וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אודי מעבירה דגם מרכזי מבנזין לחשמל

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 18:33

מחליפת המכונית הקומפקטית של אודי, ה-A3 תעבור להשתמש בפלטפורמה חשמלית, כך חשף מנהל הפיתוח הטכנולוגי של היצרנית

מבחן דרך: אודי A3 קוואטרו 2.0 ליטר. קינן כהן
תצטרף למשפחת ה-E TRON החשמלית/קינן כהן

כחמש שנים אחרי שהחלה את המסע לכיוון החשמל, במקביל להצגת גרסאות אחרונות למכונית הספורט קצה שלה כמו האודי R8, אודי RS3 וה-TT RS, היצרנית הגרמנית כבר מאותת על המסלול שיעביר אותה להנעה חשמלית או לפחות מחושמלת בשנים הבאות.

אודי כבר הודיעה על הפרידה ממנוע ה-V10 המפלצתי שהיה משותף לה וללמבורגיני, אבל הפעם זו אמירה ברורה - אחת המכוניות המרכזיות בהיצע היצרנית ה-A3 תהייה חשמלית בדור הבא שלה. כך לפחות אמר למגזין אוטוקאר הבריטי מנהל הטכנולוגיות במותג אוליבר הופמן. דברים דומים נאמרו על ידי בכירים אחרים בחברה בכנס השנתי של היצרנית, בה היא מספרת על התוכניות העתידיות שלה.

רכב אוודי אאודי A3. אתר יצרן
ה-A3 מחלוצות הקומפקטיות היוקרתיות מלווה את היצרנית יותר מ-20 שנים/אתר יצרן

נכון לעכשיו לא ממש ברור האם הדור הבא יהיה עוד שימוש בפלטפורמה החשמלית של קבוצת פולקסווגן ה-MEB שמשרתת את ה-ID.4, ה-ID.3 ואת המכונית שתחליף את הגולף בהיצע ה-ID.2all שהוצגה כקונספט, או שכבר תזכה לעשות שימוש בפלטפורמה החשמלית המודולרית החדשה של הקונצרן.

הפלטפורמה הזו, שהינה חלק ממה שנקרא "פרויקט טריניטי" אצל פולקסווגן ו"ארטמיס" באודי, אמורה להציע הרבה יותר יכולות ממה שזו הקיימת מסוגלת לספק. בין השאר שימוש במערכת חשמלית של 800 וולט, עם פוטנציאל טעינה של עד 270 קילווואט, רצפה נמוכה יותר שתתרום למרכז כובד משופר. בין הצהרות שניתנו, אך לא פורטו - טווח של עד 700 ק"מ, בזכות מארזי סוללה חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אודי RS3 פרפורמנס. אתר יצרן
מה הפוטנציאל החשמלי למשפחת ה-RS?/אתר יצרן

הבכירים אישרו בשלב זה כי המכונית תשמור על שתי תצורות המרכב הנוכחיות שלה - האצ'בק וסדאן 4 דלתות. אבל שינוי משמעותי מאוד יהיה מתחת למרכב. השימוש בפלטפורמה החדשה אומר שה-A3 או איך שתקרא המכונית הזו, תעבור לעשות שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית כבר בדגמי הבסיס, מקום שה-A3 מעולם לא הייתה בו מאז ייסדה את הקטגוריה בשנת 1996.

גרסאות ה-A וה-RS הספורטיביות שיוצעו גם הן לצד המכוניות החדשות יהיו בעלות הנעה כפולה, כמו היום, אבל לדברי אודי יציעו ביצועים שיתעלו על ה-RS3 הנוכחית. אנו צפויים לפגוש בדגמים החשמליים החדשים בשנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully