקציות הבין לאומיות

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 15:10

בזמן שתעשיית הרכב האמריקאית משיקה טנדרים חשמליים זוכה גרסת הטנדר של הניבה העתיקה לתוספת כושר נשיאה, כדי לתמוך במשק הרוסי המתמודד עם השלכות הפלישה לאוקראינה

טנדר לאדה ניבה. Autovaz,
טנדר לאדה ניבה/Autovaz

שני טנדרים, שני עולמות. בארה"ב חשפה בתחילת החודש החטיבה האמריקאית של סטלנטיס את הראם 1500 רבולושן, הגרסה החשמלית שתיכנס לייצור ב-2024. המפרט המלא טרם הוצג, אבל תהיה לו יכולת לטעון ב-10 דקות תוספת טווח של 160 ק"מ, יש לו היגוי אחורי לשיפור כושר התמרון ונוסף ספסל מתקפל המאפשר לשאת 7 נושאים בתא הנוסעים הענקי.

מנגד, אוטוווז, חברת האם של לאדה, חשפה ברוסיה גרסה מעודכנת לגרסת הטנדר של הניבה הקשישה. החידוש העיקרי: הגדלת כושר הנשיאה ב-185 ק"ג.

הניבה נכנסה לייצור ב-1977 כרכב שטח קשוח לצרכים ביטחוניים ואזרחיים. במהלך השנים נוספו להיצע גרסאות חמש דלתות וטנדר, שכעת זוכה לשדרוג, במסגרת הניסיון של תעשיית הרכב המקומית להתמודד עם הסנקציות העולמיות על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה, שהביאו לכך שרוב יצרני הרכב הזרים נטשו את השוק הרוסי.

לאדה עצמה עברה בעקבות סנקציות משליטת רנו הצרפתית, לשליטת בנקים רוסיים. כיום נמכרים דגמי הניבה הקלאסיים תחת המיתוג ניבה Legend, כאשר גרסה מחודשת על אותה פלטפורמה, משווקת כניבה Travel.

טנדר לאדה ניבה. Autovaz,
המזגן לקרור מוצרים בתא המטען דווקא אמריקאי/Autovaz

הניבה טנדר מסוגל לשאת כעת מטענים במשקל שבין 640 ל-800 ק"ג. הוא עדיין מבוסס על שלדת מונוקוק עם הנעה כפולה והילוך כוח, ויחידת ההנעה צנועה משהו במושגים אמריקאים: מנוע בנזין 1,700 סמ"ק, 83 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. המהירות המירבית עומדת על 110 קמ"ש. אוטווואז לא מפרסמת נתוני זיהום אוויר, אבל צריכת הדלק הרשמית עומדת על 12.5 ק"מ לליטר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טנדר לאדה ניבה. Autovaz,
מערכות מולטימדיה? לא בלאדה/Autovaz

בתא הנוסעים לא תמצאו מסך מולטימדיה, וגם לא לוח מחוונים דיגיטלי. למרות הסנקציות, גרסה תא המטען המקורר מצוידת במזגן של קארייר האמריקאית. המחיר ברוסיה נע בין 1.153 מיליון רובל ל-1.171 מיליון מיליון (15.3 עד 22.9 אלף יורו).

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully