וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה, סקודה ו-BYD: הזוכות במכרז החשמלי של הכנסת

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 22:36

ירוקות ויקרות, 4 חברי כנסת ישתתפו בפיילוט ראשון של נהיגה במכונית חשמלית במקום מכוניות הבנזין וההיברידיות. מנכ"ל הכנסת משה אדרי: "נגדיל בכל שנה בטווח של בין 20-30%"

פיילוט מכוניות חשמליות לחברי הכנסת. נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
חלק מחברי הכנסת לצד הסקודה אניאק החשמלית/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

בדיוק לפני 3 חודשים פרסמנו כאן לראשונה כי בכוונת הכנסת לצאת בפיילוט ראשון לשימוש במכוניות חשמליות, והיום הוא יוצא לדרך באופן רשמי. 4 חברי כנסת: אברהם בצלאל וארז מלול מש"ס, מיכל שיר ויוראי להב הרצנו מיש עתיד יוכלו לבחור בין שתי חלופות חשמליות נטולות פליטות מזהמים - קיה EV6 או סקודה אניאק לבחירתם. בנוסף אליהם, יעשו שימוש שני עובדי משכן הכנסת במכוניות מסוג BYD אטו 3 במשך שנת הפיילוט.

יצוין כי עלות המכוניות החשמליות האלו, שיסופקו באמצעות חברת הליסינג שלמה סיקסט גבוהה מאשר מחיר המכוניות הצמודות הפופולריות יותר בקרב חברי הכנסת (כאשר הדומיננטיות ביותר הן סקודה סופרב וקודיאק), אולם לאור החיסכון הצפוי בעלויות האחזקה שנאמד בכ-20 אלף שקלים בשנה, הפער הזה יצטמצם מהר מאוד.

פיילוט מכוניות חשמליות לחברי הכנסת. נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
סקודה אניאק וקיה EV6, יהיו יקרים לרכישה, אבל חסכוניים יותר לאחזקה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

היוזמה מאחוריה עומד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה היא ניסיון ראשון לבחון את מידת ההתאמה של כלי הרכב האלו לתמהיל השימושים של חברי הכנסת ועובדי המשכן. במסגרתו הותקנו עמדות טעינה בחנית המשכן ובבתי המשתתפים. במהלך השנה הקרובה בה יקחו המשתמשים חלק בפיילוט הם ימלאו שאלונים וסקרים הן בהיבט השימוש השוטף ברכב החשמלי כרכב צמוד והן בהיבט של איכות המכוניות עצמן, העמידה שלהם בטווח המוצהר, ביצועי עמדות הטעינה ועוד.

מנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי: "מדובר במהלך ראשוני בכנסת המשלב קידמה טכנולוגית, צמצום בזיהום אוויר הסביבה וחיסכון בכספי משלם המיסים. בהנחה שהפיילוט יוגדר בהצלחה, הכוונה להגדיל את השימוש ברכבים מופחתי זיהום בכל שנה בטווח של בין 20-30%, כ-33 רכבי ח"כים ו- 12 רכבי עובדים. צעד זה מחזק את מעמדה של הכנסת כאחד הפרלמנטרים הירוקים והמתקדמים בעולם בתחום ואנו תקווה כי ישמש דוגמה לתושבי ישראל".

אם לא דוגמה, אז לפחות הידיעה שבקרב חברי הכנסת יהיו לפחות 4 אצבעות שידעו לעמוד על הקשיים הלא פשוטים שמציבים אתגרי התשתית החשמלית בשלב זה לבעלי החשמליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully