וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הוזלת החדשות: כמה יפסידו בעלי טסלה המשומשות?

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 19:32

במחירון פברואר של לוי יצחק שיתפרסם מחר יופחת מחירי דגמי מודל 3 ו-Y מיד שנייה בעד 40 אלף שקל. חשמליות אחרות דווקא יתייקרו. הפירוט בפנים

מסירות טסלה חדשות בנמל אשדוד. אודי עציון, מערכת וואלה!
עד היום נהנו בעלי טסלה מעליית ערכן כמשומשות בזכות התייקרות החדשות. כעת התהפכה המגמה/מערכת וואלה!, אודי עציון

מהרגע שנחשף המהלך הדרמטי של טסלה בתחילת החודש להוזלת דגמי מודל 3 ומודל Y בעשרות אלפי שקלים, כחלק ממהלך עולמי של היצרן, עלתה השאלה עד כמה יינזקו כעת 11 אלף רוכשי טסלה הקיימים מההוזלה. זאת אחרי שעד עכשיו נהנו מעליית ערכן של המכוניות שרכשו, בגלל עליות מחירי הטסלות החדשות.

הוזלות במחירון רכב חדש משליכות תמיד גם על השווי של אותו דגם כמשומש. לכן מעדיפים יבואני רכב ותיקים במקרה של הוזלת מחיר עקב הנחיה מהיצרן או ירידת שער המטבע, להעניק ללקוחות את ההפרש בלי לשנות את המחירון, כדי שלא לפגוע בלקוחות קיימים, באמצעות הטבות טרייד אין, אשראי ואבזור.

שעות לאחר שטסלה ישראל פירסמה את המחירון החדש אפשר כבר היה לראות את מגמת ירידת המחירים בלוחות המשומשות כמו יד2. כעת מגיע הרגע שבו ההוזלה הופכת רשמית ומוכרת גם בידי שלל הגופים המוסדיים המסתמכים על מחירון לוי יצחק.

טסלה מודל Y. קינן כהן
מודל Y. החדשים הוזלו ב-80 אלף שקל, המשומשים יאבדו 40 אלף שקל מערכם/קינן כהן

דגמי מודל 3 הבסיסי, סטנדרט/SR ריינג' מודל 2021, שהוזל במודל 2023 ב-37 אלף שקל ל-205 אלף שקל, יאבד מחר בבוקר במחירון 20 אלף שקל, ושוויו יעמוד על 177 אלף שקל. אותו דגם מ-2022 יאבד 30 אלף שקל ויהיה שווה 185 אלף שקל, כל זאת לפני חישוב משפיעים כמו חודש עלייה לכביש, קילומטראז' ועוד.

דגם מודל Y הבסיסי בארץ, הלונג ריינג' מ-2022, שהוזל ב-80 אלף שקל ל-270 אלף שקל, יאבד מחר בבוקר 40 אלף מערכו במחירון, ושוויו יעמוד על 272 אלף שקל. סביר להניח שבמחיר דגם זה יבוצע תיקון נוסף במחירון מרץ, כאשר תתחיל טסלה מעשית למסור רכבים במחיר החדש, כך שיהיה זול יותר ממחיר רכב חדש בחברה.

מנגד חשמליות אחרות שהתייקרו החודש בגלל העלאת מס הקנייה, יתייקרו גם כמשומשות, כפי שקרה עד כה מספר פעמים בדגמי טסלה. מי שרכשו חשמליות בשנתיים האחרונות יגלו לפתע שהן ששוות יותר משהיו. שיעור ההתייקרות יהיה נמוך מהתייקרות המכוניות כחדשות, וינוע על 50 עד 80 אחוז מעליית המחיר בדגמי 2023.

כך למשל בעלי סקודה אניאק, שהתייקרה כחדשה ב-25 אלף שקל, יגלו מחר בבוקר ש"קיבלו" מלוי יצחק 13 אלף שקל אם רכבם מודל 2022 ו-7,000 שקל אם עלה לכבישי ישראל ב-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully