וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD האן: איך להימכר ב-335 אלף שקל ועוד להיות הרבה יותר זולה מהמתחרות

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 21:14

הרבה מנכ"לים מתלבטים כעת לגבי החשמלית הראשונה שלהם. מכונית הסאלון הסינית הזאת היא משהו שהדירקטוריון שלהם יאהב, וגם הם מהר מאוד יחבבו

BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
ביצועים של מטוס? BYD האן מהירה, אבל לא כמו טסלה מודל S/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 335 אלף שקל
מתחרות: טסלה מודל S, מרצדס EQE, ב.מ.וו i5
אהבנו: עיצוב, מרווח, אבזור, ביצועים
לא אהבנו: הנדסת אנוש, תא מטען
ציון: 8/10

בעולם העסקים, כמו בעולם הרכב, יש כוכבים ויש את השאר. כל מה שיגיד עכשיו כוכב הרגע, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג, יצרנית השבבים הראשונה שהגיע לשווי של טריליון דולר, ידובר ויצוטט. בדיוק כמו הציוץ הבא של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, ספייס אקס, ניורלינק ו-OpenAi. למרות שיש עוד אלפי מנהלים מוצלחים לא פחות בתחומם.

מהפופולריות של מאסק נגזר גם הדיבור הבלתי פוסק על דגמי טסלה. לך תתחרה במודל 3 או מודל S החשמליים עם סדאן סינית חשמלית שאין לה את מאסק כפריזנטור, לכל היותר את וורן באפט כמשקיע. בטח כשאתה נכנס לשוק שנמצאות בו גם ב.מ.וו עם ה-i5 ומרצדס עם ה-EQE. האם ל-BYD האן יש פה בכלל סיכוי?

BYD, למי שלא הסתכל מסביבו בכבישים ובחניונים בחודשים האחרונים, היא היום המכוניות הכי נמכרת בארץ, לא רק החשמלית הכי נמכרת, אלא המכונית הכי נמכרת בכלל, עם דגם הקרוסאובר אטו 3. ההאן היא האחות המכובדת שלה, זאת שסיימה כלכלה וניהול באוניברסיטה, והולכת עכשיו עם חליפה ועניבה לעבודה בכל בוקר. היא מגיעה לכאן בתקינה מוגבלת, המאםשרת למכור רק עד 400 יחידות בשנה.

BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
מידה נכונה של ניקל בחזית ומאחור כדי להבהיר: אני לא טסלה/מערכת וואלה!, אודי עציון

זאת מכונית סדאן במבנה פאסטבק, קצת כמו הסדאנים של טסלה, אבל עם יותר ניקל לטובת מכובדות של העולם הישן. גם תא הנוסעים הוא של העולם הישן, וזה דווקא לטובה. ההאן לא פחות מתוחכמת מטסלה, אבל פחות מתחכמת. יש לוח מחוונים דיגיטלי 12.8 אינץ' לנהג בנוסף למסך מולטימדיה 15.6 אינץ' ענק ומסתובב על צידו ממצב אופקי לאנכי בלחיצת כפתור, כנהוג ב-BYD, איכות החומרים והייצור טובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
אותו מסך 15.6 אינץ' ענק מהאטו 3, שמגוזם גם כאן/מערכת וואלה!, אודי עציון

המרווח מצוין מלפנים ועוד יותר מאחור. שם היא מתלבטת כמכונית סאלון אמיתית, שיודעת ששם יושבים האנשים החשובים באמת. זה לא רק המרוווח הנדיב כולל לנסוע שבאמצע בזכות רצפה שטוחה, אלא הכוונון החשמלי, היכולת לשלוט על טמפרטורת בקרת האקלים הנפרדת ממסך דיגיטלי, על חלון השמש הפנורמי, הסטריאו, ואפילו להזיז את מושב הנהג.

אבל לא הכל מושלם: המכונית קצת נמוכה, מה שהופך את הכניסה והיציאה לפחות נוחים עבור מי שהתרגל לרכבים גבוהים. אין עדיין אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, היבואן מבטיח שאלה יצטרפו בקרוב, ותא המטען בנפח 410 ליטר בלבד לא מרשים בגודל ובטח שלא בפתח הדי צר.

BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
המושב האחורי מבהיר בנדיבותו שאכן מדובר במכונית סאלון. אבל הכניסה והיציאה לא מספיק נוחות/מערכת וואלה!, אודי עציון

האיבזור נדיב מאוד, וכולל לצד כל מה שכבר הזכרנו אפילו מצלמת סלפי, סטריאו של דיינאודיו, חישוקי 19 אינץ' קלים, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים ותצוגה עילית מצוינת.

האבזור הבטיחותי כולל את כל המערכות האקטיביות המקובלות, כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירת נתיב, זיהוי רכב בשטח מת והתרעה על תנועה חוצה מאחור. מה שאין זה ציון במבחן הריסוק האירופי שטרם בחן אותה, למרות שהיא כבר נמכרת בנורבגיה ומושקת כעת גם בשאר מדינות מערב אירופה.

BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
רוב הנהגים האחרים יראו אותה מהכביש מהזווית הזאת/מערכת וואלה!, אודי עציון

להאן יש שני מנועים חשמליים, אחד לציר הקדמי ואחד לאחורי, מה שיוצר הנעה כפולה בהספק משולב של 518 כ"ס, מערכת הנעה שהיא חלוקת עם קרוסאובר 7 המקומות הגדול טאנג. נתוני היצרן מבטיחים 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, שזה קרוב מאוד לנתוני טסלה מודל S בסיסית. לא מדדתי אבל הביצועים מצוינים, אפילו אם בוחרים באיטי ובחסכוני מבין שלושת מצבי הנהיגה. אתם תמיד תהיו ראשונים ברמזור, כשהביצועים יוצרים גם הרבה יותר הזדמנויות לעקוף.

עם אורך של 5 מטר, רוחב של 1.91, גובה של 1.5 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר, זו מכונית גדולה, ועם 2.3 טון גם לא ממש קלילה. ועדיין האחיזה הגבוהה שיוצרת ההנעה הכפולה מאפשרת לה להיות מהירה מאוד גם בסיבובים, כשהבקרות מונעות תת היגוי שיוצר ההספק הנדיב. אבל זו מכונית מהירה, לא ספורטיבית.

מתלים אדפטיביים מספקים נוחות נסיעה טובה מאוד וטובה מהמקובל בחשמליות והנסיעה שקטה בזכות בידוד רעשים טוב.

צריכת חשמל? עם סוללת 85 קוט"ש מבטיח היצרן 521 ק"מ. בפועל הייתה צריכת החשמל הממוצעת בימי המבחן 22 קוט"ש, יותר ברמה של 400 ק"מ. אבל נהיגה רגועה תאפשר 450 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בעוצמה של עד 120 קילוואט, לא ממש מהר יחסית לגודל הסוללה, והמטען האיטי הרכב מאפשר טעינה בקצב של 7.4 קילוואט, גם כן לא ממש מהר. אבל יש לה יכולת לטעון מכוניות חשמליות ומכשירי חשמל (V2L) והיא אפילו מסופקת עם כבל מתאים, כשיבואנים אחרים שולחים אתכם לרכוש אותו בנפרד.

BYD האן. אודי עציון, מערכת וואלה!
לא מהוקצעת כמו מרצדס EQE, לא מהירה כמו טסלה מודל S - אבל עולה 300 אלף שקל פחות/מערכת וואלה!, אודי עציון

בשורה התחתונה BYD האן לא מושלמת. מערכות הבטיחות מציקות לעתים בהתרעות קצת פרנואידיות, יותר מדי פונקציות תפעול מחייבות שיטות בין מסכים וקצב הטעינה קצת איטי. את לה את הטווח והייחוס של טסלה מודל S, והיא לא מהוקצעת ועתידנית כמו מרצדס EQE. אבל במחיר של 335 אלף שקל היא זולה משתיהן ב-200-300 אלף שקל, וזה המון. והיא מהירה, נוחה, מרווחת ומאובזרת כמו שמכונית סאלון צריכה להיות.

האן תפורה למנהלים שרוצים להציב בחנייה חשמלית ראשונה, שתהיה מכובדת מספיק, אבל גם לא מנקרת עיניים. שתראה לסביבה שמדובר במנהל ברוח הזמן, ולדירקטוריון שהוא אחד שמתנהל נכון עם הכסף בימי האטה, ומצליח להביא עסקה טובה גם בסעיף הרכב הצמוד. תמורה לכסף היא כבר לא מילה גסה גם בשוק רכבי הסאלון.

תעודת זהות: BYD האן

מנוע, הנעה: חשמלי, 2 מנועים חשמליים, הנעה כפולה
הספק/מומנט: 518 כ"ס, 71.3 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה

מידות:
אורך (מ'):
4.99
רוחב (מ'): 1.91
גובה (מ'): 1.5
בסיס גלגלים (מ'): 2.92
תא מטען (ליטרים): 410 ליטר

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
3.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
טווח משולב (יצרן): 521 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 400 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחנה
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית משולבת זיהוי תמרורים וזחילה בפקקים, התראת רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר:
1/15

אחריות:
5 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully