וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה, מסורת ותמורה: DS7 המחודש במבחן

8.7.2023 / 23:47

כל מפגש עם ה-DS7 גורם לנו לגרד בראש בניסיון לפצח ולהסביר את הרכב הזה, הפעם פנינו לעזרה מקצועית בלתי תלויה. אז מה חשבה הבינה המלאכותית על היוקרה וה-DS7 המחודש?

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
השינויים המשמעותיים בחזית: יחידות התאורה, "זימי" הלד בפגוש והגריל/קינן כהן

מחיר: 395 אלף שקל
מתחרות: לקסוס NX פלאג אין, אודי Q5 פלאג אין
אהבנו: התנהגות, אבזור, נוחות
לא אהבנו: צריכת דלק
ציון: 8/10

לא קל העסק הזה של מותגי יוקרה, לא קל, ובכל זאת אנחנו רואים כמעט כל יצרנית רכב מנסה להשיג אחיזה בשוק הזה, לא משנה אם היא מארצות הברית, יפן, סין, איטליה או צרפת. אצל האחרונים זה קורה עם DS. מסע שאפתני שאמנם סבל מיציאה מהוססת ולא החלטית לדרך, אבל בשנים האחרונות עושה רושם שמתאפס על האזימוט בדרך לנ.צ של היוקרה, לגבי המרחק, עוד נראה.

אבל מה באמת מגדיר "יוקרה"? זו השאלה שהפניתי ל-open AI וזו הייתה התשובה: "יוקרה היא מונח שמתייחס לרמת התכולה המוערכת או המעורבת במוצר או בשירות. המונח יוקרה מתייחס לרמת האיכות, הערך והתכונות המוספות שמוענקות למוצר או לשירות, שמעניקות לו מעמד מופרז ומובחן ביחס לתכולה הרגילה או הבסיסית. גם כשמדברים על מחירים גבוהים או יוקרתיים, נדבכים לתת משמעות למושג יוקרה. במקרה זה, משמעותו מתייחסת למוצרים או שירותים המציעים ערך מוסף, איכות גבוהה, עיצוב מעולה וחוויית משתמש מובחנת, בעלות מחיר גבוה בהתאם".

להגיד לכם שזה קידם אותי בהרבה בהבנת היחס בין ה-DS7 לבין יוקרה? לא ממש, מה שבטוח, ל-AI יש הרבה מה להשתפר כדי להיות קוהרנטית ומובנת - האם זה גם המקרה של ה-DS7?

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
בפרופיל גם הוא נושא את המראה הגנרי של רוב הקרוסאוברים/קינן כהן

עיצוב: ה-DS7 מתייצב עם המון מאמץ להציג מראה מתוחכם. הגריל, "זימים" של פנסי LED בפינות הפגושים, הלוגו של DS, יחידות התאורה הקדמיות, חיתוכי הקריסטל באחוריות. אולי זו גם קצת הבעיה שלו - יש יותר מדי מאלו. מהמקרים בהם אם לא הצלחת להעביר את המסר בקצרה, הבעיה היא לא בניסוח. הוא המון דברים שקורים בבת אחת וזה לגמרי יכול לעבוד למי שאוהב אירועים מורכבים חזותית. לא בטוח שזה משרת את התכלית של מסר אחיד ומהיר לזיהוי.

תא נוסעים: הניסיון למצוא שפה עיצובית שתגדיר את המותג הזה נוכח מאוד בתא הנוסעים, ממש משתדלים לשלב את מוטיב המעוינים והמשולשים בכל מקום. ברגע שעוברים את זה מתחילים להעריך תא נוסעים מאוד נעים לשהיה, פשוט יחסית לתפעול אבל עם מקום לשיפור - מיקום מתגי החלונות בקונסולה המרכזית מרגיז ותפעול בקרת האקלים עדיין לא מיטבי. איכות החומרים מצוינת, רמת הנוחות של המושבים גם היא לא מביישת את הפירמה. קפצו למושבים האחוריים ותקבלו מרווח מצוין, זה גרם לי לחזור לדף הנתונים, למרות 2.73 מטר של בסיס גלגלים משהו פה הצליח לארוז הרבה מרווח על לא ממש הרבה מטראז'.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
עמוס, עמוס גם בניסיון להפגין את העושר. רשימת האבזור ארוכה מאוד/קינן כהן

תא מטען: גם אחרי מיקום סוללות 14.2 קוט"ש נותר פה מספיק נפח ל-555 ליטר בתא המטען. רצפה בשני גבהים שמתחתיה מקום אחסון לכבלי הטעינה, תאים בצדדים, וו תליה, שקע 12V וקיפול מושבים מתא המטען. לפעמים נראה שלא צריך יותר מדי כדי לעשות תא מטען טוב, ב-DS יש כזה. נקודה לחובתו נרשמת בהיעדר גלגל חלופי, מחיר מיקום הסוללות מתחת לתא המטען.

אבזור: אחרי כמה שנים של רמות גימור מבלבלות מאוד, ב-DS עברו לרמת גימור אחת בשם ריבולי שיש בה המון מהכל. אז פירוט ייקח פה הרבה זמן, ניגע בכמה מהיותר משמעותיים פה; מערכת שסורקת את הכביש ומתאימה את שיכוך הבולמים לתנאי הדרך, הפעלת מערכת בקרת האקלים לפני ההגעה לרכב באמצעות אפליקציה, איזור בקרת אקלים שלישי למושבים האחוריים, עיסוי חימום וקירור במושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, כיוון משענת חשמלי למושבים האחוריים, מערכת ראיית לילה עם הקרנה על לוח המחוונים. את חלק מאלו תוכלו לקבל במותגי יוקרה תמורת הרבה יותר כסף, אחרים, כמו ראיית הלילה וסריקת הכביש אפילו לא מוצעים.

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
מרווח מצוין בלי להתפשר על איכות החומרים/קינן כהן

ביצועים: ל-DS7 שלוש גרסאות מנועים, 225, 300 ו-360 כ"ס. כולן עם הנעת פלאג אין, השתיים האחרונות בעלות הנעה כפולה. בהשקה בחו"ל נהגנו בגרסה הבכירה, כעת אנחנו נוהגים בזו האמצעית שלא הייתה זמינה באירוע. מנוע ה-1.6 ליטר מוגדש הטורבו בסיוע המנוע החשמלי מזניקים אותו ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות מוצהרות.

בפועל אלו לא המספרים כמו התחושה המיידית של היענות לבקשת ההאצה. גם בתחום תאוצות הביניים, בין אם בסיטואציה של יציאה לעקיפה או בין פניות בכביש מפותל, מה שמקבלים פה זו יחידת הנעה מגובשת שעובדת היטב. הדברים אמורים במצב בו הסוללה טעונה, אולם בהתרוקן העתודה החשמלית נשארים עם 1.9 טון אותם צריך להניע רק מנוע הבנזין, מה שמתבטא בביצועים ובצריכת הדלק.

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
555 ליטרים בתא המטען. המחיר: אין גלגל חלופי/קינן כהן

צריכת דלק: ככלל, צריכת דלק במכוניות פלאג אין היא סיפור מורכב. פרופיל השימוש ברכב הזה הוא גורם כל כך משמעותי במשוואה הזו עד כדי הפיכה של המספרים פה ללא רלוונטיים בכלל. למרות ההצהרה על 66 ק"מ, בכביש בין עירוני בתוואי הררי יחיסית כיסינו 42 ק"מ בכוח הסוללה לפני שנדרשנו למנוע הבנזין, אז למי שטווח הנסיעה היומי הינו עד-50 ק"מ או עם אפשרות לטעון את הרכב בעבודה או אפילו רק בבית, מקבלים רכב שיוכל להעביר שבועות בלי לתדלק. זו גם הדרך הנכונה להשתמש בו, כי בתור היברידי רגיל הוא פחות יעיל, בטח עם 10.8 ק"מ לליטר בממוצע ב-590 הק"מ שעשינו בימי המבחן עם טעינה אחת.

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
את המוצר יש להם, עכשיו צריך ב-DS אורך נשימה וסבלנות/קינן כהן

נוחות והתנהגות: הבסיס המוצלח של פלטפורמת הפיג'ו 3008 והבולמים האדפטיביים המתוחכמים שלו מביאים לשילוב מצוין של נוחות נסיעה והתנהגות כביש. הוא היה שקט ומבודד על כמעט כל מצע אספלט עליו נסענו, בידוד רעשי החוץ היה מעולה בזכות השמשות הכפולות ונפגע רק בשל בחירה בצמיגים בחתך מופרז של 45 על חישוק 20 אינץ'. הוא מצליח להיות מהנה בכביש מפותל כאשר התגבור החשמלי וההנעה הכפולה מאפשרים לו עתודות כוח ויכולת להוריד אותו לכביש. גם בשינויי כיוון מהירים יחסית הוא מסווה היטב את המשקל שלו, בעיקר כי תוספת המשקל נמצאת למטה ולא משפיעה בצורה דרמטית על מרכז הכובד.

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
מה יהיה העתיד עם ביטול הטבת המס למכוניות פלאג אין בעוד חצי שנה?/קינן כהן

השורה התחתונה

נכון לעכשיו, גרסת המבחן עם 300 כ"ס ב-395 אלף שקל היא העסקה האטרקטיבית בהיצע של ה-DS7 בזכות השילוב בין ביצועים וחיסכון. הוא זול מהאלטרנטיבות הגרמניות בפער גדול ומאובזר מלקסוס NX פלאג אין הזול ממנו במעט.

השוואה שלו לפלאג אין סיני מרשים כמו WEY קופי 01 (שזול ב-100 אלף שקל) עשויה להיות מעניינת מאוד בתחום הזה של תמורה למחיר. אבל כל אלו עומדים בסכנת הכחדה, שכן החל משנת 2024 עם ביטול הטבת המס למכוניות פלאג אין כל הדגמים האלו שנהנים כרגע ממס קנייה מופחת של 45% יתייקרו בצורה שתהפוך אותם ללא כדאיים כאשר יחויבו במס הרגיל של 83%, החל מה-1 בינואר 2024.

אם מוכנים להתפשר על הביצועים אפשר ללכת על גרסת ה-225 כ"ס. על זו הבכירה עם 360 הסוסים והשיפורים הדינאמיים אני ממליץ לוותר, זה לא רק המחיר בכסף (תוספת של 35 אלף שקל), אלא זה שמשלמים בנוחות הנסיעה תמורת תוספת ביצועים צנועה מאוד והתנהגות כביש שאמנם משופרת אבל לא מייצרת פה קוטל פורשה מקאן.

מתיחת הפנים של ה-DS7 לא שינתה אותו, אלא עשתה מה שמתיחת פנים אמורה לעשות. לרענן את המוצר ולקנות לו עד כמה שנים בשוק תחרותי בו המתחרים מתעדכנים כל הזמן. אם מפרקים אם מונח היוקרה למרכיבים המדידים והאובייקטיביים שלו, ה-DS7 ממלא את הרוב המוחלט של הסעיפים בציונים טובים. איכות, גימור, ביצועים, טכנולוגיה, אבזור, חווית השימוש, אפילו להיות שונה ומובחן, הכל שם. מה שחסר לו הוא לא הכיוון אלא הטווח, כלומר לצבור את הקילומטראז' וההכרה הציבורית בו כמותג יוקרה וזה תהליך שעשוי לקחת לא מעט שנים, תשאלו את לקסוס.

DS7 פלאג אין 300. קינן כהן
עדיין לא שם שמזוהה מייד עם שוק היוקרה, אבל בדרך לשם/קינן כהן

על הצד הטכני: DS7 E TENSE (300 כ"ס)

מנוע, הנעה: פלאג אין, מנוע טורבו בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי, כפולה
הספק/מומנט: 300 כ"ס / 53 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מ'): 4.59
רוחב (מ'): 1.89
גובה (מ'): 1.63
בסיס גלגלים (מ'): 2.74
תא מטען (ליטר): 555

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 5.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 235
צריכת דלק (יצרן): 83.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.8 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 כוכבים (נבחן ב-2017)
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, התרעת רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר: קבוצה 1 מ-15

אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully