וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורה פאנקי קאט: סינית מפתיעה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 8:06

עם שם לא שגרתי נוחתת בארץ סינית ראשונה שאינה ג'יפון, אלא משפחתית רטרו, מלאת אופי. איך היא נוסעת, מה היא מציעה שיש רק ברכבי יוקרה, וכמה סבל הטווח שלה מהסופה ברברה

אורה פאנקי קאט. רונן טופלברג,
פאנקי קאט. עיצוב חמוד כמו השם/רונן טופלברג

מחיר (בסיס/מבחן): 172 אלף שקל/185 אלף שקל
אהבנו: עיצוב, אבזור ושירות, מרווח מאחור, נוחות והתנהגות
לא אהבנו: תא מטען, מחיר
ציון: 8/10

שבוע חדש, סינית חשמלית חדשה. והפעם: אורה פאנקי קאט, שם לא שגרתי לחשמלית שעושה הכל כדי לברוח מהתדמית של חשמלית סינית.

אורה (ORA) היא אחד המותגים החשמליים החדשים של גרייט וול, יצרנית סינית ותיקה, שאפילו עשתה סיבוב קצר בארץ לפני כעשור וחצי עם טנדר שהיה העתק של איסוזו איפון, ומכונית סופר מיני שהייתה העתק של טויוטה יאריס. הם היו פשוטים, זולים, ובאיכות סינית של אז.

מאז שינתה גרייט וול גישה, ולשוק החשמליות היא ניגשת באמצעות מותגים יעודיים ומאופיינים. Wey שהושק בארץ בתחילת השנה מתמקד ברכבי פלאג אין יוקרתיים עם טווח חשמלי ארוך יחסית.

אורה, לעומת זאת, מתמקדת בחשמליות 100%, ששמות דגש רב על עיצוב. בסין אפילו אפשר לרכוש את אורה גוד קאט, שנראית כמו גרסת חמש דלתות לפולקסווגן חיפושית החדשה שפולקסווגן מעולם לא ייצרה. היבואנית כלמוביל, שכבר מוכרת אצלנו את יונדאי וג'נסיס, מיצובישי ומרצדס, והיא מקימה עבורה שבע אולמות תצוגה, המרכזיים שבהם ברחוב אבן גבירול בתל אביב ובאזור התעשייה תלפיות בירושלים.

מתעניינים בחשמליות?
חוות דעת על כל החשמליות, המלצות על משומשות וכמה תחסכו במעבר

אורה פאנקי קאט. רונן טופלברג,
סביבת נהג עשירה עם חומרים איכותיים/רונן טופלברג

צריך להגיד מילה על השמות. כבר ראינו יצרני רכב משתמשים בשמות של בעלי חיים למכוניות שלהם, מפורד מוסטנג שמנציחה גזע של סוסי מירוץ ועד פרארי פרוסאנג החדשה, עם זן אחר שלהם.

הסינים מעדיפים חיות חמודות שנראה ללטף, לחבק ולקנות. Haval, מותג רכבי השטח של גרייט וול שעדיין לא עשה עלייה, מוכר כיום ג'יפון שיגיע השנה למערב בשם ביג דוג, כלב גדול. בהמשך השנה תנחת כאן BYD דולפין, סופר מיני חשמלית גדולה. וגם אורה, אוהבת את החשמליות שלה מייללות על הספה.

עיצוב: האורה לא שגרתית רק בשם. עד עכשיו כמעט כל החשמליות הסיניות שראינו היו סוג של קרוסאובר או ג'יפון. הפאנקי קאט מתעקשת לבדל את עצמה גם בצורה, כמכונית קומפקטית. גבוהה אמנם כמו ג'יפון (1.6 מטר), אבל משפחתית בעיצוב רטרו, עם פנסים עגלגלים, אורך של 4.2 מטר שיהיה מצוין בחניות צפופות, רוחב של 1.8 מטר ובסיס גלגלים של 2.65 מטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אורה פאנקי קאט. קינן כהן,
מושב אחורי מרווח ועם רצפה שטוחה, אבל ללא יציאת מזגן/קינן כהן

תא הנוסעים: עיצוב הרטרו ממשיך חלקית גם בתא הנוסעים. מצד אחד יש צמד מסכי 10.25 אינץ' גדולים, אחד עבור מולטימדיה (עדיין ללא אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו) ותפעול מערכות הרכב, והשני כלוח מחוונים. אבל בניגוד לחשמליות אחרות יש גם מתגים כמו פעם, בולטים, למשימות דחופות כמו הזרמת אוויר חם לשמשה לפיזור אדים. סידור יעיל, אם כי חבל שאינו כולל מתג לשליטה בעוצמת הקול של הסטריאו, שאפשר להגביר או להחליש רק מההגה - ורק בידי הנהג.

הישיבה גבוהה ומרווחת, כשבעיקר מרשים המושב האחורי, עם רצפה שטוחה, והרבה מרווח לראש ולרגליים. מבוגרים מרגישים כאן לגמרי נוח. אם הישיבה הייתה קצת יותר גבוהה ורק הייתה יציאת מזגן למושב האחורי, הוא היה מושלם. לפחות יש שקע USB.

אורה פאנקי קאט. קינן כהן, מערכת וואלה
ורק לתא המטען לא נשאר מקום. 228 ליטר, פחות משל מכוניות מיני/מערכת וואלה, קינן כהן

תא המטען: חבל שכל המרווח הזה בא על חשבון תא המטען, שהצטמק לנפח של 228 ליטר בלבד, פחות ממה שתקבלו בקיה פיקנטו וביונדאי i10. ובגלל מבנה התא גם פירוק המדף שמעליו לא יוסיף לכם הרבה נפח אחסון, בניגוד לרוב דגמי ההצ'בק שאנחנו מכירים. הרבה דגמים של עגלות ילדים לא יכנסו כאן, ואם כן, בלי שום דבר אחר מסביב. לפחות יש תא קטן מתחת לרצפה עבור כבל הטעינה.

אבזור: יש שלוש רמות גימור. כבר ברמת פרו הבסיסית תקבלו את צמד המסכים, מושבים קדמיים חשמליים, טעינה אלחוטית לנייד וריפוד דמוי עור. רמת פרו פלוס מוסיפה חלון שמש פנורמי, חימום, קירור ומסאג' למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית. רמת גימור GT שבא נהגנו מוסיפה סממני עיצוב ספורטיביים ובקרת שיוט למי שרוצה להיצמד לטסלה ברמזור.

בטיחות: כבר מזמן לא "סינית". הפאנקי קאט קיבל 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ותואר הטוב בקטגוריה. יש חבילת בטיחות אקטיבית מלאה, כולל בלימת חירום אוטומטית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי רכב ב"שטח מת".

אורה פאנקי קאט. רונן טופלברג,
171 כ"ס במכונית משפחתית/רונן טופלברג

ביצועים: לחשמליות אף פעם לא חסר כוח והן תמיד חזקות יותר מרכבי בנזין מקבילים. לפאנקי קאט יש 171 כ"ס, ותאוצה של כמעט 8 שניות ל-100 קמ"ש. יש בחירה בין שני גדלי סוללה, 48 קוט"ש לגרסה הזולה יותר שמספיקה לפי היצרן לטווח משולב של 310 ק"מ, ו-63 כ"ס לגרסה יקרה שתיסע רשמית לטווח של 400-420 ק"מ, ומעשית פחות, תלוי בסגנון הנהיגה שלכם.

הביצועים אכן זריזים, ולצד הממדים הצנועים מתקבלת מכונית זריזה גם בתנועה עירונית וגם בכביש מהיר, שמשתחלת בקלות בין קטעי כביש פנויים.

נוחות והתנהגות: גם הנוחות מתבלטת לעומת חשמליות אחרות, שבדרך כלל סובלות מכיול מתלים קשוח מדי בגלל משקל הסוללות. באורה הכיול נכון יותר, היא מטפלת טוב יותר בשיבושים, לא נוטה מדי בפניות ומעניקה הרגשה של מכונית קומפקטית מודרנית. בידוד הרעשים מרשים פחות.

ההיגוי כרגיל חסר תחושה, ולפחות במצב ספורט יש לו משקל נכון. חבל שהמהנדסים העניקו לה הנעה קדמית ולא אחורית - בחשמליות השינוי הרבה יותר פשוט - עם הממדים שלה היא הייתה יכולה להיות מהנה מאוד בהנעה אחורית. נחכה ל-MG4 בשביל זה.

אורה פאנקי קאט. רונן טופלברג,
מתגי הרטרו לא רק נראים טוב, אלא נכונים מבחינת הנדסת אנוש. חסר אחד לשליטה בעוצמת הקול בסטריאו/רונן טופלברג

טעינה וצריכת חשמל: האורה מצטיינת פחות בטעינה, ותומכת בטעינה מהירה רק עד 80 קוט"ש, מה שאומר המתנה ארוכה יחסית של 46 דקות בהספק המירבי כדי לטעון למשל מ-20 ל-80 אחוז עם הסוללה הקטנה, ועשר דקות פחות בקטנה. טעינה ביתית תארך 5.5 עד 6.5 שעות.

היום האחרון של הסופה ברברה, עם טמפרטורות שנעו בין 5 ל-10 מעלות, העניק אפשרות להתרשם עד כמה פוגע הקור בטווח הנסיעה של החשמליות, בגלל ההשפעה הרעה שלו על טעינת הסוללה. בשיוט בין עירוני רגוע נסעה האורה בקצב צריכת חשמל של 323 ק"מ, כמעט 20% פחות מהטווח המשולב הרשמי. אחרי שלב הנהיגה המאומצת ירדה הצריכה לקצב של 284 ק"מ. זה אומר שבטמפרטורות קרות פחות ונפוצות יותר אפשר לצפות לקרוב לנתון היצרן במקרה של שיוט רגוע, וכ-350 ק"מ במקרה של נהיגה מאומצת יותר.

מה שכן, האורה מצטיינת בשירות: טיפול אחת לשנתיים או 30 אלף ק"מ, והיא מגיעה עם חבילת שירות לחמש שנים, שלא תיפסק גם במקרה של העברת בעלות, וכוללת מוקד שירות 24/7, שירותי טעינה בדרך, איסוף והחזרה של הרכב לטיפולים ורכב חליפי במקרה של התארכות זמן טיפול מעבר ל-4 שעות. אלה דברים שראינו עד היום רק ברכבי יוקרה.

והמחיר? עם הסוללה הקטנה תחויבו ב-145 עד 175 אלף שקל, והגדולה ב-172 עד 185 אלף שקל. 900 המכוניות הראשונות ששוחררו כבר מהמכס לפני עליית המס, יימכרו במחירים נמוכים יותר: מ-138 אלף שקל לסוללה הקטנה ומ-165 אלף שקל לגדולה, מה שאומר שמי שיזדרז יהנה בעצם משמירת ערך משופרת.

אורה פאנקי קאט. רונן טופלברג,
יפה גם בשחור/רונן טופלברג

השורה התחתונה: הפאנקי קאט מעט זולה יותר עם הסוללה הקטנה מהמתחרות הישירות כמו הג'ילי גיאומטרי C ויונדאי קונה, ויקרה יותר מהגיאמטרי עם הסוללה הגדולה ומה-BYD אטו 3.

היא מתאימה מאוד למי שרוצה חשמלית ראשונה שתהיה דומה לקומפקטית בנזין שלו בהתנהגות ובחנייה, ולא חושב שמכונית נטולת פליטות צריכה להסתפק בעיצוב גנרי ובאופי של מקרר. הפאנקי קאט מלאת אופי וסגנון, ואם אתם מסוגלים להסתדר עם נפח המטען הצנום שלה, היא יכולה להיות קנייה מעניינת מאוד.

על הצד הטכני: אורה פאנקי קאט

מנוע, הנעה: חשמלית, מנוע יחיד, קדמית
הספק/מומנט: 171 כ"ס, 25 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, יחס יחיד
סוללה: 63 קוט"ש

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר): 1.6/1.8/4.2
בסיס גלגלים (מטר): 2.65
תא מטען: 228 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 8.3 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
צריכת חשמל (מבחן): 22.2 קוט"ש ל-100 ק"מ
טווח (מבחן): 284 ק"מ*

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר:
דירוג 1 מ-15

אחריות:
5 שנים ללא הגבלת ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

מתחרים:
ג'ילי גיאומטרי C, יונדאי קונה EV

* המבחן בוצע ביום קר מהממוצע, שמפחית מהטווח בפועל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully