וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סיטרואן תהייה דאצ'יה החדשה

26.6.2023 / 9:39

באוקטובר הקרוב צפויה סיטרואן להציג את הדור החדש של ה-C3, הפעם היא תהייה חשמלית ועל פי ההערכות תביא איתה בשורה שהיא יותר מדגם חדש

סיטרואן OLI. אתר יצרן
סיטרואן OLI קונספט, הכיוון של ה-C3 הבאה?/אתר יצרן

כבר יותר מעשור שהרושם הוא שסיטרואן פשוט לא יודעת מי היא. היצרנית הצרפתית נעה בין מכוניות כמו הקקטוס שהיה תפיסה מרעננת של מכונית האצ'בק משפחתית מוגבהת וזולה עם עיצוב רדיקלי, עידן המיני-ואן הקטן של הספייס-טורר לבין היצע המכוניות הנוכחי שנע בין אמי חשמלית זעירה, סופר מיני בדמות C3 וסדרת קרוסאוברים עד מכונית הדגל C5X הקרוסאובר-קופה.

בצד אלו היא ממשיכה עם הזרוע המסחרית המוצלחת של ברלינגו, ג'אמפי וכו'. אבל רמזים שמפזרת היצרנית והשערות בעיתונות הרכב הבריטית מסמנות מגמה חדשה שבה סיטרואן תהפוך להיות מותג החסך (לואו קוסט) של סטלנטיס, בדומה למה שעושה דאצ'יה ברנו-ניסאן-מיצובישי.

דאצ'יה סנדרו. אתר יצרן
בלי טכנולוגיה מתקדמת, עם פלטפורמות מיושנות, דאצ'יה כבר שנים רושמת מספרי מכירות מעולים/אתר יצרן

וצריך לשים לב לדאצי'ה ולסיבה שיש יצרניות שבוחנות היטב את האפשרות של העמדת מותג מוזל כזה, בשנת 2022 רשמה דאצ'יה 475,511 יחידות שנמכרו באירופה, זה יותר מסיאט (345,704 יחידות), מאופל (428,145), פיאט, סיטרואן, ניסאן ולמעשה, לא מאוד רחוק מ-516,614 היחידות של פורד וה-518,566 של יונדאי.

מה שבאמת מעניין הוא שהיא עושה את זה עם היצע של 5 דגמים, שלושה מתוכם (לוגאן, סנדרו ודאסטר) נחשבים למוצגים מוזיאוניים במונחי תעשיית הרכב, הדאסטר חוגג בר מצווה להצגתו השנה, והחשמלי בהם מבוסס על דגם של רנו שיועד במקור לשוק הסיני.

כלומר, אל מול ארמדת דגמים על תקציבי הפיתוח ועלויות הייצור שלהם אצל יצרניות אחרות, דאצ'יה מצליחה לפצח את השיטה באמצעות הטריק הישן של להיות זולה מאוד. המחיר: פשרות בלתי מתקבלות על הדעת ב-2023 בבטיחות, אבל הקהל מצביע בארנקים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סיטרואן OLI. יואל שוורץ,
הוא לא ייראה כך, אבל הרעיונות של שימוש בתא נוסעים מינימליים עשויים להגיע גם ל-C3/יואל שוורץ

אבל הכוח המניע מאחורי המהלך הזה הוא לא רק ניתוח שוק מפוכח, אלא גם האיש שעומד מאחוריו. הכירו את הבוס הנוכחי בסיטרואן - טיירי קוסקאס שהתמנה בפברואר השנה לתפקיד והחליף את וינסנט קובי. קוסקאס מגיע אחרי קריירה ארוכה בקבוצת רנו, שם התחיל ב-1997 ועבד עד 2019, שנות הצמיחה של דאצ'יה. כאשר ב-2019 הצטרף לסטלנטיס. בראיון לתקשורת הבריטית אמר קוסקאס: "וינסנט עשה עבודה מצוינת בהכנת כל המוצרים, אבל עכשיו אנחנו צריכים לדאוג לצד של המכירות והשיווק ולדחוף את המותג - זה מה שאני יודע לעשות".

ומי שעתידה להיות זו שתיקח את המותג למקום הזה זו הסיטרואן C3 הבאה, או כפי שהיא מכונה ה-eC3 מצביעה על כיוון ההנעה של הדור הבא - חשמלי. לא רק חשמלית, אלא גם זולה, כאשר קוסקאס מצהיר כי הכוונה היא שהמכוניות לא תעלה יותר מ-25 אלף יורו באירופה בגרסה היקרה ביותר שלה. רק כדי לשים דברים בפרופורציה ולהבין עד כמה ההצהרה הזו מרחיקת לכת, אופל קורסה החשמלית עולה שם כיום כ-35 אלף יורו, פיאט 500 עולה בין 27 ל-35 אלף יורו בהתאם לתמריצי המס. בחישוב מהיר זה אומר מחיר ישראלי של כ-100-110 אלף שקל.

Citroen Oli EV Concept. пресс-служба, אתר יצרן
הצפי הוא למכונית עם כ-300 ק"מ טווח/אתר יצרן, пресс-служба

אין הרבה מידע על ה-C3 הזולה והחדשה שתושק לקראת סוף השנה או ראשית 2024. אבל הכיוון שהיא צפויה ללכת אליו יהיה זה שראינו במכונית הקונספט Oli, עם מיקוד בחיסכון של עלויות הבניה, תא נוסעים חכם ופשוט לבנייה, צמצום רמות הגימור וגרסאות הדגם, חלוקת מכלולים עם כלי רכב אחרים בהיצע של הקבוצה כולל שימוש בפלטפורמה קיימת ואולי גם חיסכון במערכת המולטימדיה עם פתרון דומה לזה שהוצג בקונספט, שם הטלפון הנייד של הבעלים הוא למעשה המולטימדיה. יהיה לה טווח של יותר מ-300 ק"מ ותהיה במידות דומות לאלו של ה-C3 הנוכחית.

ובעידן שבו יצרניות אומרות בפירוש כי הן יוצאות מהמשחק של מכוניות הסופר מיני כמו פורד שחותכת את הפיאסטה, או כאלו שפשוט לא מספקות תשובה ברורה לעתידן כמו פולקסווגן עם הפולו, לראות יצרנית שמאמינה בסופר מיני וגם רואה בה מנוע צמיחה, טוב, זה מרענן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully