וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסינים הספיקו להעתיק את הקרוסאובר החדש של קופרה?

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 12:11

מותג היוקרה הצעיר של סיאט חשף את הטווסקאן, הגרסה שלו לפולקסווגן ID.5 החשמלי, שייוצר בסין מ-2024, עם יותר כוח וטווח. יומיים קודם הציגה BYD קרוסאובר חשמלי חדש שדומה לו מאוד

קופרה טווסקאן/קופרה

וויין גריפית', מנכ"ל קופרה וסיאט, הסתובב באירוע ההשקה של הקופרה טווסקאן כמו חתן הבר מצווה. גריפית' הוא האיש שהצליח להחזיר את סיאט לרווחיות הודות להצלחת מותג היוקרה הצעיר שלה, שעשוי לחסל את מותג האם, כחלק מהמהפך החשמלי בקבוצת פולקסווגן.

"כאשר הצגנו את הטווסקאן קונספט בתערוכת פרנקפורט ב-2019 זו הייתה מכונית החלומות שלנו - מניפסט לכל מה שרצינו שקופרה תהפוך להיות. מאז, המשכנו להאמין שאם אנחנו חולמים את זה, אנחנו יכולים ליצור את זה. ובכן, היום, החלום הזה מתגשם. הטווסקאן הוא לא תגובה לשינוי שמתרחש כיום בתעשיית הרכב, הןא חלק מהשינוי עצמו".

במקום דרשה, גריפית' הציג תעודת הצטיינות. הוא גילה שקופרה מכרה ברבעון הראשון של 2023 כ-46.5 אלף מכוניות, לעומת 150 אלף ב-2022 כולה, והיא מותג הרכב הצומח באירופה, יותר מכוכבות כמו טסלה ודאצ'יה.

מנכ"ל קופרה וסיאט וויין גריפית' (במרכז) עם הצוות שלו והטווסקאן. קופרה,
וויין גריפית' (במרכז) והצוות שלו עם הטווסקאן החדש/קופרה

הטווסקאן, שנקרא על שם כפר קטלוני המשמש כאתר סקי בחורף, אמור להיות השלב הבא בהסתערות של קופרה על העולם. גריפית' הזכיר את היציאה של המותג מאירופה למקסיקו ואוסטרליה, ונקב גם בשמה של ישראל, ששומרת על מעמדה כאחד השווקים הגדולים של היצרן הספרדי מבחינת נתח שוק, וגם מבחינת ההצלחה של קופרה: 2,731 מסירות אצלנו ב-2022, גידול של 140%, ו-662 ברבעון הראשון של 2023, גידול של 39% נוספים, וזה עוד לפני השקת גרסאות הפלאג אין של הפורמנטר והלאון בהמשך השנה.

הקרוסאובר החשמלי החדש הוא גרסת סיאט לפולקסווגן ID.5, לסקודה אניאק קופה ולגרסה המקבילה של אודי Q4 איטרון קופה. אבל הוא קיבל יותר כוח, טווח, אגרסיביות בעיצוב, והבטחה להרבה יותר אופי. בנוסף, כפי שפורסם בוואלה, הוא גם מכניס את קופרה לסין, שוק הרכב הגדול ביותר בעולם, וייוצר בלעדית מאמצע 2024 במפעל חדש שהקימה שם פולקסווגן ביחד עם JAC המקומית, בקצב של 50 עד 70 אלף יחידות בשנה, שרובן ייוצאו לשאר העולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קופרה טווסקאן. קופרה,
סביבת הנהג מקורית יותר מהחיצונית, וגם קופרה הצטרפה למרדף אחרי מסכים גדולים יותר/קופרה

לקופרה יש כבר חשמלית אחת, הבורן, גרסה ספורטיבית יותר לפולקסווגן ID.3, שמיוצרת לצד הקומפקטית הגרמנית. עכשיו יהיה לו גם קרוסאובר חשמלי ראשון, שקיבל עוד לפני המקבילים לו בקבוצה את מסך המולטימדיה 15 אינץ' החדש, עם הנדסת אנוש משופרת, בדמות תאורה ללחצי ההפעלה של מערכות הרכב, וגם מנועי חשמלי מחוזק.

לגרסת ההנעה האחורית יהיו 286 כ"ס ו-550 ק"מ טווח משולב, לגרסת ההנעה הכפולה יהיו 340 כ"ס, ו-520 ק"מ. זה 40 כ"ס יותר מאשר ל-ID.5 GTX, מה שמפגין תמיכה מצד הנהלת פולקסווגן, שמאפשרת לרכב בחדש של חברת הבת להיות חזק יותר מהרכב שנושא את הסמל שלה, עניין לגמרי לא מובן מאליו בקבוצת VAG. אירוע ההשקה נערך בברלין, כמסר ברור לשורשים הטבטונים של המותג בן החמש.

קופרה טווסקאן קונספט. קופרה,
הטווסקאן קונספט מ-2019. למה הדגם הסדרתי לא נראה ככה?/קופרה

וכך בגרסת ההנעה הכפולה יאיץ הטווסקאן מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות, כחצי שנייה מהר מהפולקסווגן המקביל. גם לו יהיו בולמים אדפטיביים, חישוקי 19, 20 או 21 אינץ', והרבה יומרות ספורטיביות. גם בגרסת ההנעה הכפולה רק שליש מהכוח יגיע לגלגלים הקדמיים, מסייע לשיפור האחיזה בהאצה ובסיבובים.

את סוללת ה-77 קוט"ש המוכרת של הקבוצה אפשר לטעון בטעינה מהירה, אך רק בקצב של עד 135 קילוואט, כבר לא קצב יוצא דופן, אבל מספיק לפי נתוני היצרן להוסיף 100 ק"מ טווח בפחות משבע דקות. טעינה מ-10 ל-80 אחוז תארך 29 דקות.

העיצוב קצת פחות דרמטי משל רכב הקונספט, כפי שקורה תמיד, אבל עדיין דרמטי, בעיקר בחזית ובמכסה המנוע המוגבה בחלקו המרכזי, כרמז לתא המנוע הארוך והבולט של המכונית הקלאסיות. סביבת הנהג נועזת יותר, עם שלד אלומיניום בולט ש"מחזיק" את הדשבורד.

קופרה טווסקאן. קופרה,
הטווסקאן במבט מאחור/קופרה
BYD סונג L. BYD,
ו-BYD סונג L מאחור. יכול להיות שהמעצב שלה קיבל "השראה":?/BYD

אבל הוא בעיקר דומה מאוד לזה של ה-BYD סונג L, קרוסאובר חשמלי בתצורת קופה שנחשף בשבוע שעבר בתערוכת שנגחאי. הרכב הסיני מוגדר כרגע כמכונית קונספט, אבל צפוי להיכנס לייצור לקראת סוף השנה.

מאחר והטווסקאן נחשף כבר כרכב תצוגה לפני ארבע שנים, וייתכן שהאיורים הסופיים שלו מסתובבים אצל ספקים בסין לקראת תחילת הייצור. אם לא מדובר בצירוף מקרים מופלא אלא בהעתקה, הרכב הספרדי-סיני הוא המקור, לא החיקוי.

אירוע חשיפת דגמים קופרה. אתר יצרן
קופרה אורבן רבל (מימין), לצד טווסקאן קונספט וטראמר פלאג אין העתידי/אתר יצרן

בפנים יש מקום לחמישה, עם מרווח לא רע הודות לאורך של 2.64 מטר, רוחב של 2.86 מטר, גובה של 1.597 מטר ובסיס גלגלים של 2.76 מטר.

מתלי מקפירסון מלפנים ורב חיבורי מאחור אמורים לספק התנהגות ספורטיבית, שתיעזר גם בחלוקת משקל של 51:49. אין עדיין מחיר, אבל אפשר לצפות שדגם ההנעה האחורית יעלה בין 250 ל-300 אלף שקל, וה-VZ עם ההנעה הכפולה והביצועים המשופרים, סביב 300 אלף שקל ואולי אף יותר.

לטווסקאן יצטרף ב-2025 האורבן רבל החשמלי הקטן והזול ממנו, וב-2026 הטראמר, קרוסאובר שיחליף את האטקה, וייוצר בגרסאות היברידיות ופלאג אין, אך לא חשמלי מלא. כך שביחד עם הפורמנטור והלאון בגרסאות פלאג אין, מכוונת קופרה לייצור של כחצי מיליון מכוניות בשנה בחלקו השני של העשור.

תוכניות ההתרחבות עשויות לכלול כניסה לשוק האמריקאי, באמצעות ייצור הטווסקאן במפעל פולקסווגן בטנסי, או במקסיקו, מה שנדרש כדי לזכות בהטבת המס של עד 7,500 דולר לרכב חשמלי המיוצר בצפון אמריקה - וגם כי למכור בארה"ב רכב שמיוצר בסין בעיצומו של עימות מסלים ביניהן, לא ממש יתקבל בברכה.

קופרה דארק רבל. קופרה,
קופרה דארק רבל. מכונית קונספט וירטואלית, בקרוב בקונסולות המשחקים/קופרה

במקביל הציג גריפית את הכניסה של קופרה למטאוורס, למרות המכות הכלכליות שסופג העולם הוירטואלי שחברת האם של פייסבוק מנסה לייצר. עבורו פיתחה החברה מכונית קונספט וירטואלית, הדארק רבל, חשמלית ספורטיבית במבנה שוטינג ברייק, שחבל שנתקל בה בפעילויות רשת ובקונסולות משחקים, ולא על הכביש או המסלולים של העולם הפיזי.

הכותב היה אורח קופרה בברלין

  • עוד באותו נושא:
  • קופרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully