וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מחליפה סוללה ומוזילה את המוסטאנג מאך E. מתי בארץ?

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 7:28

מלחמת המחירים בשוק המכוניות החשמליות: פורד השיקה את המוסטאנג החשמלית עם סוללה נטולת קובלט, והפחיתה את המחירים שלה בארה"ב ב-3,000-4,000 דולר

כבר יותר משלוש שנים שהשוק הישראלי מחכה למוסטאנג מאך E, הקרוסאובר החשמלי הראשון של פורד שהתקבל באהדה בארצות הברית. אולם בסוף הדחיות החוזרות והנשנות יש סיכוי טוב שנקבל מוצר אטרקטיבי יותר מזה שהוצע עד כה וגם טפטף לישראל באמצעות ערוצי הייבוא המקביל.

יותר משנתיים לפני הכניסה המאסיבית שלה לייצור סוללות באופן עצמאי על בסיס טכנולוגיה של CATL הסינית, הודיעה פורד כי היא תשווק את גרסת הכניסה של המאך E עם סוללות ליתיום פוספייט (LFP ) חדשות במקום סוללות הניקל-קובלט-מגנזיום (NCM) שבהם עשתה שימוש עד כה.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
הקרוסאובר מקבל סוללות יעילות יותר בעלות אורך חיים משופר/אתר יצרן, יצרן

סוללת ה-72 קוט"ש החדשה מאפשרות שיפור זניח בטווח הנסיעה של הרכב, מ-397 ל-402 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית ו-363 במקום 360 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה.

אבל הבשורה האמיתית של הסוללות האלו היא הבטחה למחזור חיים ארוך יותר: ירידה איטית יותר בנצילות הסוללה לאורך זמן, עמידות טובה יותר בפני טעינות ל-100% סוללה, וקיצור זמני הטעינה. החיסרון: יעילות מופחתת בתנאי מזג אוויר קרים. זה, אגב, גם סוג הסוללות בהן משתמשת כיום טסלה בדגמי המודל 3 בגרסת SR הבסיסית.

האזכור של טסלה כאן מגיע כדי להשלים את התמונה למהלך של פורד, בסוללות ה-LFP לא נעשה שימוש בניקל וקובלט, שתי מתכות שהן גם יקרות וגם מגיעות לרוב ממכרות במדינות עם תנאי עבודה מפוקפקים. כך שסוללת LFP זולה יותר מהסוללות הקיימות.

עם שימוש בסוללה החדשה, מתאפשר לפורד לחתוך במחירים של המאך E. אבל לא רק בשל הסוללה החדשה - מתחילת השנה השקיעה פורד 2 מיליארד דולר בהאצת קצב הייצור של שני הדגמים החשמליים שלה - המאך E והטנדר F150 לייטנינג.

קצב הייצור השנתי של המוסטנג החשמלית במפעל בקאוטיטלן, מקסיקו יוכפל עד סוף השנה ל-210 אלף מכוניות בשנה. קצב ייצור ה-F-150 החשמלי יוגדל פי שלושה ל-150 אלף טנדרים בשנה בפס הייצור במישיגן שבארה"ב.

יכולות ייצור גבוהות יותר משמען גם הפחתת עלויות על כל יחידה שיורדת מפס הייצור, וכאשר טסלה מטרילה את שוק החשמליות עם הפחתות מחירים, היצרניות לא יכולות לגלגל את הפחתת העלויות לכיס שלהן ומתרגמות אותו להנחות.

פורד תפתח מפעל סוללות משלה. אתר יצרן
פורד משקיעה 3.5 מיליארד דולר במפעל סוללות חדש במישיגן, על בסיס טכנולוגיה סינית/אתר יצרן

וכך המאך E הבסיסית הוזלה כעת ב-3,000-4,000 דולר, תלוי בגרסה, שזו כבר הוזלה שנייה במחירה של הפורד החשמלית, אחרי שמחירה ירד בינואר ב-900 עד 5,800 דולר.

כעת מחיר הכניסה של הדגם בארה"ב ל-43 אלף דולר - עדיין יקר ב-3,000 דולר ממודל 3 בסיסית, וב-1,500 דולר מגרסת הכניסה של יונדאי איוניק 5.

כך שעל הנייר ההוזלה הייתה מאפשרת למכור את המאך E בישראל במחיר התחלתי של כ-210-220 אלף שקל. זהו מחיר יקר יותר מחלק מהמתחרות הישירות, אבל נמוך משמעותית מ-289 אלף השקלים שמבקשים היום עבור מאך E בערוצי היבוא המקביל.

כפי שנחשף בוואלה, המאך E תגיע לישראל בייבוא סדיר ב-2024, לאחר מתיחת הפנים שיעבור הדגם. מדלק מוטורס עוד נמסר כי טרם נקבע אילו גרסאות יגיעו לארץ ובאילו מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully