וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תפסיק לייצר הארטאון, מסרבת לפזר הערפל סביב הפולו

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 9:55

פולקסווגן הכריזה על שורת מהלכי קיצוץ, כולל הפסקת ייצור הסדאן הגדולה ארטאון ומעבר לייצור משותף של מותגיה. ומה עם הפולו וסקודה פאביה שאיימה להעלים מההיצע בגלל תקני זיהום חדשים? אף מילה

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
פולו. תתקשה להתמודד עם תקני הזיהום החדשים אם לא ישונו/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

למרות הפופולריות שלהן בשווקים האירופים, מכוניות סופר מיני תמיד היו אתגר ליצרניות בכל הקשור לרווחיות, והמצב הזה רק הלך והחמיר בשנים האחרונות, כאשר מצד אחד הן נאלצו להמשיך להציע מחיר נמוך יותר משמעותית מזה של מכוניות קומפקטיות מצד אחד, אבל להציע אביזרי נוחות, סטנדרטים בטיחותיים ואיכות כללית קרובה יותר לאחיות הגדולות שלהן מצד שני.

כניסתו לתוקף של תקן זיהום אוויר מחמיר יותר, יורו 7, בין 2025 ל-2027, יותר תוביל להטלת קנסות על היצרניות וכתוצאה מכך לגרום לייקור של המכוניות. ולמרות שהקנסות עצמם מסתכמים בכ-150-300 יורו למכונית, מבחינת היצרנית המשמעות של התאמה של המנועים לעמידה בתקנים החדשים (שכוללים לא רק זיהום אוויר אלא גם סטנדרטי בטיחות מחמירים) עשויה לייקר את המחיר בכ-3,000 עד 5,000 יורו ליחידה - מה שיהפוך אותן ללא כדאיות. במיוחד כאשר מבינים שליצרנית עצמה אין שום כוונה לפגוע ברווחיות שלה, בטח לא תחת תוכנית "ACCELERATE FORWARD" שבה אחד היעדים המרכזיים הוא לשפר את הרווחיות ב-6.5% עד שנת 2026.

פולקסווגן אינה היצרנית הראשונה שמכירה בקושי להמשיך להציע מכוניות סופר מיני בשל התנאים המשתנים, שרק הופכים את הייצור שלהן למשהו שחברות הרכב לא רואות כמקור רווח. פורד כבר הצהירה שתפסיק לייצר את הפיאסטה ופיג'ו סיטרואן תעביר את ה-208 וה-C3 לחשמל עד 2030. מנכ"ל פולקסווגן תומאס שפלר איים לאחרונה להפסיק את ייצור הפולו, לפני שגרמניה, פלין ומדינות נוספות שמייצרות מכוניות פנו לאיחוד האירופי בדרישה למתן את התקנים החדשים.

פולקסווגן ארטאון. קינן כהן
ארטאון. עוד דגם בנזין שיוחלף בידי חשמלית, ID.7/קינן כהן

השבוע הודיעה היצרנית הגרמנית על התמקדות בדגמים עם היקפי המכירות והרווחיות הגדולים ביותר. בעתיד הקרוב יותר אנחנו נראה את זה בא לידי ביטוי עם הפסקת ייצור ספינת הדגל הנוכחית שלה - הארטאון. היא תוחלף במידת מה על ידי ה-ID.7 החשמלית, שבעצמה תציע הרבה פחות אפשרויות התאמה אישית על מנת לפשט את הייצור שלה "ה-ID.7 תציע 99% פחות אפשרויות התאמה מאשר הגולף 7", נאמר בהודעה לעיתונות של היצרנית.

עוד חדשות בנוגע לקונצרן נוגעות למעבר מואץ לייצור משותף של דגמים דומים. כבר היום מיוצרים סקודה קארוק וסיאט אטקה יחד בצ'כיה, וקופרה בורן ופולקסווגן ID.3 החשמליות בגרמניה. סנונית ראשונה לכך תהיה מעבר לייצור משותף באותו קו הרכבה של סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט - שם החיסכון על פי פולקסווגן יעמוד על 600 מיליון יורו לאורך חיי הדגמים.

בהודעה גם נאמר מה שכבר היה ידוע, כי מותג סיאט/קופרה יהיה זה שיוביל את מיזם החשמליות הקטנות של הקונצרן, כולל החשמלית הזולה שלהם, ה-ID.2 זו שאמורה לעלות כ-25 אלף יורו בלבד. על גורלן של הפולו והפאביה לא נאמר דבר. האם הנושא בדיונים עם האיחוד האירופי, או שפולקסווגן פשוט בורחת מבשורה? בקרוב נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully