וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה תאפשר גם לישראלים להחליף את הגה המטוס

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 7:39

בארה"ב כבר אזל מלאי ערכות ההגה החלופי הרגיל שטסלה החלה להציע לנהגים שהתאכזבו מהגה המטוס. בישראל יש כבר 260 דגמי S ו-X שיוכלו בקרוב להחליף גם. המחיר בארץ טרם נקבע

ההגה החדש של טסלה. אתר יצרן
ההגה דמוי פקדי הטיסה של טסלה, לא כל הלקוחות עפו עליו/אתר יצרן

כאשר השיקה טסלה לפני שנתיים את המודל S וה-X המחודשים וציידה אותם בהגה ה-YOKE דמוי הגה השליטה במטוסים, העולם כרגיל במקרי טסלה נחלק לשניים - אלו שהתלהבו ממנו ואלו שמצאו אותו כמאוד קשה לשימוש ביום יום. בין אם אהבו את זה או לא, אם קנית מודל S או X, ההגה הזה היה עסקת חבילה. וזה נכון גם לגבי 222 לקוחות המודל S ו-38 לקוחות המודל X שכבר הגיעו לכאן.

לפני חודשיים לקחה טסלה צעד אחרוה. ראשית היא הוסיפה אופציה של הגה רגיל לשני הדגמים, והלקוח צריך לבחור בין שני הדגמים בעת ההזמנה. שנית, ללקוחות שכבר קיבלו את הרכב עם הגה שאינו לטעמם טסלה הציעה עסקה: שלמו 700 דולר ונתקין לכם הגה רגיל, עגול. המחיר יש לציין הגון מאוד במונחי הגאים של מכוניות יוקרה שעלותם מאמירה בקלות להרבה יותר מ-1,000 דולר.

הפנייה לרכישת הגה בטסלה. צילום מסך, טסלה, צילום מסך
הרכישה לא זמינה באתר והלקוחות מופנים לאפליקציה/צילום מסך, צילום מסך, טסלה

ההזמנות להגה החלופי נפתחו ב-15 במרץ, אולם תוך פחות מ-10 ימים אזלו ההגאים האלו, עדות לכך שלא מעט אנשים ממש לא אהבו את הרעיון של לשלוט במכונית עם הגה שחסר חלקים קריטיים בו. ולמרות שההגה עצמו מופיע באתר של טסלה כאופציה ללא תשלום ברכב חדש, הקונים שברשותם מכונית מופנים לרכישה שלו באפליקציה, שם הם מתבשרים שהוא אזל מהמלאי (כך לפחות מדווח בארה"ב), ללא עדכון מתי ישוב אליו. כאמור, נכון לעכשיו, הדגמים הללו עדיין מגיעים עם ההגה דמוי פקדי המטוס כסטנדרט.

לאחרונה עדכנה החברה כי גרסה משופרת שלו תופיע גם בסייברטראק, הטנדר העתידי שלה, אולם לא ברור אם במקרה שלו יהיה מדובר בהגה הזהה בתפעולו לזה שקיים בדגמיה כיום, או כזה ללא חיבור פיזי ובעל יחס משתנה, כמו זה שנמצא בלקסוס RZ החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
תא נוסעים טסלה מודל S. אתר יצרן
הגה עגול בהתקנה בדיעבד, בארצות הברית הוא עולה 700 דולר, כמה בישראל?/אתר יצרן

לקסוס היא היצרנית היחידה עד כה שהחלה להציע הגה דומה, אבל לא זהה. הצורה של שניהם דומה, אבל המנגנון שונה. בטסלה הגה המטוס מתפקד כהגה רגיל, רק ללא החלק העליון והתחתון, מה שהופך תמרונים צפופים איתו לפחות נוחים לשימוש ביום יום.

בלקסוס לעומת זאת נוסף לו עוד משתנה. במהירויות נמוכות ההגה ברכב היפני מסתובב בחדות יותר, כדי לסייע בתמרוני חנייה ובתמרונים עירוניים, שיהיו תמיד חדים יותר מאשר אלה בכביש מהיר. לקסוס אמנם הציגה את ההגה בהשקת ה-RZ, אבל תתחיל למכור אותו לציבור רק ב-2025, אחרי שתקבל את האישורים הרגולטורים לכך.

לפניית "וואלה!רכב" השיבה טסלה כי ההגאים הרגילים יוצעו כהתקנה בדיעבד גם ללקוחות הישראלים שירצו להחליף אותם, אולם אינה מוסרת בשלב זה את המועד בו הדבר יתאפשר. כמו כן טרם נקבע מחיר ההגה בישראל. בארצות הברית, שם נחשבים החלפים של טסלה זולים יחסית עלות ההגה, כולל ההתקנה הוא 700 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • הגה
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully