וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q4 איטרון במבחן: פחות זה יותר?

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 13:15

ארבע שנים אחרי שהייתה מחלוצות התחום עם האיטרון הראשונה, משיקה אודי קרוסאובר חשמלי שני, זול יותר ועם טווח יותר ארוך. למה לב-מ-וו ולמרצדס יש ממה לדאוג

אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
אודי Q4 איטרון. מתחרים מגרמניה, קוריאה ויפן/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 317,900 (מבחן), 290,000 (בסיס)

אהבנו: איכות חומרים, טווח, תא מטען
לא אהבנו: אבזור, הנדסת אנוש

ציון: 8.5/10

לפני ארבע שנים הגיע אלינו אודי איטרון, כאחת החשמליות המודרניות הראשונות בארץ. הקרוסאובר החשמלי הציע טווח רשמי של 398 ק"מ שהיו אז די וואו, ועלה 392 אלף שקל. היום אגב, הוא כבר עולה 525 אלף שקל.

כעת עולה לכביש בארץ אודי Q4 איטרון, אחיו הקטן: 511 ק"מ טווח, מחיר של החל מ-290 אלף שקל. והוא לא הרבה יותר קטן: בממדים ה-Q4 נמצא בין שני הקרוסאוברי בנזין של אודי, Q3 ו-Q5, המחיר הוא דומה לראשון, ובמרווח הפנימי לשני.

עיצוב: הג'יפון החדש הוא אחיהם המכופתר לפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק. חזית כסופה ואטומה רומזת שמדובר ברכב חשמלי, שכן אין כאן מנוע שריפה פנימית שזקוק לאוויר כדי לפעול ולהתקרר, אבל שאר העיצוב הוא אודי קלאסי, יקר אבל לא מתפאר. מכובד.

עוד בפרויקט המהפכה החשמלית:
אחת ולתמיד: כמה אפשר לחסוך אם עוברים לחשמלית
ואם אין לי כסף לטסלה? המדריך לחשמליות יד שנייה
בלוף מיסוי או הפתרון לחרדת הטווח: מה הסיפור של רכבי הפלאג אין
או כנסו ישירות לעמוד הפרויקט המיוחד

אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
הצטיינות לצד מגרעות מביכות בסביבת הנהג/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: גם סביבת הנהג בנויה באותה תפיסה. זו לא טסלה וחשמליות אחריות ששולחות את הנהג להתאים את עצמן אליה, אלא אודי שמרגע שהתיישבת אתה מבין מי נגד מי. אפילו מערכת בקרת אקלים זכתה למסך קטן משלה, עם כפתורי תפעול פיזיים, בלי לצורך להוריד את העיניים מהכביש כדי לשוטט בין מסכי תפעול רק כדי להחליש את המזגן. מצד שני הכפתורים על ההגה הקטום והספורטיבי הם כפתורי מגע, לא פיזיים, סידור פחות נוח ומועד יותר ללחיצות שגויות.

פתחי המיזוג ממוקמים גבוה סביב מסך המולטימדיה, איכות החומרים טובה בדרך כלל. המרווח מאחור מצוין, הרצפה כמעט שטוחה, ויש מספיק רוחב לשלושה, אם כי האמצעי יסבול קצת מסידור הספסל האחורי שבנוי יותר לשניים. יש יציאת מזגן, אבל באופן תמוה, אין מאחור שקעי USB. לתא המטען נפח נדיב של 520 ליטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
יש יציאות מיזוג, אין שקעי USB/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: ה-Q4 מגיע לארץ בשתי רמות גימור. גרסת הבסיס (290 אלף שקל) מגיע עם מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' עם צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים, ריפוד משולב עור, חלון שמש פנורמי, וחיישני חנייה מלפנים ומאחור. הגרסה המאובזרת טק פאק (311 אלף שקל) מוסיפה תצוגה עילית מצוינת, מערכת ניווט מקורית (שגם מוקרנת על השמשה בתצוגה העילית, בניגוד למסך של הווייז), פנסי לד מטריקס, מצלמת 360 מעלות לחנייה, וסטריאו משודרג, Sonos עם 10 רמקולים בהספק של 580W. בשתיהן חסרה טעינת אלחוטית לנייד.

מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית גם לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, שמירת נתיב ואורות גבוהים אוטומטיים.

אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
האח היוקרתי של סקודה אניאק ופולקסווגן ID4/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים: המפרט מוכר מה-ID.4 ומהאניאק, 204 כ"ס והנעה אחורית. בפועל הביצועים טובים, אבל חסרה המכה במגב בתאוצות שמציעות חלק מהמתחרות כמו טסלה מודל Y. בימי המבחן שכללו נהיגה בין עירונית רגועה לרוב, נהיגה מבצעית בהרי ירושלים, ונהיגה עירונית רשמה ה-Q4 צריכה ממוצעת של 18 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שאומר טווח מעשי נאה של 430 ק"מ - תוספת של יותר מ-100 ק"מ לטוח המעשי של האיטרון מהפתיח, ששופר מאז ובקרוב ינחת כאן עם סוללה מוגדלת. אפשר לשלוט ביעילות על עוצמת הטעינה והבלימה ממשוטים מאחורי ההגה. גרסת הקופה של הרכב, שנהנית מעיצוב אווירודינמי יותר, מציעה טווח ארוך ב-15 ק"מ.

אודי מצהירה על חצי שעה טעינה מסוללה על 20% ל-80%, בפועל נזקקנו לחצי שעה כדי לעלות מ-30% ל-80%, למרות שימוש בעמדה אולטרה מהירה (150 קוט"ש). טעינה איטית (11 קוט"ש) תדרוש 7 שעות מסוללה ריקה למלאה.

נוחות והתנהגות: ה-Q4 נוח יותר מאחיו לפלטפורמה, גם בעיר וגם מחוץ לעיר. ובעיקר, הוא שקט יותר. האחיזה גבוהה, ההיגוי מדויק, והגוף נשלט היטב בעיקולים. אבל כמו בביצועים, אין כאן שום דבר ספורטיבי.

אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
530 ליטרים נאים מאוד בתא המטען/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה

ה-Q4 הוא רכב חשמלי מוצלח ושימושי. הוא לא מתחכם, נוח ובעל טווח ארוך ומנצל היטב את העובדה שהוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ולא מוסבת מבנזין, כמו למשל מרצדס EQA וב-מ-וו i1X המתחרה לטובת המרווח והטווח. למעט כמה חסרונות קלים בהנדסת האנוש ובאבזור, אודי עשו כאן עבודה יפה. כרגע הוא גם נהנה ממחיר תחרותי מאוד, אבל היבואן טרם פירסם מחירון לאחר עליית המס האחרונה.

אודי Q4 e tron. אודי עציון, מערכת וואלה!
בלי מנוע לקרר, החזית אטומה/מערכת וואלה!, אודי עציון

על הצד הטכני: אודי Q4 e-tron

מנוע, הנעה: חשמלית, מנוע יחיד, אחורית
הספק/מומנט: 204 כ"ס, 31.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, יחס יחיד

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר):
1.6/2.1/4.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 276
תא מטען: 520 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 8.5 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
צריכת חשמל (מבחן): 18 קוט"ש ל-100 ק"מ
טווח (מבחן): 430 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר:
דירוג 1 מ-15

אחריות:
3 שנים

מתחרים:
ג'נסיס GV60, ב.מ.וו iX1, מרצדס EQA, וולוו XC40 חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully