וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אסטרה GSe: קומפקטית פלאג אין יכולה להיות גם ספורטיבית?

יתיר דוידוביץ

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 3:56

כשמילות המפתח בשוק הרכב הן חסכון בדלק והפחתת זיהום, העתיד של המכוניות הספורטיביות נראה עגום. ואז באה ה-GSe ומנסה ליהנות מכל העולמות

אופל אסטרה GSE. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה!
העיצוב קצת יותר שרירי, אבל האסטרה נאה כבר בבסיס/מערכת וואלה!, יתיר דוידוביץ

מחיר: טרם נקבע
מתחרות: סקודה אוקטביה פלאג אין, הונדה סיוויק היברידית
אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, התנהגות וביצועים עם סוללה מלאה
לא אהבנו: ידידותית יותר לסביבה מאשר לנהיגה

מגמת החשמול מסביב הורגת, הלכה למעשה, את מכונית הספורט. המכונית החשמלית מוגבלת בטווח, בטח אם תנהגו בה כמו שצריך, את הסאונד הנפלא תאפסנו בארכיב, ועל משקל קל הס מלדבר. לחובבי הרכב לא נותר מפלט, בטח לא שניים או ארבעה, בסוף היום צריך להתפשר. או חיסכון בזיהום או חיסכון בכיף, והתשובה הגלובלית המתבקשת - תשכחו מהכיף.

אופל מצידה לא הסכימה לוותר והציגה קו חדש של מוצרים תחת השם GSe שאמור להציע לכם ליהנות מכל העולמות. לקחנו את האסטרה GSe למבחן בכבישים מפותלים ולאוטובאנים סואנים כדי לבדוק האם מכונית חצי חשמלית היא גם מהנה וגם נקייה או שהיא מפספסת מכל הכיוונים.

אופל אסטרה GSE. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה!
אפשר ללחוץ בכביש המפותל בלי לדאוג שתתקעו עם סוללה ריקה/מערכת וואלה!, יתיר דוידוביץ

יוצאים למרחבים

האסטרה GSe התייצבה למבחן כחלק מסדרת כתבות על כבישי הנהיגה הטובים באירופה ולכן השקמנו מוקדם מאוד בבוקר, התנענו את המנוע ו...כלום לא קרה.

כלומר, המנוע החשמלי נדלק והמכונית שייטה לה מעדנות החוצה מהעיירה הישנונית. גרגורי מנוע? פצפוצים מהאגזוז? תשכחו מזה. האסטרה לא בעניין. אז החלטנו לבחון את הטווח החשמלי שלה וגילינו שבמהירות אוטובאן הוא נעלם מהר יותר מיוצאי האח הגדול. אז ויתרנו והחלפנו למוד שיוט נינוח במצב ההיברידי.

והאסטרה זרחה. כי למרות שהמתלים שלה קשוחים יותר והמרכב נמוך יותר, על הכביש המהיר ממש לא מרגישים את זה. המכונית תשייט לה בקצב התנועה, אבל אם תרצו לעקוף היא תזנק בנחישות ל-200 קמ"ש, בהנחה שיש לכם עתודות של חשמל בסוללה. אין? מנוע הטורבו בנזין (1.6 ליטר, 180 כוחות סוס) יפגין נוכחות ויתאמץ כדי להביא אתכם למהירות הנדרשת. זה לא יהיה אלגנטי כמו השילוב ההיברידי, ובטח לא ישמע כמו החמישית של בטהובן, אבל זה יספיק כדי לשמור על הקצב.

כאן גילינו תופעה מעניינת. באסטרה GSe אי אפשר לשמור סוללה לשלב מאוחר יותר אלא רק להגדיר כמה ק"מ חשמליים תרצו שיהיו זמינים עבורכם. אם אין מספיק ק"מ במצבר המכונית תטען אותו תוך כדי נסיעה וכמובן תזהם יותר. גרוע? ממש לא.

לאורך מאות הקילומטרים עם ה-GSe התברר שזמינות של חשמל בסוללה במצב זה מאפשר למכונית לנהל את האנרגיה בצורה טובה יותר ואפילו להציג צריכת דלק עדיפה קלות ביחס לנסיעה בה לא טוענים טווח מסוים והסוללה ריקה לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אופל אסטרה GSE. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה!
המושבים ספורטיביים ועוטפים, המולטימדיה לא נוחה לשימוש בתנועה/מערכת וואלה!, יתיר דוידוביץ

הירוק היום ירוק מאוד

האמת, ביחס לנתוני המבחן שכלל נסיעות מהירות מאוד באוטובאן, נהיגה דינמית באלפים ונסיעות עם רכב מלא אנשים וציוד צריכת הדלק עמדה על 16.3 ק"מ לליטר. נתון מאוד מרשים.

בסוף גם בדקנו האם היא מקיימת את טווח הנסיעה החשמלי. מחשב הדרך הצביע שנשארו עוד על 8 ק"מ ואנחנו נסענו נסיעה פרברית של 11 ק"מ על חשמל בלבד. נאה למדי. כן, אופל אסטרה GSe בהחלט מקיימת בכל מה שנוגע לצד הירוק.

והיא מקיימת בעוד מקומות שאותם אתם רואים בתמונות. המעצבים של ה-GSe לא היו צריכים לעבוד יותר מדי קשה כדי להפוך את ה-GSe למכונית יפהפיה, הרי הם מתבססים על האסטרה המוצלחת. ובכל זאת, הנגיעות הנכונות מעניקות ל-GSe את המימד הנוסף שספורטיבית חמה צריכה. חישוקים ספורטיביים יותר, הנמכה קלה ונגיעות בפגושים מעניקים למכונית המשפחתית מראה מעט יותר שרירי.

השינויים הקלים, אך הברורים, בעיצוב ממשיכים גם פנימה עם זוג מושבים עוטפים וספורטיבים ותגי GSe מפוזרים. שאר תא הנוסעים די דומה למעט נגיעות כאלו ואחרות. האבזור, כמובן בגרסה זאת, עשיר למדי. מערכת המולטימדיה המוכרת מהאסטרה מציגה מידע רב אך לא הכי נוחה לשימוש בתנועה. למרבה המזל, כנהוג באופל פקדי בקרת האקלים נפרדים ממערכת המולטימדיה ומסייעים לתפעול הנוח שלה.

תנוחת הישיבה נמוכה, ספורטיבית ועוטפת מאוד עם הגה שמנמן שמתכוונן למרחק רב ומושב בעל כוונון חשמלי נוח. הבעיה היא דווקא שמשה קדמית נמוכה יחסית ואנכית עם מראה מרכזית שתלויה נמוך. הסידור אולי נראה טוב מבחוץ אבל יוצר שדה ראייה לא מוצלח לנוהגים.

עוד כמה דברים קטנים שצריך לסמן עליהם 'וי'. המושבים העסיסיים והעוטפים בהחלט משפיעים על המרווח המצומצם מלכתחילה של האסטרה. תא המטען בגרסה הזאת די קטן. מזוודה גדולה אחת ועוד אחת קטנה לצד תיק גדול לכבל הטעינה מילאו אותו מעל ומעבר.

ועוד משהו אחד. נוחות הנסיעה. עם מרכב נמוך, צמיגים נמוכים חתך ומשקל מכובד לאסטרה לא קל להיות נוחה. ואכן, הנוסעים ברכב ידעו על כל שיבוש ושיבוש וכמעט כל פרט בכביש מגיע לנוסעים.

מהצד השני, למרות העובדה שמדובר במכונית מאוד עסוקה, היא מצליחה לשכך את רוב המהמורות באופן שאמנם מספר עליהן אך לא מעביר אותם ישירות לגב של הנוסעים. בידוד הרעשים תלוי בעיקר באיכות הכביש ונע בין מעולה ללא משביע רצון.

אופל אסטרה GSE. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה!
הביצועים תלויים בשאלה כמה חשמל נשאר לכם בסוללה/מערכת וואלה!, יתיר דוידוביץ

לבן על לבן

אחרי נסיעה ארוכה לדרום בוואריה הגענו סוף סוף לכביש הנהיגה שלשמו האסטרה GSe נבחרה. מעבר ההרים ריידברג באלפים הגרמנים אמנם קצר אבל השיפוע נאה וכמות הסיבובים מבלבלת. וכך אנחנו מתחילים לגלות את הצד הספורטיבי של ה-GSE. האמת, ברגעים הראשונים היא רחוקה מלהרשים. המכונית כבדה יחסית וצוללת לתוך הפניות באותה התלהבות שנער מתבגר ירוץ לקבל נשיקה מהדודה. הכוח של המנוע מגיע בפרץ טורבו וחשמל שאינם חופפים ובסיבובים זה מוביל להרבה תת-היגוי מתסכל וקצב לא משכנע.

אבל כשאנחנו מגיעים לשיא הגובה קצת מתוסכלים ורואים אופנוען טס בסביבה, אנחנו נזכרים שלכל טאנגו צריך שניים ולמבחן הזה צריך Reset. בניגוד להרבה מכוניות ספורטיביות האסטרה GSe צריכה נהגים שמבינים קצת תאוריה ושינהגו בה בצורה הנכונה.

זה מתחיל בבלימה. הגלגלים הקדמיים צריכים הרבה משקל כדי לפנות ולכן נדרשת בלימה משמעותית. חזקה מספיק כדי ללחוץ עליהם אבל לא מדי כדי להפעיל את ה-ABS. בשנייה שהמשקל מתייצב על הציר הנכון האסטרה GSe אוחזת את הכביש בנחישות של ילד שהגיע למדף הממתקים בסופר. או אז הפנייה מתרחשת במהירות וביעילות מפתיעים. וכאשר המשקל שלה מאוזן האחיזה מעולה ואין כמעט כוח שיזיז אותה מהנתיב.

נקודה קטנה ומהנה היא עיצוב תא המנוע. במרכז המכסה יש בליטה שרצה לאורכו. הישיבה הנמוכה הופכת את הבליטה במרכז לסוג של כוונת ומסייעת להעצים את החוויה הספורטיבית.

כשיוצאים מהסיבוב צריך משהו שלרובנו פשוט אין, סבלנות. צריך לחכות עם הגז, עד שההגה כמעט ישר ואז אפשר לחזור עם הרבה גז. או אז, האסטרה מפצה עם האצה מהירה ויעילה בה פרצי הכוח לא משפיעים על קו היציאה מהפנייה. בנוסף, כדאי להגיע לכביש עם עתודות חשמל ראויות ולנהוג במצב B בו הבלימה הרגנרטיבית פועל כי המעורבות של החשמל בחוויה הספורטיבית כמעט קריטית.

בלי חשמל, אתם תרגישו שאתם נוהגים על משפחתית מדור קודם עם מנוע ממוצע. עם חשמל, אתם תרגישו שהאסטרה היא ספורטיבית שחזקה מסך 225 הסוסים שסוחבים אותה ופה ושם פרצי הכוח החשמלי יובילו אותה כמו גל ארוך לקראת נקודת הבלימה הבאה. להגה עצמו יש משקל טוב כשמעמיסים אותו ודיוק מכובד, תוספת חשובה לחוויה. את הכל משלימים בלמים טובים ואף הם מדויקים.

אופל אסטרה GSE. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה!
פשרה ברוח הזמן. מהנה בלי להרוג את היער/מערכת וואלה!, יתיר דוידוביץ

זה לא חלבי ולא בשרי

אסטרה GSe, שאמורה להגיע לישראל בהמשך השנה, היא מכונית שמוכנה לכל משימה. היא תוביל את בעליה ביום יום באמצעות המנוע החשמלי עד לעבודה וחזרה. היא תעביר נסיעות ממושכות בקצב טוב ועם צריכת דלק לא רעה והיא תאפשר לכם להשתובב בכבישים מפותלים, אם בטעות נחה עליכם הרוח.

ה-GSe מסמלת דור חדש של מכוניות ספורטיביות. משקל קל, סאונד מעורר וכוח מתפרץ כולם לא נמצאים ברשימה את מקומם מחליפים ידידותיות לסביבה, התנהגות נאותה ומספיק כוח כדי שלא תתלוננו.

האם זה רע? לא בהכרח. בהתחשב בנסיבות הפתרון האחר הוא פשוט להפסיק ולמכור מכוניות ספורטיביות של ממש. את הדור של מכוניות הסופר-מיני הספורטיביות, כמו פיג'ו 208GTI לדוגמא, אנחנו מאבדים כבר בימים אלו ותורן של ההוט-האצ' יגיע מיד אחר-כך.

החלופה החשמלית, לפחות כיום, כבדה ומוגבלת בטווח בשביל לאפשר לכם ללכת לטחון את סדום-ערד, או את מעברי ההרים באלפים, הלוך וחזור.

אז בנסיבות הקיימות אופל אסטרה GSe אולי לא מציעה חוויה טהורה אך היא בטח ובטח מציעה חוויה מצוינת בצד שבו מעלים חיוכים ועדיין מחבקת עצים במובן החיובי של המושג.

על הצד הטכני: אופל אסטרה GSe

מנוע, הנעה: היברידי פלאג אין, טורבו בנזין + מנוע חשמלי, הנעה קדמית
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק/מומנט: 225 כ"ס, 36 קג"מ
סוללה: 12.4 קוט"ש
תיבת הילוכים: אוט, 8 הילוכים


מידות:
אורך (מ'):
4.37
רוחב (מ'): 1.86
גובה (מ'): 1.44
בסיס גלגלים (מ'): 2.68
תא מטען (ליטר): 352

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות)
: 7.5
מהירות מירבית (קמ"ש): 235
טווח חשמלי יצרן: 64 ק"מ
טווח חשמלי מבחן: -
צריכת דלק (יצרן): 39 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 16.3 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית

זיהום אוויר:
קבוצה 2 מ-15

אחריות:
ארבע שנים או 120 אלף ק"מ. אחריות לסוללה: 8 שנים או 160 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully