וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמליות: והרי החדשות

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 14:42

בתוך שנתיים זינקו מכירות החשמליות בישראל פי 15, ורבים מהישראלים שירכשו השנה רכב חדש ישקלו להזמין את החשמלית הראשונה שלהם. מתלבטים? אלה הם 20 הדגמים הבולטים שבדרך, מתי זה יקרה ומה הם מחדשים לנו

היום שבו תהיה לכם מכונית חשמלית הולך ומתקרב. רוב אירופה סימנה את שנת 2030 כמועד שבו תיאסר מכירת מכוניות חדשות שאינן חשמליות. ישראל נמצאת באיחור אלגנטי לעומתה, וקרובה יותר לארה"ב, שבה סימן ממשל ביידן את 2030 כשנה שבה יגיע חלקן של החשמליות בשוק ל-50%. אבל גם כך מכירות החשמליות אצלנו מאיצות בקצב של עליית הנדל"ן.

ב-2020 נמכרו כאן רק 1,600 מכוניות חשמליות חדשות. ב-2021 זינק המספר ל-11 אלף, וב-2022 קפץ שוב, ל-27 אלף מכוניות שאפשר לתדלק רק מהשקע. אחת מכל עשר מכוניות חדשות שעלו על הכביש היו חשמליות, ומספרן היה גדול יותר אלמלא בעיות האספקה הקשות של יצרני הרכב, בעיקר על רקע משבר השבבים וחומרי הגלם.

2023 מסמנת קפיצת מדרגה נוספת. לפי ההערכות בשוק יימכרו בארץ כ-40 אלף חשמליות השנה, בעיקר של יצרני הרכב הסיניים שסימנו את ישראל כשדה ניסויים לקראת ההסתערות שלהם על אירופה. היצרנים האירופים והאמריקאים מתרכזים במענה על הביקושים המקומיים, והקוריאניים מתעדפים את שני השווקים הגדולים האלה.

כל החשמליות אומנם התייקרו בינואר אחרי שהמדינה הכפילה את שיעור מס הקנייה המופחת על רכב נטול פליטות מהאגזוז, מ-10 ל-20 אחוז וצמצמה את גודל ההטבה המירבית. רשות המסים והאוצר מתקשים לוותר על 40 מיליארדי השקלים שמכניס לקופה ענף הרכב בכל שנה ממיסוי על רכב חדש, מיסוי על דלק, ואגרות רישוי, והפוליטיקאים שמדברים גבוהה גבוהה על מלחמה במשבר האקלים והפחתת זיהום האוויר, לא מתאמצים להקל על הישראלים לרכוש רכב נטול פליטות. הממשלה הקודמת תיכננה לקדם גם מס נסועה על חשמליות, כתחליף למס על הבנזין שהן לא צורכות, עוד לא ברורה מה תהיה עמדת הממשלה החדשה בנושא.

בשנה הקרובה ינחת כאן מספר שיא של דגמים חשמליים חדשים, כולל יצרנים חדשים שמתמקדים רק בחשמליות. עיקר החידושים יהיו אצל המותגים העממיים, כולל חשמליות ברמות מחיר של 130 אלף שקל, וגם דגמים חדשים ב-200-250 אלף שקל, תחום שבעבר נחשב לנחלת דגמי היוקרה, אבל בעידן החשמליות פלשו אליו גם המותגים העממיים ורשמו מכירות של אלפי יחידות. מתוך הצונאמי החשמלי בחרנו את 20 הדגמים החשובים ביותר שיעשו השנה עלייה.

עוד בפרויקט המהפכה החשמלית:
אחת ולתמיד: כמה אפשר לחסוך אם עוברים לחשמלית
ואם אין לי כסף לטסלה? המדריך לחשמליות יד שנייה
נהיגה ראשונה: אודי Q4 אי טרון ממחישה כמה מהר התקדמו החשמליות
או כנסו ישירות לעמוד הפרויקט המיוחד

ORA פאנקי קאט. אתר יצרן
המחיר צפוי להתחיל מסביבות 140 אלף שקל/אתר יצרן

אורה פאנקי קאט: משפחתית רטרו

תחת השם הלא שגרתי מסתתרת משפחתית קומפקטית בעיצוב רטרו עגלגל. אורה היא מותג חדש של גרייט וול הסינית, שתייבא כלמוביל. הפאנקי קאט תגיע עם שתי אופציות סוללה לבחירה, 48 קוט"ש ו-310 ק"מ או 63 קוט"ש ו-420 ק"מ. בינתיים היא כבר הספיקה לקבל ציון מרשים של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. המחיר לפי דיווחי היבואנית למשרד התחבורה עשוי להתחיל למרות עליית המס בכ-140 אלף שקל, מה שיהפוך אותה למשפחתית החשמלית הזולה בארץ, כ-10,000 שקל פחות מהבאה בתור, ג'ילי גיאומטרי C.
מתי בארץ: פברואר

קיה נירו חדש. קיה, מערכת וואלה!
שדרוג משמעותי לעומת הנירו דור ראשון/מערכת וואלה!, קיה

קיה נירו EV: עולה כיתה

במקביל לנירו פלוס שנמכר כאן גם בגרסה חשמלית אבל מהווה מתיחת פנים לנירו המקורי, ינחת כאן גם דור חדש לגמרי לקרוסאובר הקוריאני. העיצוב מושקע הרבה יותר מבחוץ וגם מבפנים, וגם הפעם לצד גרסאות היברידיות ופלאג אין תהיה גרסה חשמלית מלאה, עם מנוע שהשתדרג ל-218 כ"ס, סוללת 65 קוט"ש, וטווח מירבי רשמי של 463 ק"מ. הגידול בממדים מתאזן עם דיאטה של יותר מ-100 ק"ג. המחיר יהיה יקר מה-200 אלף שקל שעולה כיום הנירו פלוס החשמלי, אבל זול משמעותית משל הקיה EV6 שעולה 250 אלף שקל.
מתי בארץ: פברואר

VOYAH FREE. אתר יצרן
VOYAH FREE/אתר יצרן

וויה פרי: היוקרה הסינית מתרחבת

הסינים כבר מזמן לא מתמקדים בפלח השוק הזול: וויה (Voyah) היא מותג יוקרה חדש של קונצרן דונגפנג, והוא ישווק בידי יבואנית הדו גלגלי מטרו, שחטיבת הרכב הצעירה שלה כוללת כבר את ליפ מוטור הסינית ואת קארמה האמריקאית. הדגם הראשון פרי (FREE) הוא קרוסאובר גדול וספורטיבי, עם 490 כ"ס והנעה כפולה, שמאפשרים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. סוללת 103 קוט"ש מספקת טווח רשמי נאה של 530 ק"מ.
מתי בארץ: פברואר

אייוייז U6. איווייז,
U6. שדרוג מערכות, כולל בביטחות האקטיבית/איווייז

איווייז U6: סיני מסוגנן

אייווייז היא יצרנית חשמליות צעירה, עוד אחת מאותן חברות שכונו "טסלה סינית". הדגם הראשון שלה, U5, הוא ג'יפון נאה ומרשים ביכולות שלו, שמכר בארץ קרוב ל-2,000 יחידות בשנתיים. כעת מגיע הדגם השני, U6, שאינו אלא גרסת קופה מפוארת יותר של הדגם המקורי, ארוך, נמוך ורחב יותר, עם מנוע חזק ב-5%, 217 כ"ס, ואביזרי בטיחות אקטיביים מתקדמים יותר. הסוללה נותרה בינתיים באותה קיבולת, 63 קוט"ש, והטווח מגיע ל-400 ק"מ. המחיר יהיה גבוה מ-200 אלף שקל.
מתי בארץ: מרץ

יונדאי איוניק 6. יונדאי,
איוניק 6. שיפור באווירודינמיקה מעניק טווח ארוך יותר לעומת איוניק 5 התאומה/יונדאי

יונדאי איוניק 6: מישהו אמר טסלה מודל 3?

הרבה יצרנים מדברים על תחרות בטסלה, אבל איוניק 6 מסתמנת כראשונה שיכולה גם לקיים. אחות תאומה לאיוניק 5 ולקיה EV6 המצויינות, בתוספת מקדם גרר סופר נמוך, cd0.21, שמאפשר לה להשיג טווח של יותר מ-400 ק"מ כבר בדגם הבסיס עם סוללת 53 קוט"ש, ומעל 600 ק"מ עם סוללת ה-77 קוט"ש הגדולה והיקרה יותר. גם ה-6 מסוגלת לטעינה סופר מהירה שעדיין לא ממש זמינה בארץ, יש לה תא הנוסעים מרווח ומודרני, והשאלה היחידה היא האם היצרן והיבואנית יצליחו לצייד אותה גם בתג מחיר תחרותי יחסית לטסלה מודל 3 המוזלת.
מתי בארץ: מרץ

MG4. MG,
MG4. קומפקטית חזקה עם הנעה אחורית. מסקרן/MG

MG4: קומפקטית חשמלית

אחרי שהייתה החשמלית הנמכרת בארץ עד לפני שנתיים עם ה-MG ZS EV, תשיק לובינסקי יבואנית MG דגם אסטרטגי נוסף. הפעם מדובר במשפחתית קומפקטית מודרנית, שתוכננה מראש כמכונית חשמלית, ועוד עם הנעה אחורית קלאסית. דגם בסיס הנעה אחורית. יש בחירה בין שתי סוללות, 51 קוט"ש ו-350 ק"מ טווח, לבין 62 קוט"ש ו-450 ק"מ. סביבת נהג מודרנית מצטרפת לציון של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. אולם התייקרות החשמליות בשנה האחרונה תביא לכך שהמחיר הבסיסי יהיה כמראה סביב 150 אלף שקל, גבוה מהערכות מוקדמות.
מתי בארץ: מרץ

ET5 מחודש, עם סוללה מוגדלת וטווח מוארך

סקייוול ET5 ארוך טווח. סקייוול, מערכת וואלה!
סקייוול ET5 ארוך טווח/מערכת וואלה!, סקייוול

סקייוול ET5: מאריכים טווח

אחרי מכירה של יותר מ-1,000 יחידות מה-ET5 בשנה וחצי האחרונות, תרחיב היבואנית קבוצת כדורי את ההיצע עם גרסה משודרגת ויקרה יותר. סוללת 82 קוט"ש מחליפה אחת קטנה יותר עם 72 קוט"ש, כשביחד עם עיצוב שונה ואווירודינמי יותר בגרסה הזו, גדל טווח הנסיעה הרשמי מ-400 לכ-500 ק"מ. גם המחיר יהיה גבוה יותר, והרכב ימשיך להגיע עם חמישה מושבים בלבד, כמו לשאר המתחרים.
מתי בארץ: מרץ

סרס 5. סרס,
אחרי סרס 3 העממי מגיע ה-5 המשודרג משמעותית, ארוך טווח עם מערכות בטיחות אקטיביות/סרס

סרס 5: משתדרגים

למרות היעדר מערכות בטיחות אקטיביות הפך הסרס 3 הזול יחסית לאחת מעשר החשמליות הנמכרות בארץ. בקרוב תשיק אצלנו היבואנית טלקאר את האח הגדול והמתוחכם, סרס 5: קרוסאובר שיגיע עם כל מערכות הבטיחות החסרות, סוללת 80 קוט"ש, וטווח של 500-530 ק"מ. יש גם גרסת פלאג אין, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו וסוללת 40 קוט"ש גדולה יחסית, שמאפשרת טווח חשמלי של 170 ק"מ. האבזור נדיב, כולל אפשרות לטעון מכוניות חשמליות אחרות ומכשירי חשמל משקע הטעינה של ה-5.
מתי בארץ: מרץ

WM EX5. WM, מערכת וואלה!
EX25. יתחרה במרכז השוק/מערכת וואלה!, WM

WM EX5: הסינים ממשיכים להגיע

וולטמייסטר, המסומן כ-WM, הוא יצרן סיני נוסף שמתמחה בחשמליות ויושק בארץ בשבועות הקרובים, בידי EV-MOTORS, שכבר משווקת את דגמי JAC ואת המונית הלונדונית. הדגם העיקרי בהשקה שאמורה להיות מלווה בהגעת מלאי משמעותי, יהיה קרוסאובר משפחתי, EX5, שיתחרה ב-BYD אטו 3 ובג'ילי גיאומטרי C. סוללת 67 קוט"ש מספקת טווח רשמי של 420 ק"מ, והמפרט כולל יכולת טעינה מהירה ומערכות בטיחות אקטיבית. בהמשך יגיעו קרוסאובר גדול יותר, המכונה W6, ומשפחתית האצ'בק המכונה M5.
מתי בארץ: מרץ-אפריל

JAC PRO 7. JAC,
JAC 7 פרו. האתגר: להצליח להיות זולהנ משמעותית ממודל 3 סטנדרט/JAC

JAC: עדכון חשוב ודגם מנהלים

דגמי GAC מיובאים לישראל גם כאן בידי EV-MOTORS, אך בהיעדר מערכות בטיחות אקטיבית, הם נמכרים בעיקר לשוק המוסדי. בחודשים הקרובים יקבל הג'יפון הקומפקטי es4 את המערכות החשובות, ועם סוללת 67 קוט"ש וטווח של 410 ק"מ יהיה רלוונטי לנהגים רבים. עד יוני תושק גם מכונית מנהלים חשמלית של היצרן, 7 פרו, עם הבטחה לטווח של כ-500 ק"מ ולתחרות מול סקודה סופרב ויונדאי סונטה הלא חשמליות. מאחר ומדובר במכונית מתקדמת טכנולוגית, היא תזדקק לתמחור אגרסיבי כדי שלא להגיע לקרבת המחיר של טסלה מודל 3 הבסיסית, 205 אלף שקל, כדי להיות אטרקטיבית.
מתי בארץ: רבעון שני

רנו מגאן E טק. רנו,
מגאן E טק. חלוצת החשמליות בעידן המודרני מנסה לחזוק לצמרת/רנו

רנו מגאן E טק: סוף סוף

עשר שנים אחרי הפסקת ייצור הפלואנס החשמלית עם פשיטת הרגל של בטר פלייס תושק בארץ חשמלית חדשה של רנו. המגאן E טק היא משפחתית קומפקטית בעיצוב קרוסאובר, קטנה יחסית באורך (4.21 מטר), מה שטוב בחנייה. סוללות 40 ו-60 קוט"ש מאפשרות טווח של 300-450 ק"מ. הביצועים זריזים בגרסה ארוכת הטווח שנהנית גם ממנוע חזק יותר (218 כ"ס במקום 130 כ"ס), וכיול המתלים הוא צרפתי קלאסי, נוחות על חשבון ספורטיביות.
מתי בארץ: מחצית ראשונה

ג'ילי גיאומטרי C מתיחת פנים. ג'ילי,
ג'ילי. מלבד העדכונים הקוסמטיים, גם הטווח יתארך מעט/ג'ילי

ג'ילי גיאומטרי C: מתיחת פנים

בספר דברי הימים של שוק הרכב המקומי תיזכר הגיאומטרי C כחשמלית הראשונה שפרצה את גבולות השוק העממי ונמכרה במחירים ובכמויות של רכבי בנזין. אבל השוק מתחיל להתמלא, והשנה כבר תגיע גרסה מעודכנת של הקרוסאובר הפופולרי. עיקר השינויים הם קוסמטיים, אם כי סביבת הנהג שודרגה משמעותית, כולל מסך מולטימדיה מרכזי שגדל ל-14.6 אינץ'. טווח הנסיעה צפוי להתארך בכ-20-30 קילומטרים, מה שיקרב את גרסה הבסיס עם סוללת 53 קוט"ש לכ-375 ק"מ רשמיים ואת הגרסה ארוכת הטווח עם 70 קוט"ש קרוב ל-500 ק"מ.
מתי בארץ: מחצית שנייה

ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
אוונג'ר. למרות העיצוב הקשוח, בהתחלה רק עם הנעה קדמית/אתר יצרן

ג'יפ אוונג'ר: חשמלי קרבי

ג'יפ מנצלת את היותה שייכת כיום לקבוצת סטלנטיס, הכוללת גם את פיג'ו-סיטרואן, כדי לקצר את הדרך לרכב החשמלי הראשון שלה. האוונג'ר מתבסס על פיג'ו e2008, יגיע עם סוללת 54 קוט"ש וטווח רשמי של 400 ק"מ. למרות שיקבל את כל סממני העיצוב של דגמי ג'יפ, הוא ישווק בהתחלה רק עם הנעה קדמית, ורק בשנה הבאה יושק גם בגרסת הנעה כפולה מעניינת ועם הבטחה ליכולת שטח מסוימת - אבל בגרסת פלאג אין, עם טווח חשמלי של כ-50 ק"מ. מדובר בדגם שייוצר במפעל פיאט בפולין ומיועד לשוק האירופי. למרות שאינו מציע שום מהפכה או יתרון בולט על מתחריו, הוא הספיק לזכות בתחרות רכב השנה באירופה
מתי בישראל: רבעון שלישי.

NETTA V חשמלית. NETTA, מערכת וואלה!
NETTA V. תהיה אחת החשמליות הזולות בארץ/מערכת וואלה!, NETTA

Netta: מותג סיני עממי נוסף

אחרי ההשקה המוצלחת של אייווייז תשיק בהמשך השנה קבוצת בליליוס יצרן סיני נוסף, Netta, גם הוא חברת חשמליות צעירה שהוקמה ב-2014. לישראל יגיעו השנה שני דגמים. הראשון הוא קרוסאובר בגודל סופר מיני המכונה נטע V, עם סוללת 39 קוט"ש, טווח בתקינה אירופית של כ-300 ק"מ, ומנוע בהספק 75 כ"ס. במקביל יגיע גם ג'יפון משפחתי, נטע U, באורך של 4.63 מטר אך עם בסיס גלגלים נדיב מאוד של 2.77 מטר. למנוע 204 כ"ס, לסוללה והטווח יהיה גבוה מ-400 ק"מ. שניהם אמורים לזכות למחיר תחרותי מאוד.
מתי בארץ: מחצית שנייה

טסלה מודל Y. קינן כהן
מודל Y בפחות מ-250 אלף שקל? יכול מאוד להיות שכן/קינן כהן

טסלה מודל Y סטנדרט: דגם מוזל

הוזלת המחירים הרגיזה רבים מבעלי טסלה הקיימים, אבל הפחיתה את מחירו הבסיסי של מודל Y לונג ריינג' ב-65 אלף שקל, ל-270 אלף, קרוב מתמיד למתחרות כמו יונדאי איוניק, קיה EV6 וסקודה אניאק. באירופה כבר נמכרת גרסה זולה יותר, הנעה אחורית עם סוללת 60 קוט"ש (57.5 קוט"ש בפועל), טווח של 455 ק"מ, ותג מחיר זול בכ-25% מהלונג' ריינג'. זה אומר שכשדגם הבסיס יפתח למכירה בארץ הוא צפוי לעלות סביב 230 אלף שקל אטרקטיביים יחסית לשוק. ואם טסלה תשיק סוף באירופה ואצלנו את גרסת 7 המקומות של ה-Y, שנמכרת כבר בארה"ב, יוכל הקרוסאובר להפוך גם בישראל לדגם הנמכר ביותר של היצרן.
מתי בארץ: בהמשך השנה

טסלה מודל 3. יצרן, אתר יצרן
מתיחת הפנים תכלול עדכונים קוסמטים, אבל תתרכז בהוזלת עלות הייצור/אתר יצרן, יצרן

טסלה מודל 3 מתיחת פנים

ברבעון השלישי יתחיל במפעל טסלה בשנגחאי ייצור דגם מעודכן של מודל 3, במתיחת הפנים המשמעותית הראשונה של הדגם מאז השקתו. ה-3 מקבל כל הזמן עדכוני תוכנה, ובמהלך חייו הקצרים זכה גם לסוללות חדשות, אבל זו תהיה הפעם הראשונה שהוא עובר גם עדכונים קוסמטיים, שיצטרפו גם לעדכונים מכאניים, שטסלה טרם חשפה. המטרה העיקרית היא שינוי אופי הייצור, לשימוש בפחות חלקים, כדי להוזיל עלויות, כפי שנעשה כבר עם מודל Y. אבי טיפוס מוסווים כבר צולמו בכבישים ציבוריים בארה"ב.
מתי בארץ: רבעון אחרון

פולקסווגן ID.5. פולקסווגן,
ID.5. עיקר הבשורה היא בהארכת הטווח/פולקסווגן

פולקסווגן ID.5: חשמלית קופה

החשמליות של קבוצת פולקסווגן הגיעו לארץ באיחור אופנתי, אבל לאט לאט ההיצע מתרחב. אחרי ה-ID.4 ולפני ה-ID.3 שתנחת כאן ב-2024, תגיע בסוף השנה ה-ID.5. כמו שלאודי Q4 איטרון ולסקודה אניאק יש גרסת קופה, גם לפולקסווגן ID.4 יש אחת. סוללת ה-77 קוט"ש מאפשרת טווח רשמי של יותר מ-520 ק"מ, כשמתחת לעיצוב האלגנטי מסתתר תא הנוסעים של ה-ID.4, אך יש גרסה ספורטיבית יותר, GTX, עם 300 כ"ס והבטחה ל-GTI לעידן החשמלי.
מתי בארץ: רבעון אחרון

סובארו סולטרה. סובארו,
סולטרה. טויוטה התאומה כבר לקחה לעצמה את מצב האקס מוד לשטח/סובארו

סובארו סולטרה: ותודה לטויוטה

אחרי כניסה מאוחרת ומהוססת לשוק ההיברידיות והפלאג אין (ורק בחו"ל) תשיק אצלנו השנה סובארו את החשמלית הראשונה שלה. אם היא נראית לכם מוכרת בתמונות אתם לא טועים: מדובר במכונית תאומה לטויוטה bZ4x, קרוסאובר חשמלי עם יכולת שטח מסוימת בגרסת ההנעה הכפולה בזכות שימוש במערכת האקס מוד של סובארו. טויוטה, בעלת מניות משמעותית בסובארו, מייצרת אצלה את כל הגרסאות: הנעה קדמית עם 204 כ"ס וכפולה עם 217 כ"ס. לשתיהן סוללת 72 קוט"ש כמו בטויוטה, עם טווח של 460 עד 530 ק"מ. מבחינת לקוחות סובארו מדובר ברכב גדול ומרווח יותר מהפורסטר, כשהשאלה הגדולה היא אם יצליח להפגין את אותן יכולות שטח.
מתי בארץ: מחצית שנייה

BYD דולפין. BYD, מערכת וואלה!
דולפין. ממדים של סופר מיני, מרווח של קומפקטית. והמחיר?/מערכת וואלה!, BYD

BYD דולפין: החשמלית העממית

יצרנית החשמליות הסינית שהתפרסמה בזכות ההשקעה של וורן באפט נכנסה בסערה לישראל בשנה שעברה, וכבר בחודש המסירות המלא שלה הפך הג'יפון שלה, אטו 3, לחשמלית הנמכרת ביותר בארץ. לדולפין, שיגיע השנה, יש פוטנציאל גדול עוז יותר, כי הוא ינחת לשוק ריק, ולרמת מחיר של כ-130 אלף שקל. מדובר במכונית עם ממדים חיצוניים של סופר מיני כמו יונדאי i20 (כ-4.15 מטר), אבל בסיס גלגלים באורך של רכב משפחתי (2.70 מטר), נתון המעיד בדרך כלל על המרחב הפנימי. עם סוללת 45 קוט"ש ומנוע בהספק של 180 כ"ס, צפוי הטווח בגרסה האירופית לעמוד על כ-350 ק"מ. סביבת הנהג נזכירה את זו של האטו 3, עם מסך 12.8 גדול במרכז הדשבורד.
תאריך משוער להגעה לארץ: מחצית שנייה

BYD סיל. BYD, מערכת וואלה!
סיל. בסין היא כבר עושה חיים קשים למודל 3/מערכת וואלה!, BYD

BYD סיל: עוד תואמת מודל 3

הרבה דגמי סדאן חשמליים חדשים פותחו עם טסלה מודל 3 בכוונת, BYD סיל נחשב לאחד שההצלחה המסחרית שלו בסין הייתה אחת הסיבות לגל הוזלות המחירים של מודל 3 לאחרונה. עם אורך של 4.8 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר מדובר בגודל של מכונית מנהלים קלאסית, שמוצע עם מנועים בהספקים של 201 עד 530 כ"ס, שמספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 עד 3.8 שניות. סוללות? 61 עד 82 קוט"ש, וטווח שאמור להגיע בתקינה האירופית לכ-410 עד 525 ק"מ. הסיל מותאם לטעינה מהירה ומגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. בסביבת הנהג תמצאו את אותו צג 15.6 אינץ' ענק ומסתובב מהאטו 3.
תאריך משוער להגעה לארץ: מחצית שנייה

מרצדס EQS SUV. מרצדס, מערכת וואלה!
מרצדס EQS SUV. החשמלית הכי יקרה בישראל?/מערכת וואלה!, מרצדס

איזה אייקון יוקרתי יתחשמל השנה

השנה האחרונה ראתה מהפך, שבו מותגי הרכב העממיים, עם דגמים מתחת ל-200 אלף שקל לוקחים את הובלת המעבר לחשמל, ואת רוב המכירות, בניגוד לשנים שעברו. וזה כאשר שמים את טסלה בצד לרגע, עם מחירים שנמצאים ברובם בצד של דגמי היוקרה, אבל עדיין ללא המוניטין ורמת השירות המאפיינת את השוק התובעני הזה, שימשיך ב-2023 את המעבר שלו לחשמל.

אודי: ה-Q8 איטרון הוא בעצם האיטרון המקורי בן הארבע, שקיבל שורת עדכונים חשובים כדי לעמוד בקצב, ובראשם סוללות בגודל של 89 עד 106 קוט"ש, במקום 64 עד 86 קוט"ש, שמבטיחות לו טווח של יותר מ-500 ק"מ.

ב-מ-וו: i1x יהיה הרכב החשמלי הזול בהיצע של ב-מ-וו עצמה, לא כולל מותג הבת מיני. מדובר בקרוסאובר, גירסה חשמלית ל-X1 החדש, שיתחרה בפלח השוק המרכזי מבחינת כמויות שבו נמצאים כבר אודי Q4, מרצדס EQA ולקסוס RZ החדש.

לקסוס: שתי חשמליות חדשות, שתיהן קרוסאוברים. ה-UX300e מקבל מתיחת פנים וסוללת 73 קוט"ש במקום 54 קוט"ש, שמטפלת בחיסרון העיקרי שלו עד כה: הטווח. במקביל יושק ה-RZ, גרסת לקסוס לטויוטה bz4x ולסובארו סולטרה, עם עיצוב נועז יותר, אפשרות להגה דמוי מטוס כמו בלקסוס, אך בתוספת הגה שהופך מהיר יותר במהירויות נמוכות.

מרצדס: מי שמכרה ב-2022 כ-700 מכוניות חשמליות והייתה מותג היוקרה הראשון בארץ שמגיע לנתח מכירות חשמלי של יותר מ-15%, תמשיך את המגמה עם שלושה דגמים חדשים.SUV EQS, גרסת קרוסאובר למכונית הסדאן המפוארת EQS, יהיה אחת החשמליות היקרות בארץ וסמל סטטוס חדש, עבור מי שמעדיף את החשמלית שלו גבוהה, מרווחת מאוד ועם אופציה לשביעה מושבים. הטווח המירבי מגיע ליותר מ-600 ק"מ, וההשקה בארץ כבר בחודש הבא. המחיר צפוי להיות גבוה מ-1.2 מיליון שקל.
בהמשך השנה תגיע גרסת ה-SUV של ה-EQE הקטנה יותר, שטרם נחשפה, אך תיבנה לפי אותה נוסחה, ועם תג מחיר פחות יקר.
בדצמבר יגיע אייקון שטח חדש: EQG, גרסה נטולת פליטות מהאגזוז ל-G קלאס המיתולוגי, עם רמת עבירות גבוהה ותוך ניצול החישמול ליכולות חדשות. כך למשל יצויד ה-EQG בארבע מנועים, אחד בכל גלגל, מה שיאפשר לו לבצע סיבוב על המקום כמו טנק.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully