וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחת טסלה? עכשיו תוכלו לקבל הגה נורמלי

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 8:31

אילון מאסק מתקן טעות: אחרי שלקוחות התלוננו על ההגה דמוי מטוס במודל S ו-X, הוא יוצע מעתה רק כאופציה, והמכונית תגיע כסטנדרט עם אחד פחות מגניב אבל יותר יעיל. מה יעשו מי שכבר קנו מכונית?

תא נוסעים טסלה מודל S. אתר יצרן
מעכשיו יהיה אפשר לקבל גם עם הגה רגיל/אתר יצרן

כאשר טסלה הציגה את המודל S הנוכחית עם הגה ה-yoke, אותו פקד דמוי ההגה המותקן במטוסים העולם נחלק לשניים - אלו שאהבו אותו ואלו שהבינו שזה אולי נראה טוב, אבל רעיון רע מאוד כאשר מדובר באביזר שליטה במכונית.

כעת, בעקבות דרישה נרחבת של הלקוחות, שלא כולם אוהבים את הסרבול שיוצר ההגה הזה בתמרון במהירות נמוכה, תאפשר היצרנית האמריקנית ללקוחות שלא אוהבים את הפתרון היצירתי לתפעול המכונית לקבל את הדגמים בהם הוא מותקן - המודל S והמודל X גם עם הגה רגיל, זאת ללא תוספת תשלום. את הבחירה בין ההגה הרגיל לבין ה-yoke ניתן לעשות כבר בשלב ההזמנה של המכונית, כך גם מופיע מעתה באתר הישראלי של היצרנית.

תא נוסעים טסלה מודל S. אתר יצרן
ה-yoke מגניב ומסורבל/אתר יצרן

מתעניינים בטסלה? תראו מה יש לנו:
- ספסרי הטסלות, הישראלים שחושבים לעשות מכה על המודל S
- למות עליה: הטסלה 3 שהפכה לרכב לוויות
- שלוש שנים ומהפכה: מנכ"לית טסלה ישראל פורשת

למרות שטסלה לא לבד עם הסידור הזה וגם לקסוס הציגה משהו דומה לו ב-RZ, בעוד לקסוס התקינו מנגנון היגוי בעל יחס משתנה, כלומר, בזמן נסיעה איטית הפנייה של ההגה יוצרת זווית היגוי גדולה יותר בגלגלים הקדמיים, בעוד בטסלה היחס הוא אחיד, מה שמקשה על ביצוע פעולות תמרון שדורשות יותר מדי הפניות של ההגה. ארגוני בטיחות כבר ביקרו את טסלה וכבר אז ההערכה הייתה שהיצרנית תיסוג מהסיפור, או לפחות תציע חלופה.

בניגוד למצב בעבר או בדגמים אחרים, נראה שהבחירה בין הגה רגיל ל-yoke לא משפיעה על זמן האספקה של טסלה כפי שמופיע באתר ועומד כיום על אפריל-יוני 2023.

ומה עם מי שכבר הזמינו את המכונית או קיבלו אותה עם ההגה הישן? בטסלה ארצות הברית מציעים כבר ערכת הסבה של המכונית מה-yoke להגה הרגיל וזו תהייה זמינה החל ממרץ 2023. מחירה של ההסבה בחו"ל עומד על 700 דולר. התייחסות לשוק המקומי טרם פורסמה.

כך או כך טוב שטסלה תיקנה את הטעות ומהר יחסית, אבל איפה היו הרשויות בארה"ב שאישרו לפתרון הטכנולוגי הלא מוצלח הזה לעלות לכביש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully