וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימפריה מכה שנית: מבחן ראשון להונדה סיוויק החדשה

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 6:55

הונדה סיוויק החדשה חזרה לשוק בו היא כבר לא מתמודדת רק מול משפחתיות קומפקטיות כמותה, אלא גם מול אלטרנטיבות חשמליות ושוק שאוהב קרוסאוברים. נהיגה ראשונה במכונית החשובה ביותר של היצרנית בישראל

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
בין ספורטיביות למופנמות, העיצוב בסיוויק החדשה הולך בין הטיפות/קינן כהן

מחיר: 180 אלף שקלים
מתחרות: פולקסווגן גולף, קופרה לאון, מאזדה 3, פורד פוקוס
אהבנו: מרווח, צריכת דלק, התנהגות, נוחות
לא אהבנו: מחיר, תא מטען
ציון: 9/10

זה לא סוד, שבשנים האחרונות אולם התצוגה של הונדה בישראל לא היה אטרקטיבי מדי. ההונדה ג'אז היא מכונית מבריקה שלמרבה הצער לא זוכה להצלחה וההערכה שהיא ראויה לה, ה-C-RV ההיברידי היה יקר מדי בכדי להיות אלטרנטיבה למתחרים שלו והסיוויק המתבגרת שהושקה פה ב-2017 הייתה רחוקה מלהרשים ברמת המוצר. אגב, לא רק בישראל, גם באירופה המותג הזה הלך וצמצם את טביעת הרגל שלו כאשר הוא נעדר כל אלטרנטיבה חשמלית משמעותית, כזו המעניקה מענה לטרנד הנוכחי. משכך ממקדת היצרנית את הפעילות שלה בשוק האמריקני ובאסיה, שם היא זוכה להצלחה.

בכלל, כאשר מסתכלים על השוק אליו הגיעה הסיוויק ב-2017 קשה לדמיין פער גדול כל כך בין אז להיום. היא הגיעה עם תיבת הילוכים ידנית, שני מנועי בנזין ללא אופציה היברידית ובמחיר שהתחיל ב-122 אלף שקלים. היום תיבת הילוכים ידנית במשפחתית היא זיכרון רחוק, המנוע הוא היברידי בלבד וב-122 אלף שקלים אתם תקנו אולי סופר מיני טובה, לא יותר.

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
קשר רופף מאוד לדור היוצא בעיצוב החיצוני/קינן כהן

עיצוב: המראה החיצוני שומר על קשר רופף עם הדור היוצא, אזכורים קלים בחזית, אבל היא בעיקר לוקחת קליק או שניים אחורה מההופעה הקרבית, אולי קרבית מדי של הדור הקודם. כאן היא מנסה להידמות יותר להונדה אקורד, שממש כמו הסיוויק נהנית מקהל נאמן מאוד בארצות הברית. נאמן ושמרן.

תא נוסעים: ואם העיצוב החיצוני לקח קליק אחורה, תא הנוסעים זינק קדימה. בהונדה לא השאירו אבן על אבן ולמעט הלוגו על ההגה טיפלו בכל פינה בתא הנוסעים. העיצוב נאה מאוד, במיוחד פס "חלות הדבש" שמסתיר את יציאות המיזוג, איכות החומרים טובה מאוד, המושבים נוחים (היינו שמחים לבד מעט יותר מחמיא), קל לכוון תנוחת נהיגה מוצלחת והראות החוצה היא עולם אחר לעומת הדור הקודם עם השמשה המפוצלת. גם הנדסת האנוש בסביבת הנהג מצוינת עם שילוב של חוגות וכפתורים לדברים המידיים שצריכים להיות זמינים ותפריטי מגע לכל השאר. מה כן חסר לנו? תאי אחסון שיכלו להופיע פה עם המעבר מידית ההילוכים ההיא למתגים קטנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
בתא הנוסעים יש מהפכה אמיתית בכל הקשור להנדסת אנוש ואיכות חומרים/קינן כהן

מושב אחורי: שורת המושבים האחורית יוצאת נשכרת מהגדלת בסיס הגלגלים ל-273 ס"מ, אבל זו לא רק תוספת של 3 ס"מ אלא גם תכנון טוב שלו שמעניק מרווח רגליים טוב גם למבוגרים, מרווח ראש משופר משמעותית מזה של הדור הקודם ומושב אחורי רכב שיושיב שלוש ילדים, או אפילו שניים ואחד בבוסטר. מאכזב שברמת הגימור הנבחנת "אלגנס" שהיא רמת הכניסה יש שני שקעי טעינה, אבל אין פתחי מיזוג ליושבים מאחור וכבר פגשנו מכוניות עם פלסטיקה טובה יותר בדלתות.

תא מטען: סידור הדלת החמישי היה ונשאר נקודת חוזקה בשל הקלות להעמיס דברים לתא המטען, המפתח נוח, סף ההטענה לא גבוה מדי. המבנה הפנימי שלו סובל מחדירה מוגזמת של בתי הגלגלים והמדרגה של הסוללה ההיברידת יוצרים משטח לא אחיד במבנה שלו. הסוללה גם גובה מחיר מהנפח שיורד ל-345 ליטרים (420 בעבר) המדף הנגלל משפר אך במעט את בידוד הרעשים לנוסעים מאחור, פחות טוב מאשר מדף קשיח (שעליו גם ניתן להניח חפצים).

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
מרווח רגליים וראש משופר. אין פתחי מיזוג לאחור/קינן כהן

אבזור: יחסית לרמת הכניסה, הסיוויק מאובזרת בצורה סבירה. בקרת אקלים מפוצלת, חיישנים מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס (מתלכלכת בקלות בנסיעה על כביש לא נקי), שליטה על עוצמת הרגנרציה מההגה, חימום מושבים, מערכת המולטימדיה בגודל 9 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, לוח המחוונים משולב עם תצוגה אנלוגית ודיגיטלית (7 אינץ' ברמת הגימור הזו, 10.2 בגבוהה ביותר) כאשר זו מציגה בין השאר גם הנחיות מערכת הניווט.

אבזור בטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור וגם מכסה מנוע "קופץ" להגנה על הולכי הרגל במקרה פגיעה.

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
ביצוע פחות מוצלח בתא המטען לעומת מכוניות האצ'בק אחרות/קינן כהן

ביצועים: בעוד הסיווק הקודמת הגיעה רק עם מנועי בנזין, הדור הנוכחי הולך לצד השני - רק היברידית. אבל לא סתם היברידית, אלא כזו שאת ההנעה בפועל עושה המנוע החשמלי בהספק של 183 כ"ס ונתון מומנט של 32 קג"מ. את מנוע הבנזין הדי גדול שלה, בנפח 2 ליטרים היא שמה כדי לשמש גרנרטור לטעינת הסוללה, הוא מצטרף להנעה רק כאשר נדרשת תאוצה מהירה או בשיוט.

תיבת ההילוכים פה היא ה- ה-e-CVT, זו בעצם לא ממש תיבת הילוכים במובן הקלאסי אלא יותר מערכת העברת כוח. כלומר, כל עוד נעשה שימוש בהנעה החשמלית יחס ההעברה הוא קבוע וכאשר מנוע הבנזין נכנס הוא מתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים. בפועל התחושה היא כשל תיבת הילוכים רציפה.
המכונית זריזה כאשר יש די והותר כוח לעקיפות או עליות זריזות. כדי לקבל את הביצועים האלו כדאי וצריך לעבור למצב ספורט.

צריכת דלק: אחרי 600 ק"מ של נהיגה בשלל מתארים וסגנונות. צריכת הדלק המשולבת במבחן עמדה על 17.5 ק"מ לליטר, נתון מצוין. מה היה מפתיע עוד יותר? את פרק הנהיגה האחרון נאלצנו לעשות על צמיג חלופי זמני המגביל למהירות של 80 קמ"ש (נקודתי למכונית המבחן - בדגמים הרגילים יש גלגל מלא) - התוצאה הייתה פנטסטית - צריכה של 25 ק"מ לליטר.

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
מנוע 2.0 הליטרים משמש בעיקר כגנרטור. צריכת הדלק הייתה לא פחות ממעולה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: לסיוויק כיול מתלים רך יחסית, עוד שינוי ביחס לדור היוצא שזכור לי כנוקשה למדי. אבל היא לא רכה באופן מרושל, אלא פשוט בעלת ספיגה מדויקת ונכונה של השיבושים בכל טווח המהירויות וסוגי האספלט בלי להפוך אותה למתנודדת. עוזרים פה גם צמיגים במידה שפויה יחסית רוחב של 215 בחתך 50 על חישוק 17. לגרסאות המאובזרות יותר חישוק 18 בחתך 40, לא הייתי מצפה לנוחות כזו בהן. היינו שמחים לבידוד רעשי דרך טוב יותר. מעל מהירות של 110-120 קמ"ש הם הופכים מוחשיים - בעיקר מאחור.

בשל סוג התמסורת הייחודי שלה, אין אפשרות לבצע בלימת מנוע בירידות, אלא רק לעשות שימוש מנופי השליטה של הרגנרציה מאחורי ההגה, הם עוזרים, אבל לא תחליף.

הפתעה נוספת חיכתה בכביש המפותל שם היא הפתיעה עם יכולת טובה מאוד. שלדה שלא מתבלבלת ועוזבת ידיים, הגה ישיר אם כי דל משוב, בלמים שהחזיקו מעמד יפה ואפילו "תיבת ההילוכים" שמצליחה לייצר מעין הדמיה של "העברות הילוכים". היא לא מערבת לנהיגה כמו משפחתיות קומפקטיות אחרות דוגמת פורד פוקוס או מאזדה 3, אבל גם לא ממש רחוקה מהם ברמת הביצוע. ובכל מקרה לא תתרסק כמשומשת כמו הפורד או תסבול מצריכת דלק מופרזת כמו המאזדה.

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
נפרדה מהשמשה האחורית המפוצלת/קינן כהן

השורה התחתונה

פתחנו באולם התצוגה הדליל מדי בשנים האחרונות אצל הונדה. הונדה סיוויק החדשה לא תשנה את זה לגמרי, צריך יותר ממכונית אחת, בטח אם זו משפחתית קומפקטית - קטגוריה שגם ככה נמצאת בדעיכה בעשור פלוס האחרון.

אז למרות שהמכונית החדשה שלה היא בשורה מצוינת ברמת המוצר. איכותית, מתנהגת, מאובזרת לא רע, חסכונית מאוד ומרווחת. העניין הוא שהיא מכוונת לפלח לקוחות קטן לכתחילה ולמרות שהיא הסיכוי הכי טוב שהיה להונדה שנים להחזיר את האדום ללחיים של היצרנית בישראל, כאשר היא מתחילה ב-180 אלף שקלים ומאמירה עד כדי 210 אלף שקלים לגרסה המאובזרת, במלוא ההערכה למכונית המוצלחת הזו, מדובר במעט מדי לקוחות כדי לעשות שינוי של ממש.

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
האם לשם המפואר הזה יש עדיין כוח משיכה?/קינן כהן

על הצד הטכני: הונדה סיוויק הייבריד "אלגנס"

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, חשמל
נפח (סמ"ק) : 1,993
הספק/מומנט: 32/183
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.6
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.4
בסיס גלגלים (מ'): 273
תא מטען (ליטרים): 345

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
צריכת דלק (מבחן): 17.5 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים

זיהום אוויר: 3/15

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ לרכב, 5 שנים או 100,000 ק"מ למערכת ההיברידית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully